Shimano Super 2500 GT-RA

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 222
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 31 пъти
получил Браво: 719 пъти

Shimano Super 2500 GT-RA

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Super 2500 GT-RA

Тези макара пристигна за обслужване след някоя друга година вярна служба и без оплакване от работата ѝ.

Тази е от ерата, когато пускаха по някой модел със заден аванс. А като добавиха и опцията за и бърз такъв, направо си бяха иновативни. Това е от тези авансови системи, които работят наистина добре и не създават проблеми. Понякога може да се появи лека промяна в работата му, но това са модели на години и в повечето случай никога не са били обслужвани.

Няма опорен лагер на пиньона в задната си част и е подпрян директно в тялото на макарата. За годините работа няма износване като цяло в този възел. Тялото на макарата е от XT7 материал и е доста здраво.

Водещата ролка е добре направена и си има лагер, макар и открит. Хубаво е да се обслужва специално този възел всяка година, за да се удължи ресурса на лагера. Но и да се скапе, се заменя с нов по възможност неръждаем и си продължавате да си я ползвате. За разлика в Exage модела със заден аванс в който лагера е със специфична вътрешна гривна и там смяната е свързана с модификация на възела да работи коректно.

Короната е отливка от ЦАМ с доста високо качество и въпреки годините и навъртените километри е в перфектно здраве.
От едната ѝ страна са оставили една втулка, която е хубаво да се смени с лагер. На тази бройка беше заменена с неръждаем лагер.

Реденето на влакното се поема от система безкраен винт който е допълнително забавен от още една двойка полиамидни колела. Има си една направляваща и е чудесно направен.

Тези модели си искат малко по-специфични инструменти за да се отворят коректно, но не е нещо сложно и страшно.

Всичко е разглобено и проверено. Някой от лагерите се нуждаеха от обслужване. Смазана е наново със съответните смазки за конкретните възли.
След обслужването и символичния „тунинг“ макарата върти чудесно и ще служи вярно, както го е правила досега.

Ако имате такава макара, не се колебайте, а и сменете втулката на короната с лагер. Има смисъл!

Лично много ми хареса модела и направата му.

Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (89.37 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (79.04 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (94.09 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (88.61 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (89.87 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (83.88 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (99.15 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (113.09 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (88.81 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (88.34 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (82.58 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (99.17 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (80.67 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (80.84 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (83.17 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (152.24 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (153.08 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (152.51 KiB) Преглеждано 209 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (98.66 KiB) Преглеждано 209 пъти

Публикувай отговор

Обратно към “Макари”