Shimano Twin Power 6000 FC

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 231
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 765 пъти

Shimano Twin Power 6000 FC

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Twin Power 6000 FC

Тази макара е закупена втора ръка и пристигна при мен за обслужване и с оплакване, че е прекалено шумна при работа.

Модела е на доста години вече. Това е комбинация между Ултегра и спининговата серия. На тази база в последствие излизат и SW моделите, като там нещата са сериозни.

Когато се закупува макара втора ръка, на доста години, крие някой рискове.
Днес ревюто ще е малко по-различно от гледна точка, че такава покупка може да е находка, но може да е тотална „греда“ Винаги има риск и трябва да си прецените дали сте готови да го поемете.

Има някаква носталгия по старите модели. Някой модели са адекватни още. Други са с колекционерска стойност, а някой са искани модели, с които чак сега имаме възможност да се сдобием.

Първото, което трябва да разберете за една макара, е дали е работила по моретата. Там се случват истинските поражения и щетите са за много стотинки, ако решите да я възстановявате.
Някой хора казват, че са над нещата и макарата за тях е консуматив. Може и така да е, но общия случай става въпрос за тотална немарливост към такъма. Не казвам, че трябва да робуваме на макарите и на нещата, но когато сме решили да се правим на баровци и съсипваме такъмите, защо тогава ги продаваме, а не ги изхвърляме в кофата? Колкото и да си над нещата, не е приятно да ловиш с прецакана и съсипана макара. Със счупена S-класа да се правиш на гъзар и да пътуваш до морето с 200 не е приятно, разумно и сигурно. Тази бройка е точно, яко тормозен модел на морето и следите от работата в тази среда, са прикрити доста добре.

Ако е работила по моретата има голяма вероятност всичко вътре да е на „мармалад“. Ако шумят лагери може да е наводнявана и от там грижи. Тези лагери са за кофата и се сменят с нови, по възможност неръждаеми. Е тези нали са неръждаеми? Да ама солената вода не прощава на нищо! Писал съм доста по въпроса в другите ми теми. Лагера не ръждясва до последно(много са корави), но като се превърне в мелница за сол, сачмите и гривните са с наранена повърхност вече, и лагера дори след промивка и смазване, не работи тихо и плавно. Стандартен лагер направо ще се разтопи, завари и блокира в такива условия. Тези почти всичките са приключили курса.

Ако предавката при въртене „хрупа“, ясно се усеща работа й, има вероятност да е износена. Това с обслужване с каквато и да е грес няма как да се оправи. Презацепването й също не е вариант. В този случай може да се наложи смяна на предавката, за да се постигне отново тиха и плавна работа, но това си идва със съответната цена. Тази е работила дори с пясък вътре. Щетите са сериозни. Бившия и собстеник е наливал някакви доста „лепкави“ смазки през порта за обслужване и това което се случва е, че смазката е залепила пясъка към частите и от там шлайфането е на лице. В повечето случай този порт е от пластмаса и собствениците им го отвиват с каквото намерят: стотинка камък пръчка и всякакви там боклуци неподходящи за целта. Този порт ако е наранен, става въпрос за наливане на смазки в общия случай, защото нещо не е работило, както трябва. В повечето случай тава допълнително влошава нещата и трябва да имате едно наум, ако този порт е наранен.

Водещата ролка винаги си го отнася първа. Там трябва да се провери да не е срязана от плетените влакна. Може лагерите да са блокирали и всичко вътре да е заварено. Тази се въртеше но е доста шумна и лагера и беше пътник и някой от детайлите се бяха „по надули“ от солта. Тук нещата са поправими за тази бройка.

Ако солената вода стигне до стоп лагера, нещата загрубяват. И двата водещи бранда правят всичко възможно да пречат на солената вода да достигне до този възел, защото знаят, че там битката, вече ще е загубена. Daiwa и до ден днешен използват в някой от моделите си пасивна система за спиране на обратния ход, ако основния стоп лагер „умре“. Този беше корозирал. Е нали е неръждаем? Да ама солена вода плюс два метала и се получава електрокорозия и нещата са до там. Наложи се пълно разглобяване, обезмасляване и чистене на пясък и ръжда. Полиране на засегнати участъци и отново събиране и смазване. Е нали е ръждясал. На Шимано стоповете са доста корави и след такава намеса, си работят отново коректно. Правил съм доста по-фрапиращи случай и там си работят безотказно. Ако трябва обаче всичко да се възстанови на 100% трябва просто да се поръча нов и да се замени. При покупка на макара трябва да проверяваме работата на стоп лагера много внимателно. Ако изтърва при някое положение, значи има нещо нередно. Ако се появява шум при включването му в работно положение и след това изчезва със изключването му е също сигнал за проблем.

Безкрайния винт и той беше „нахапан“ от пясъка. Поне не е в степен, че да създава проблеми. И тук, ако трябва да е всичко коректно, трябва да се поръча нов.

Клина, който се движи по „червяка“ не беше наранен поне.

И в този си вариант почтни всичко е за смяна. Нещата са възстановени на 90%. За да е всичко на 100% трябва да се направи сериозна инвестиция, която не винаги е оправдана.

Проверяват се клипсовете на шпулата да не са счупени, лепени и там подобни.

И затова, ако си взимате макара втора ръка, много внимавайте за тези места, защото в момента в който я платите, проблема си е лично ваш. След това, няма на кой да се оплачете. Покупката на макара втора ръка, крие доста рискове, така че внимавайте, защото има доста колеги, които са „над нещата“ с макарите. Такива макари или са за подарък на някой, дето ще я изцеди на макс, или за цена съответстваща на състоянието. Всичко останало е измама!

Надявам се да е било полезно.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).JPG
1 (1).JPG (93.15 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (86.13 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (96.84 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (94.18 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (97.52 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (77.84 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (102.85 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (127.17 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (118.86 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (109.71 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (115.47 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (113.86 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (122.34 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (102.58 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (133.28 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (149.11 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (121.94 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (90.32 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (103.6 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (76.48 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (122.53 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (136.15 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (109.93 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (113.68 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (92.62 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (80.34 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (88 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (167.21 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (158.71 KiB) Преглеждано 409 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (122.09 KiB) Преглеждано 409 пъти

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”