Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.
Shimano Tribal XTA 5500
Тези макари пристигнаха при мен за евентуална профилактика и тунинг.
Макарите са лимитирана серия, и е много рядък модел. Това е поради факта, че са къстъм, заради хидрографиката и всяка една е уникална. Декора е добре подбран и ѝ стои супер.
Всъщност е модел на Ultegra от времето в което са като издание. Избрали са XT-7 базата, а не Ci4 модела, за да е приемлива все пак цената. И понеже избора и платформата на която са направени, позволява да се направи, символичен тунинг.
Макарите са буквално на един пробен риболов. Греста вътре е като нова, въпреки годините им. И затова се спрях само на „тунинга“ им.
За мен лично свързвам името Ultegra със силова и надеждна макара. За да е такава е важно да разполага със системата им X-Ship (два опорни лагера на пиньона от двете страни на работната зона на зъбите). Тази система е свързана само с пиньона, и няма нищо общо с короната, както твърдят някои колеги. Е защо? Защото има съвременни модификации, които си обявяват, че използват технологията, а на короната имат втулка!
За пример ще дам моделите Shimano Ultegra XTC/XSC в всичките им размери.
След малкото отклонение, тук тази система липсва. Това е лесно достижимо. На мястото на втулката се слага неръждаем лагер и вече сме ОК.
Водещата ролка са я оставили на втулка(все пак тази база са избрали за модификацията). Там както винаги има „101“ варианта за направа с лагер. Аз лично съм избрал там възела да работи с два лагера заради спецификата на размера им. Защо два? Защото размера на лагера е като на спининг макаричка и ако е един (понеже е изключително натоварен възел) ще е с малък ресурс. Когато са два лагера и са монтирани правилно, ресурса на възела се увеличава многократно! Не случайно топ моделите и от двата бранда са с два лагера на това място.
И като е тръгнало да се сменят втулки, се сменя и втулката на безкрайния винт „безконечника“ с лагер и нужните пасс шайби за целта. Може да се напъва и още, но според мен не е наложително, предвид практиката.
В този си вариант на „тунинг“ е предостатъчно за да се осъвремени модела и да е адекватен в момента.
Всички използвани материали са неръждаеми. Оригиналните лагери са от „черните“ (неръждаеми с допълнително анти-корозионно покритие) – скъпа работа!
След малката намеса, макарите са напълно готови да посрещнат всяко едно предизвикателство, наред със съвременните модели, без да се дават в „боя“! Това е ясно и е проверено във времето, но съм длъжен да го отбележа
В този си вид са направо колекционерска серия, с доста висока стойност. Състоянието им е ново. А след „тунига“ ще са и добри бойци!
Надявам се да е било полезно и интересно четиво.
Поздрави и наслука!
Shimano Tribal XTA 5500
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
- Риболов: Мач риболов
- дал Браво: 35 пъти
- получил Браво: 1131 пъти
Shimano Tribal XTA 5500
- ...
-
- 1 (1).JPG (129.99 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (2).JPG (242.63 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (3).JPG (103.71 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (4).JPG (106.29 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (5).JPG (117.25 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (6).JPG (103.88 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (7).JPG (124.04 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (8).JPG (88.56 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (9).JPG (103.74 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (10).JPG (116.04 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (11).JPG (111.85 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (12).JPG (115.78 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (13).JPG (118.1 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (14).JPG (97.53 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (15).JPG (100.1 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (16).JPG (61.92 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (17).JPG (74.05 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (18).JPG (114.57 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (19).JPG (137.51 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (20).JPG (95.7 KiB) Преглеждано 1135 пъти
-
- 1 (21).JPG (131.82 KiB) Преглеждано 1135 пъти