Shimano Stradic SW 5000XG
Публикувано на: Пет Окт 04, 2019 8:31
Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Stradic SW 5000XG
Тази макара пристигна при мен само за тунинг на 4 риболова.
Макрата е модификация на Shimano Stradic FK, като е с малко по-висока защита на стоп лагера и промяна в ръкохватката.
Обаче като я завъртях ми направи впечатление, че много силно шуми на приключил лагер. Е как така, като е на 4 риболова? Вярно съм срещал нови макари с леко шумящи лагери, но тук беше брутално. Израза щом шуми, значи се върти и че ако спре да шуми тогава е проблем е в пълна сила тук, но нещата не трябва да са така, особено с нова макара
Нямаше как да е само „тунинг“ в този случай.
Оказа се че има прилично количество сол под ротора. И беше стигнала до първия лагер на пиньона и съответната смърт за лагера. Е нали са неръждаеми? Да, лагера не е ръждясал още. Това, че се водят неръждаеми не означава, че не ръждясват. Просто са в пъти по устойчиви от стандартните лагери. Един стандартен лагер може да ръждяса до степен да блокира в рамките на една седмица, а дори и за ден при агресивна среда. Този се беше превърнал в мелница на солни кристали и следователно целостта на сачмите е нарушена. Може да се промие и обслужи, но винаги ще шуми и затова направо в кофата.
Защита на стоп лагера обаче е супер, защото не е позволила на солената вода да стигне до ролките на лагера. Всички производители пречат по всякакъв начин на солената вода да достигне до лагерите, защото знаят, че ако тя стигне до там, битката е загубена.
Как се стига до това състояние. Много е лесно след излет просто измиване под чешмата и ще имате точно този резултат. Вие ще отмиете повърхностно солта, но струята под налягане ще я набие навсякъде и от там се почва филма. Е нали е SW макара? Да но не си мислете, че е неразрушима! Правил съм Stella на един сезон със заминали лагери на ролката от миене с маркуча след излет. Всеки сам си решава, как ще борави с техниката си, но понякога може без да искаме да я повредим. Нямам представа как трябва да се обгрижва макара работеща на солена вода, но в никакъв случай не бих ги мил. Евентуално избърсване с мокра кърпа и обслужване на оста под шпулата с една капка масло да направи протекторен филм. В нета има някакви клипове за спрейове, които създават повърхностен филм, но не съм сигурен дали аерозола няма да проникне, поради фината си структура, при греста на лагерите и да взаимодейства с нея. В един клип на Daiwa я напръскаха леко отдалеч та струята да не набива навсякъде под налягане.
Ако някой има добра практика за грижа за подобен тип макари, ще е хубаво да бъде споделена, за да не се стига до неприятни грешки в стремежа си да се погрижим за тях.
Макарата е разглобена за да се провери всичко дали е ОК. Беше обслужен лагера от задната страна на пиньона. Всичко останало си беше наред. И така или иначе е разглобена, беше сложена и нова грес на пиньон и короната. Бяха добавени и трите допълнителни неръждаеми лагера на мястото на втулките.
Макарата си върти отново чудесно, плавно и тихо.
Надявам се четивото да ви е харесало и наистина ако можете да споделите как да се грижим за SW макарите след излет ще е чудесна и полезна информация за всички нас!
Поздрави и наслука
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Stradic SW 5000XG
Тази макара пристигна при мен само за тунинг на 4 риболова.
Макрата е модификация на Shimano Stradic FK, като е с малко по-висока защита на стоп лагера и промяна в ръкохватката.
Обаче като я завъртях ми направи впечатление, че много силно шуми на приключил лагер. Е как така, като е на 4 риболова? Вярно съм срещал нови макари с леко шумящи лагери, но тук беше брутално. Израза щом шуми, значи се върти и че ако спре да шуми тогава е проблем е в пълна сила тук, но нещата не трябва да са така, особено с нова макара
Нямаше как да е само „тунинг“ в този случай.
Оказа се че има прилично количество сол под ротора. И беше стигнала до първия лагер на пиньона и съответната смърт за лагера. Е нали са неръждаеми? Да, лагера не е ръждясал още. Това, че се водят неръждаеми не означава, че не ръждясват. Просто са в пъти по устойчиви от стандартните лагери. Един стандартен лагер може да ръждяса до степен да блокира в рамките на една седмица, а дори и за ден при агресивна среда. Този се беше превърнал в мелница на солни кристали и следователно целостта на сачмите е нарушена. Може да се промие и обслужи, но винаги ще шуми и затова направо в кофата.
Защита на стоп лагера обаче е супер, защото не е позволила на солената вода да стигне до ролките на лагера. Всички производители пречат по всякакъв начин на солената вода да достигне до лагерите, защото знаят, че ако тя стигне до там, битката е загубена.
Как се стига до това състояние. Много е лесно след излет просто измиване под чешмата и ще имате точно този резултат. Вие ще отмиете повърхностно солта, но струята под налягане ще я набие навсякъде и от там се почва филма. Е нали е SW макара? Да но не си мислете, че е неразрушима! Правил съм Stella на един сезон със заминали лагери на ролката от миене с маркуча след излет. Всеки сам си решава, как ще борави с техниката си, но понякога може без да искаме да я повредим. Нямам представа как трябва да се обгрижва макара работеща на солена вода, но в никакъв случай не бих ги мил. Евентуално избърсване с мокра кърпа и обслужване на оста под шпулата с една капка масло да направи протекторен филм. В нета има някакви клипове за спрейове, които създават повърхностен филм, но не съм сигурен дали аерозола няма да проникне, поради фината си структура, при греста на лагерите и да взаимодейства с нея. В един клип на Daiwa я напръскаха леко отдалеч та струята да не набива навсякъде под налягане.
Ако някой има добра практика за грижа за подобен тип макари, ще е хубаво да бъде споделена, за да не се стига до неприятни грешки в стремежа си да се погрижим за тях.
Макарата е разглобена за да се провери всичко дали е ОК. Беше обслужен лагера от задната страна на пиньона. Всичко останало си беше наред. И така или иначе е разглобена, беше сложена и нова грес на пиньон и короната. Бяха добавени и трите допълнителни неръждаеми лагера на мястото на втулките.
Макарата си върти отново чудесно, плавно и тихо.
Надявам се четивото да ви е харесало и наистина ако можете да споделите как да се грижим за SW макарите след излет ще е чудесна и полезна информация за всички нас!
Поздрави и наслука