Daiwa Exist 2012 3012h

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 220
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 709 пъти

Daiwa Exist 2012 3012h

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa Exist 2012 3012h

Тази макара е с история и дойде при мен за цялостна профилактика.

На външен вид изглежда масивна и стегната. Има малко агресивен вид особено с червените надписи отстрани под алуминиевия детайл.

За макара в топ сегмента естествено, че си има всичко навсякъде и няма какво да и се подобрява. Тук идва и ерата на магнитното уплътнение. На тази го нямаше, но е била отваряна и преди и е тотално премахнато. Това не пречи на работата, но е една защита от вода по-малко. И понеже това им е върховия модел с топ-технологията от космоса са я вложили до където са могли(решили) за годината и на издаване.

Детайла на водещата ролка също е с тази концепция. Тук съм срещал такива работили на морето и понеже доста вода минава от там по влакната и в един момент всичко приключва. Ползват отворени лагери два наброй в полиамидни черупки за да отделят лагера от ролката и поне там да няма електрокорозия. Разбирам че това им е голямото постижение, но предишната концепция с една проста гумена бариера тип капачка на полиамидната черупка работеше прекрасно. Там съм срещал доста тормозени макари без забележка, докато новата концепция имам заварена за един сезон! С една дума трябва да му се обръща специално внимание за да няма грижи във времето.

Короната е наистина впечатляваща! С размерите на силовите предавки от шаранджийския клас е. Естествено е машинно обработвана. Когато следите на инструмента се загладят и зъба стане гладък и се почва едно усещане в дръжката от работата на предавката. Някой хора ги дразни, други не. В това състояние ще е до края, а той е след нашия, ако ме разбирате. Има яко сила в тази предавка с такъв размер и с такъв профил на зъба, но и съответните вибрации от работата. Затова конкуренцията са на микро модули и се хвалят, че са намалили паразитните шумове до минимум, в сравнение с другите. Така че, ако не ви дразни, смело си ловете с нея и не я мислете!
Паразитното колело е полиамид с метален пин стърчащ от него. Там трябва да се внимава да няма силни удари на клипс с по-голяма тежест, защото има доста изпочупени вече. Отделно внимавайте при транспорт да не се натиска шпулата, че пак пина си го отнася. Резервни части има и могат да се поръчат, ама по-добре да не се стига до там. Защо са го направили така? Защото намаляват теглото и шума от работата, затова.

Пиньона е подпрян на два лагера от двете страни на зъбите и е най-доброто решение в случая. Имат си характерните шайби за обиране на луфтове и там подобни. Зад лагера има полиамиден детайл, който цели да отдалечи оста на шпулата от директен контакт с пиньона. В предната част детайла е с лагер и бронзова втулка в гайката затягащи ротора. По този начин имаме две отдалечени локални точки за подпиране на оста. Работи добре! Самия лагер в гайката е със семеринг за да го предпазят максимално. Колкото и да са напреднали технологиите, гумата си е гума. Държи малко от движението, но пази изключително добре.

Ина и една направляваща за оста за допълнително укрепване.
В самата шпула има лагер, който е отворен. Daiwa масово използват отворени лагери с две цели. Едната е че са с 0,5мм по-малки от затворените и при 10 лагера падат с 5мм. стомана, което си е тегло, особено когато се бориш за всеки грам, за да са изберат като характеристики от нас риболовците. Другата причина останала от време едно е че отворения лагер е много лесен за сервизиране от капсулования. Обаче лагера в шпулата е на нула с нея и първата текстилна шайба ляга на него директно. И като почне да пуска власинки и лагера е пълен догоре. Не че е проблем, защото те са меки и няма до го повредят, но изглежда недомислено. В най новият им модел е копие от конкуренцията и въпросния лагер е в отделен „джоб“ с борд и каквото и да се случва със шайбите в аванса, няма да има частици в лагера.

При предишните обслужвания са се ползвали неправилните инструменти и доста от винтовете са със загладени глави. Отделно пластината държаща лагера на пиньона беше обърната наопаки със фаската към лагера и винтовете стърчаха. Всичките лагери макар и пълни с грес шумяха яко. Този който е на пиньона от задната страна дори „хрупаше“ и беше с неразглобяема капсоловка. Макара и такъв пак може да се пробва да се обслужи със спцециализирани инструменти за смазване на лагери без разглабяне, но щем „хрупа“ няма смисъл изобщо. Зегерката държаща лагера под шпулата не е оригиналната(предполагам е изхвърчала при предишно обслужване) и е направена нова. Един от колегите, който прави ревюта дори е кръстил точно тази зегерка „shit spring“ защото като излети и няма намиране. Така че внимавайте с нея, как я сваляте 

И още една забележка за модела. Шпулата е с ABS технология. На страницата са си описали какво е това и как работи. Вече съм го описвал и няма да се повтарям, но с тази технология, макарите правят конус на влакното, събран отпред. Ако повдигаме шпулата за да се опитаме да го изравним, предната шайба на аванса се изнася повече и детайла отдолу и обръща ръбчетата. Преди да се хвърлите в покупката на подобна макара на марката, без да познавате спецификите на технологията им, може да останете леко разочарован, ръководейки се от мненията на колеги по групи и форуми. Ако сте наясно какво ще си закупите и сте приели всичко това, като неслучайни ефекти, а като технология разработена от Daiwa и макарата ви допада, да това е една много добре направена макара, с много технология, иновация и добри материали. Има какво да се желае, но не са сами на пазара и трябва да се борят с конкуренцията, за да може да бъдат избрани в магазина пред всички останали.

Всичко естествено е разглобено, проверено, изчистено от старата грес и обезмаслено. След което смазана на ново, със съответните смазки за конкретните възли и събрана отново. Проблемният лагер е заменен с нов неръждаем и магнитното уплътнение също е възстановено. Магнита е толкова силен, че ми издърпа първата капка, защото я поднесох отстрани  Втората вече си беше на мястото  След обслужването върти доста по-плавно и затихна определено. Напълно готова е да се справи със всичко предстоящо като приключения, доставяйки истинско удоволствие от боравенето с нея в това прекрасно хоби.

Надявам се четивото да ви е харесало и да е било полезно.

Поздрави и наслука.
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (83.5 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (82.7 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (94.5 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (80.85 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (104.58 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (48.75 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (81.13 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (114.29 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (101.11 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (125.07 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (119.86 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (83.94 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (77.13 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (76.13 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (85.99 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (76.73 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (67.48 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (94.74 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (78.57 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (92.08 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (128.83 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (128.55 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (124.28 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (106.9 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (172.15 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (149.75 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (140.67 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (28).jpg
1 (28).jpg (87.11 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (29).jpg
1 (29).jpg (136.85 KiB) Преглеждано 208 пъти
1 (30).jpg
1 (30).jpg (86.25 KiB) Преглеждано 208 пъти

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”