Страница 1 от 1

Daiwa Exceler LT 2000D

Публикувано на: Пет Яну 17, 2020 8:44
от F.R.S.
Здравейте,

На вашето внимание, искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa Exceler LT 2000D

Тази макара пристигна за обслужване, след доста навъртани километри по родните водоеми, в преследване на хищници. Макарата не е във високия клас и доста колеги вече ги отвориха и дадоха своето мнение.

За ценовия си клас е доста добре позиционирана. Хубава изработка и приятен дизайн.

Короната е прецизна отливка от ЦАМ върху стоманен вал. Стоманената сърцевина позволява завиване директно на дръжката. Самата дръжка е цяла и по този начин се елиминира досадното претракване и усещането за луфтове в макарите от този ценови сегмент на конкуренцията. Хубаво решение, но при транспортиране в калъф(зависи от калъфа) трябва да се сваля цялата ръкохватка. И както казаха от MFtackle, като си ги загубят и после си ги поръчват , така че имайте едно на ум.

Пиньона идва на два лагера, което е оптималния вариант за работата на механизма. Само една бележка. Конкуренцията го наричат X-Ship и това им е една от основните технологии за да са им супер макарите. Тук не го обявяват гласно, като нещо велико, но е много хубаво, че го има. Точно поради тази причина модела ми допада като направа на механизмите. За да е LT- лека и корава, са редуцирали теглото където може, като не се прави компромис със здравината. Шайбите на аванса са алуминиеви с покритие. Ротора също е с новата концепция.

Макарата имаше забележка за по голям луфт в предавката. Някой веднага ще каже, че са боклуци и е износена. Да ама не. При доста модели съм срещал заводски изпусната някоя подложна шайба(все още се сглобяват от хора), като и при доста по-скъпи модели. Проблема е поправим. И една бележка! Ако оберете целия луфт и презацепите предавката, ще се получи затягане на механизма и последващо доста сериозно износване на зъбите, така че внимавайте с тези неща! При Шимано заради покритието на короните в средния ценови сегмент го има лекия луфт. Там съм правил сериозно тормозени макари от състезатели по фидер и предавките са като нови!

Водещата ролка е със система от втулки, която се модифицира на лагер(неръждаем!). Силно го препоръчвам, защото там е доста сериозно натоварването и оборотите са големи. Не случайно високия им клас е с лагер/и на това място.

Стоп лагера е в почти затворен обем, защото е с концепцията на Magsealed, но без тези детайли. Там съм срещал ръждясали стопове, защото при наводняване от потапяне и миене с маркуча, на това място влиза вода и няма от къде да се оттече и процесите почват. Ако я потопите, веднага я разглобете за да я изчистите и подсушите. Дъжда не е проблем! Части има и могат да се поръчват, така че няма да е донор, ако нещо замине.

Макарата има доста подробности в детайлите и наистина прави впечатление за класа ѝ.

Ръкохватката не може да се направи директно с лагери, защото е запресована и има лек луфт, който доста дразнеше собственика ѝ. Имах една идея и той се съгласи, да се пробва. След малко упражнение резултата е ръкохватка с два лагера и никакъв луфт 
Всичко е разглобено, обезмаслено и проверено. След което смазана наново със съответните смазки за конкретните възли.

След обслужването ѝ, макарата е отново плавна и приятна при работа.

Модела не е висок клас, но какво от това? Макарата е много прилична за парите си и щом собственика си я харесва и му служи вярно, другото е без значение.

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука.