Daiwa Caldia LT 5000 D-CXH

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 232
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 767 пъти

Daiwa Caldia LT 5000 D-CXH

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa Caldia LT 5000 D-CXH

Тази макара пристигна за цялостна профилактика и с едно оплакване при работата ѝ.

Легна на „операционната“ и се оказа на малко километри.

Макарата е позиционирана в средния ценови сегмент и предлага някой технологии, за да е конкурентна все пак в сравнение с другия бранд.

Короната е от ЦАМ върху стоманен вал. Има си характерния за Daiwa голям профил на зъба, но с времето, като поработи и започва леко да „хърка“ За счупване не предавката не можем да говорим, но за промяна в поведението ѝ ще има със сигурност във времето. Ако не ни дразни, може да си я въртим дълги години за напред.

Хубавото в тази модификация е наличието на опорни лагери от двете страни на пиньона. Това прави механизма доста стабилен и плавен при работа под товар. Конкуренцията си го наричат X-Ship, а тук просто го има и не се обявява като някаква си тяхна технология, по незнайни причини. Именно това прави макарите и механизмите им да работят коректно.

Паразитното колело е полиамидно, със стоманен пин излизащ от него. Реденето на влакното се поема от система S-канал. Именно там влиза въпросния пин. За да няма почуквания в горна и долна мъртва точка от движението на шпулата слагат един О-пръстен на него. За да работи един механизъм е необходим луфт, за да не заклини и да няма износване. Именно този луфт Daiwa го прикриват с този О-пръстен и на сухо е перфектна в сравнение с моделите на конкуренцията със тази система за редене. Да, обаче при по-голям товар О-пръстена се смачква повече и пак имаме контакт металния пин със стената на S-канала и отново имаме въпросното „почукване“. Специфика на механизма! Ако мислите, че ако я смените със някоя, която е с безкраен винт и ще си решите проблема с паразитните шумове, по-добре да минем да директен телескоп или щеки . Без упрек към никой. Просто така работят тези системи. Надявам се че с времето ще ги разработят за да елиминират всички тези дразнещи вибрации, но за сега е това. Например могат да разширят канала. На пина да сложат два О-пръстена и върху тях да има полиамидна втулка. Някой ден ще го направят, надявам се. Та за въпросното полиамидно колело. Елиминира шума при работа на зъбите, но при силен удар на клипс, или някакво натискане на шпулата и този пин се чупи от колелото. Има доста информация и сигнали от колеги за това събитие, така че внимавайте. Не я препоръчвам за фидер риболов.

Оста на шпулата се стабилизира допълнително и с една направляваща.

Водещата ролка е със един отворен лагер в полиамиден кожух и е затворен с гумено уплътнение. Добре е защитен, но е доста фин. От задната страна е с втулки, които могат да се заменят с лагер, но при условие, че се лови на сладка вода. Тази бройка е на солено.
Е нали слагаш неръждаеми лагери  Електрокорозията е процес, който не го интересува, какво правим и какво слагаме (два различни метала в контакт с подходящ разтвор) и магията се случва . С неръждаемия лагер, просто ще го забавим като процес, но не може да променим природните закони. Ако сложите неръждаем лагер с допълнително покритие („черните“), ако не се подържа редовно, рано или късно ще се завари. Виждал съм го многократно, а и колеги са ви ги показвали тези неща. Затова в макарите с индекс SW тези възли са конструирани по различен начин и въпреки, че са супер направени, без поддръжка и там има инциденти. Затова ако ловите на солено, винаги обръщайте внимание на този възел. Все пак само един болт се отвива. Не е сложно, а там е най-голямото натоварване и обороти в една макара + доста от вода идваща с влакното минава през нея 

Всичко естествено е разглобено и проверено. След което обезмаслено и смазано наново, със съответните смазки за конкретните възли.

След обслужването й е напълно готова да посрещне бъдещите приключения на ниво, доставяйки невероятно удоволствие от боравенето с нея.

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).JPG
1 (1).JPG (78.84 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (76.84 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (82.75 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (70.77 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (78.42 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (94.73 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (110.91 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (84.52 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (105.74 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (114.7 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (91.68 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (68.88 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (85.02 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (76.99 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (85.79 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (71.85 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (88.57 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (71.62 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (143.02 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (106.5 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (132.59 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (146.75 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (87.39 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (114.61 KiB) Преглеждано 384 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (31.58 KiB) Преглеждано 384 пъти

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”