Страница 1 от 1

Shimano Ultegra CI4+ 5500 XTB

Публикувано на: Пет Фев 14, 2020 7:40
от KGramatikov
Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Ultegra CI4+ 5500 XTB

Тази макара е на съвсем малко излети, но собственика и пожела да я обслужа и леко тунинговам, защото много си я харесва и специално е търсен модел.

Този модел не се наложи много, главно заради цената в периода на издаването си.

Тази концепция им е доста сполучлива и на тази база са всички съвременни Ултегри с малки изменения по периферията.

Макарата е с Ci4+ материал на корпуса и е доста лека за размера си. Отделно е с новата предавка кована алуминиева корона с повърхностна химизация – много здрава и надеждна предавка, която няма проблеми във времето. Сега гласно я промотират, но при мен са идвали доста по-стари модели на марката с такива корони, които са въртени само на Дунава с огромни тежести и доста трофей и там предавката беше неразличима от нова!! Отделно алуминия намалява теглото сравнение със старите корони от ЦАМ.

Безкрайния винт(„червяка“) също е от леката сплав с износоустойчиво покритие, и там се редуцира от теглото. Оста на шпулата е с две направляващи за по-голяма стабилност на механизма, при големи натоварвания. Шпулите са с уплътнение за предпазване от навлизане на вода и частици и авансовата система, а тя е така наречената – бърза с възможност за допълнителна настройка.

И идва момента на символичният „тунинг“. Слагат се два лагера на ръкохватката „нобчето“ и един лагер на безкрайния винт. Естествено се ползва само неръждавейка и шайби за обиране на луфта в „безконечника“ и допълване на размерната верига.

Някой ще каже, за какво да слагам лагери на дръжката. Ами интернет е пълен вече със снимки на дръжки с яко изяден метал на оста от полиамидните втулки и много колеги са алармирали за проблема. Ако не вярвате и аз вече имам колекция от снимки на такива дръжки. И другият често срещан въпрос е – Не можаха ли да сложат лагери там. Отговора е да могат, но при Шимано броя на лагерите + лека модификация на някой възел се води друг клас с друга цена. При Aero Tehnium си има всичко навсякъде, но цената не е за всеки. И затова защо да не си модифицираме сами Ултеграта, след като са ни оставили тази възможност? Отговора е, че ако са мои, това ще е първото нещо което ще направя, без да се замислям дори, а и цената на 3 лагера и 2 шайби не би трябвало да събори никой. Но пак казвам, всеки сам си решава. И една бележка.

В годините Ултегра са имали много успешни модели и съответните модификации Ci4/+

На тази база също излиза и съвременния и наследник Shimano Ultegra CI4+ 5500 XTC/XSC

Там разликата е капачката на аванса. Промяна в дизайна на шпулата. Една забележка! Този модел идва с три еднакви шпули, докато наследника е с две и те са различни! И следващия модел е със запресован лагер в ролката на бигела. Сменя се само със специализирано оборудване, или си поръчвате нова ако се скапе, но не го мислете. Вече съм сменял лагери на такива роли и всичко е супер, без да се налага да инвестирате в нови ролки.

Много прилична макара, като тук е свалена технология от „големите батковци“ в средния им ценови сегмент – който винаги е бил и най-продаваемия.

Личното ми мнение за макарата, е че е бижу и е истинско удоволствие да се работи с нея.

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!