Страница 1 от 1

Shimano Sahara S3000 RD

Публикувано на: Пет Авг 23, 2019 8:28
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Sahara S3000 RD

Тази макара пристигна при мен блокирала.

Когато мерака за риболов е толкова силен, че не се съобразим с прогнозата за времето, а тези младежи вземат, че познаят и нещата излизат извън контрол.
В един момент времето се разваля, дъждът идва малко в повече и когато си в устие на язовир и планината ти е от двете страни, в един момент водата е до коляно и ни да влезеш в колата, за да не тръгнеш заедно с нея към язовира, ни нищо! Тогава само се молиш всичко да свърши и да видиш слънцето. За щастие няма инцидент с младежите, но водата минала през стойките и макарите, е донесла и малко пясък със себе си 
В този момент името на макарата се свързва с действителността и в нея имаше пясък за половин пустиня.
В този случай се препоръчва пълно разглобяване на всичко и щателно чистене на всяка една част. Отваряне на всички лагери и промиване, щателна проверка преди смазване и след това и после затваряне. Хубавото е че всичко е без поражения.

Макарата е наследник на Exage, като този модел е на същата база с променен дизайн на ротора, цвета е променен и е малко орязана. Водещата ролка в този модел е с втулка, за разлика от предшественика си. Паразитното колело вече е кръгло, а не елипса. Вече няма нужда да се следи маркировката при зацепването на предавката. Доста по лесно се сглобява. Всичко останало си е същото. Добра политика, като се има предвид, че предишния модел се продаваше добре, не създаваше проблеми и цената му беше приемлива.

След махането на всичкия пясък от частите, смазването на механизмите и сглобяването и, макарата работи като нова.

Дано собственика и никога повече не попада в такава екстремна обстановка и макарата да му служи вярно. В такива моменти винаги остава един спомен свързан с нещата от случката. Сахарата си я дърпа пясъка и обратното, но когато е макара по-добре да стоят разделени 

И не на последно място, ролката на бигела, беше направена с лагер и втулката остава в историята. На това място, винаги е по-добре да е с лагер, защото възела е доста натоварен и е много важно, да работи коректно.

Надявам се четивото да ви е харесало.

Поздрави и наслука