Shimano Exsence Ci4+ 4000 MXG
Публикувано на: Пет Яну 24, 2020 7:43
Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Exsence Ci4+ 4000 MXG
Тази макара пристигна за цялостна профилактика. Закупена е втора ръка и се искаше проверка на състоянието й.
Макарата е интересен и не много популярен модел(главно заради цената)
Какво всъщност е новия Exsence? Това е комбинация между Stradic в тялото и ротора. Twin Power XD в стоп лагера и защитата му и Stella в ролката на бигела. Е как така в ролката? Ами на всички Страдици ролката се разглобява за да се смени лагера, като „изсвири“(капсулована е, но със специализирано оборудване се сменя лагера, без да се поръчва цялата ролка). И тук се отваря, но лагера е с такъв размер, че всички производители не подържат лагер с такива параметри. Има решение и в този случай по няколко начина, като дори мисля, че намерих оптималното решение, но още не съм го тествал. Тази ролка за сега работи перфектно.
И в шпулата са сложили лагер. Така, като се развива аванс от някой звяр, шпулата се върти на два лагера, което е перфектния вариант. Има си лагер под шпулата и лагер на „кнобчето“(ръкохватката) и са оставили една втулка от задната страна на „червяка“(безкрайния винт).
Е като е напудрен Страдик, защо тогава е толкова скъп? Дизайн, технология, екстри, лагери(които при Шимно променят класа).
Тази бройка е била яко напъвана, защото е прескочил клина на „червяка“ и го е нарязал малко. И се почва отново: Тези боклуци!! За толкова пари и да се скапе и там подобни. Като си купим S-класа, може ли да я караме през „къра“, да орем с нея, да прекарваме два кубика бетон? Отговора е да ама за това ще си плащаме после за ремонти. И това, че струва два куфара марки, не значи, че не се чупи!
Без упрек към никой. Когато ползваме макарата за лебедка, се случват някои застрахователни събития. Когато вадим риба с макарата, а не с пръчката, трябва да сме наясно, че не е най-доброто боравене с такъма. Пораженията не са в степен да не може да работи и след отстраняване на стърчащите парчета метал, отново си работи нормално. Хубавото за тези модели, е че се подържат резервни части и може да се поръчат по всяко време и всичко да се оправи, но това си идва и със своята цена съответно.
Лагера от вътрешната страна на ръкохватката беше заминал от солта, но това е често срещано явление при всички макари, работещи на солена вода. Естествено се заменя с нов неръждаем и се продължава.
Всичко останало е в топ състояние!
И сега идва въпроса заслужава ли си този модел. Отговора е и Да и НЕ. Ако ви харесва визуално е супер изпълнение, което е крачка нагоре от Страдика. Но за тези пари аз лично бих взел Twin Power XD. Защо? Защото получавам същото ниво на защита, но с по-голям клас на предавката. Възможност за добавяне на два лагера на „червяка“ и най-важното, още една направляваща на оста на шпулата! За какво ни е тази направляваща?
Ами за съжаление много колеги, практикуващи спининг риболова, натискат яко на дръжката при вадене на риба и точно тази направляваща ще препотвърди това прескачане на клина и нарязване на „червяка“ да се случи. Тази допълнителна направляваща я има и в Стелата и до там от новите спининг модели на марката. Харесва ни не ни харесва, това е положението. Ако подхождаме с разбиране към такъма, ще ни изкара много. Ако не, не трябва да се сърдим. Високия клас си има своите преимущества, но те идват със съответната цена и поддръжка. Въпрос на светоусещане.
Беше добавен неръждаем лагер на „червяка“ с съответната пасс шайба, за да се намали луфта и да се направи лагера да работи като лагер и да има смисъл от него.
Всичко останало е изчистено от старата грес, обезмаслено и проверено. След което смазана наново със съответните смазки за конкретните възли. След обслужването работи перфектно и ще служи вярно. Ако собственика и реши да се възстанови на 100% ще се поръча наранената част и пак ще в перфектно състояние.
Надявам се да е било полезно и забавно четиво и в бъдеще, мога да подготвя и още такива проекти.
Поздрави и наслука!
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Exsence Ci4+ 4000 MXG
Тази макара пристигна за цялостна профилактика. Закупена е втора ръка и се искаше проверка на състоянието й.
Макарата е интересен и не много популярен модел(главно заради цената)
Какво всъщност е новия Exsence? Това е комбинация между Stradic в тялото и ротора. Twin Power XD в стоп лагера и защитата му и Stella в ролката на бигела. Е как така в ролката? Ами на всички Страдици ролката се разглобява за да се смени лагера, като „изсвири“(капсулована е, но със специализирано оборудване се сменя лагера, без да се поръчва цялата ролка). И тук се отваря, но лагера е с такъв размер, че всички производители не подържат лагер с такива параметри. Има решение и в този случай по няколко начина, като дори мисля, че намерих оптималното решение, но още не съм го тествал. Тази ролка за сега работи перфектно.
И в шпулата са сложили лагер. Така, като се развива аванс от някой звяр, шпулата се върти на два лагера, което е перфектния вариант. Има си лагер под шпулата и лагер на „кнобчето“(ръкохватката) и са оставили една втулка от задната страна на „червяка“(безкрайния винт).
Е като е напудрен Страдик, защо тогава е толкова скъп? Дизайн, технология, екстри, лагери(които при Шимно променят класа).
Тази бройка е била яко напъвана, защото е прескочил клина на „червяка“ и го е нарязал малко. И се почва отново: Тези боклуци!! За толкова пари и да се скапе и там подобни. Като си купим S-класа, може ли да я караме през „къра“, да орем с нея, да прекарваме два кубика бетон? Отговора е да ама за това ще си плащаме после за ремонти. И това, че струва два куфара марки, не значи, че не се чупи!
Без упрек към никой. Когато ползваме макарата за лебедка, се случват някои застрахователни събития. Когато вадим риба с макарата, а не с пръчката, трябва да сме наясно, че не е най-доброто боравене с такъма. Пораженията не са в степен да не може да работи и след отстраняване на стърчащите парчета метал, отново си работи нормално. Хубавото за тези модели, е че се подържат резервни части и може да се поръчат по всяко време и всичко да се оправи, но това си идва и със своята цена съответно.
Лагера от вътрешната страна на ръкохватката беше заминал от солта, но това е често срещано явление при всички макари, работещи на солена вода. Естествено се заменя с нов неръждаем и се продължава.
Всичко останало е в топ състояние!
И сега идва въпроса заслужава ли си този модел. Отговора е и Да и НЕ. Ако ви харесва визуално е супер изпълнение, което е крачка нагоре от Страдика. Но за тези пари аз лично бих взел Twin Power XD. Защо? Защото получавам същото ниво на защита, но с по-голям клас на предавката. Възможност за добавяне на два лагера на „червяка“ и най-важното, още една направляваща на оста на шпулата! За какво ни е тази направляваща?
Ами за съжаление много колеги, практикуващи спининг риболова, натискат яко на дръжката при вадене на риба и точно тази направляваща ще препотвърди това прескачане на клина и нарязване на „червяка“ да се случи. Тази допълнителна направляваща я има и в Стелата и до там от новите спининг модели на марката. Харесва ни не ни харесва, това е положението. Ако подхождаме с разбиране към такъма, ще ни изкара много. Ако не, не трябва да се сърдим. Високия клас си има своите преимущества, но те идват със съответната цена и поддръжка. Въпрос на светоусещане.
Беше добавен неръждаем лагер на „червяка“ с съответната пасс шайба, за да се намали луфта и да се направи лагера да работи като лагер и да има смисъл от него.
Всичко останало е изчистено от старата грес, обезмаслено и проверено. След което смазана наново със съответните смазки за конкретните възли. След обслужването работи перфектно и ще служи вярно. Ако собственика и реши да се възстанови на 100% ще се поръча наранената част и пак ще в перфектно състояние.
Надявам се да е било полезно и забавно четиво и в бъдеще, мога да подготвя и още такива проекти.
Поздрави и наслука!