Shimano Stradic FL 4000 XG - Stella MOD

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 229
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 758 пъти

Shimano Stradic FL 4000 XG - Stella MOD

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Stradic FL 4000 XG

Преди да започна ревюто на конкретната модификация искам да отбележа, че се прави само и единствено с цел уникалност на проекта и показване на възможност за комбинация на части, с цел тунинг. В реалния живот тунинга е на друго ниво и ако някой желае, ще подготвя ревю и за стандартното подобрение на модела, защото тук нещата са съвсем различни.

Както и преди съм отбелязвал, специално този модел се явява „орязана“ Стела. Това е добре за хората, които искат да се занимава с подобрения, защото са ни оставили отворена врата за това. Все едно е да имаш Toyota Supra с 2JZ двигател и да я караш стокова. Това са проекти за хора, които имат страст, време и възможности да подобряват един уникален продукт, като в изграждането му да го модифицират точно по свой вкус и всеки един да е уникален, а накрая всичките да са добри . И още една бележка, че някой от възлите могат да бъдат модифицирани по доста различни начини, като няма правилен начин или точно определени части за целта. Разбира се всичко трябва да е подбрано за да е съвместимо и да работи коректно. Трябва да се внимава за размерни вериги и нещо, което често се изпуска е как точно работи един лагер! Целта не е да се напълни една макара с лагери и някой от тях да работят като втулки, заради тази проста специфика. Ако се чудите как точно работи един лагер в една макара и какво точно имам предвид, взимате най-новата Стела(която е наистина прекрасна) и я разглабяте. Гледате какво са направили и кое как са го събрали, защото инженерите от Шимано са на доста високо ниво и те задават стандарта с най-високия си клас, за тяхната марка. От там надолу всичко се явява модификация с по-малко подробности и промяна на материалите. Ако искате да имате превъзходен продукт на марката и да не се занимавате с нищо освен с поддръжка във времето, естествено е че ще си вземете Стела. Обаче ако искате да си направите нещо къстъм, което да е уникално, по ваш вкус и да го доближите до най-високия клас, тогава Stradic FL е вашата основа.

Тази бройка реших да е с 1 лагер повече от Стела. Как? Ами няма как да поставя лагер в шпулата. Броя го достигам и изравнявам с поставянето на втори лагер в ролката на бигела. В новите модели (от 2010) насам са с един лагер в ролката и то запресован. Първоначално бях взел ролка точно от Stella 10 за тази модификация, но като видях, как е направен този реших да го оставя и просто да го модифицирам с още един лагер.

В новите модели на Stella вече не слагат лагер в детайла на клина на безкрайния винт „червяка“. И именно тук беше варианта да избягам напред в числото. Беше поръчани съответните детайли и един нестандартен по размер лагер, който само хибриден го намерих с такъв размер, какъвто ми трябваше. Защо такъв, а не го направи точно както са го направили в другите модели? Именно заради запирането на гривните на лагера. Искаш да кажеш, че от Шимано са допуснали грешка в предишните модели? Като се замислим реално там нямаме никакви обороти и дори да не е най-правилно поставен лагера, никога няма да има проблем. Да, но в моя случай исках да е наистина функционално дори и без обороти и натоварване на това място.

И накрая просто от спортна злоба и смених и сърцето. Не че черното и сърце е някак си лошо, но всички сме чували за здравината и издръжливостта на златното такова.

Понеже реално следя Stella от 04 моделите и през годините показаха няколко варианта за лагер в гайката на ротора. За 04 и 07 моделите е стандартен лагер с полиамидна втулка. Много лесно за поддържане и добре работещо решение, което се използва и до ден днешен в някои от моделите на конкуренцията. Другия вариант е с лагер и запресована бронзова втулка в него. Пак е супер решение, но скапе ли се лагера, се минава на нов и е леко скъпо. Високия клас си идва винаги със скъпа поддръжка от към части. Тук пак с цел уникалност беше избран най-скъпия вариант.

И в крайна сметка какво се получи? Един според мен добре преработен модел, който в частта изпълнение е уникален и доста добре направен. Имаме 12+1 функционални лагера, като част от тях са хибридни(неръждаеми и керамика). С това приключва работата ми по тази бройка и мога да кажа, че аз лично мисля да спра до тук. С нетърпение очаквам новия модел, за да видя какво ще ни предложат инженерите от Шимано. Имам някой предположения на база развитието на модела през годините, но засега е рано да се говори, а и лично се надявам на изненада, каквато ни направиха с Shimano Stradic FL.

Надявам се четивото да ви е харесало.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (195.1 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (126.85 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (74.97 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (101.33 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (69.73 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (79.92 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (138.76 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (71.99 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (78.34 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (93.48 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (98.09 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (93.5 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (120.66 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (44.95 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (65.29 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (44.92 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (42.73 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (61.73 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (21.16 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (99.06 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (100.67 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (85.17 KiB) Преглеждано 495 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (103.28 KiB) Преглеждано 495 пъти

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”