Shimano Twin Power 4000 PG

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 184
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 30 пъти
получил Браво: 513 пъти

Shimano Twin Power 4000 PG

Мнениеот KGramatikov » Пет Сеп 20, 2019 8:29

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на Shimano.

Shimano Twin Power 4000 PG

Тази макара пристигна при мен за профилактика малко „тунинг“ и с дребни оплаквания, които по описание на собственика й, са дребни забележки, лесни за отстраняване.

Тази макара е позиционирана най-високо в средния сегмент, като за мене си е във високия клас под Vanquish и Stella.

Разликите със Stella са в три лагера и естествено покритието на короната.

Разликите могат да се намалят разбира се, като от Шимано са се погрижили това да стане лесно и безболезнено.

Предавката е без забележки, като тази бройка е основен играч и има доста навъртени часове и излети зад гърба си. И покритието на тази корона е на доста високо ниво!

Микро модула е доста по-различен от отзи на същия модел в размер C3000. Тук зъбите са доста по-големи и двете колела са от различен материал(бронз и алуминий). Особено много ми хареса, като направа и не очаквам да има каквито и да било грижи с него!

Водещата ролка беше с леко шумен лагер. Някой колеги слагат яко грес там, което е добре за превенция от навлизане на вода и прах, като трябва да се внимава греста да не спре движението. Но разшуми ли се лагера вариантите са два. Легалния вариант предложен от Shimano е нова ролка, или да имате правилните инструменти и познания и да извадите лагера, без да прецаквате ролката и полиамидните черупки. Някой ще каже защо са го направили по този начин. Ами така е направено почти всичко в днешно време. Модули които се сменят, които си идват със съответната цена съответно. Всъщност замисъла на ролката е много добър. Изцяло затворен лагер в полиамидни черупки, за да няма електрокорозия между лагера и ролката и малки процепи от двете страни за да има движение, но да е пречка за водата свободно да мине. Е как така. Ами в моята работа водата не може да се оттече през отвор ∅5mm самостоятелно без допълнително налягане. Всичко се случва от ∅6mm нагоре или използването на бъбрековиден отвор.
Тук междината е 0,5мм сумарно. Но понеже това е изключително натоварен елемент и лагера е само един и с времето си заминава. Просто няма как. Самия лагер не може да се обслужи и при свалянето му директно се заменя с нов и пак сме в играта, без да купуваме цяла ролка .

Има и вариант да се поръча ролка от Stella 10 и там нещата стават обслужваеми, без специална инструментална екипировка и най-важното за мен е, че вече са два лагера. По този начин ресурса на възела е с пъти по-дълъг живот.

Втулките на „червяка“ могат да бъдат заменени с лагери. Ако го направите може да намалите и луфта в предавката с добавяне на още една шайба. В ревюто на Stella FJ се вижда как са го направили. Ако оберете обаче целия луфт няма да е добре, така че внимателно там!!

Може да се поръча и полиамидна втулка и шайба от Stella, ако искате да изравните броя на лагерите, като те ще са за клина на „червяка“ За мен лично там изобщо не е необходимо, предвид какви обороти са там и какво е натоварването. При Stella (лично мое мнение) е да се каже, че всичко е лагерувано в топ сегмента им.

Всичко естествено е разглобено и проверено. Почистени са всички части и обезмаслени. Смазани са със съответните смазки за конкретните места.

След обслужването и лекия „тунинг“ макарата върти отново меко и плавно. Със сигурност ще служи вярно, дълги години за напред. Специално този модел и тази модификация(размер) е много добре направена. Изключително много ми хареса!

Надявам се четивото да ви е харесало и в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука!
Прикачи снимка/и
1 (1).JPG
1 (1).JPG (81.13 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (68.83 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (75.43 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (61.6 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (80.21 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (67.25 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (57.73 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (72.92 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (88.47 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (114.53 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (91.32 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (104.98 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (153.68 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (89.08 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (111.44 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (107.33 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (102.84 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (89.01 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (89.01 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (87.21 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (81.79 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (80.2 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (84.63 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (106.23 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (96.36 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (75.17 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (87.04 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (68.69 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (80.52 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (77.64 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (76.08 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (90.45 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (91.46 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (88.8 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (93.86 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (103.19 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (37).JPG
1 (37).JPG (103.18 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (38).JPG
1 (38).JPG (107.12 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (39).JPG
1 (39).JPG (105.68 KiB) Прегледано 272 пъти
1 (40).JPG
1 (40).JPG (104.73 KiB) Прегледано 272 пъти

petur
Мнения: 384
Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 15:57
Местоположение: Пловдив
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 37 пъти

Re: Shimano Twin Power 4000 PG

Мнениеот petur » Сря Сеп 25, 2019 20:01

Какво мислите за усилването на ”шийка ротора” с..метално пръстенче? И толкова ли е слабо място за този клас макара,както се твърди в клипчето?
https://youtu.be/FTpsrL368ro


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта