DAIWA 16 TDX 4010 А

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

DAIWA 16 TDX 4010 А

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание, искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

DAIWA 16 TDX - 4010 А

Тази макара пристигна за обслужване след някоя друга година вярна и натоварена служба и за евентуален тунинг.

Макарата изглежда и се усеща уникално. В класа си е отговор на Ultegra.

Но какво са ни предложили от Daiwa в този модел, предстои да видим.

Макарата е с MagSealed защита на стоп лагера, която го предпазва от навлизане на вода и частици. Работи добре, иновативно е като решение, но трябва да се подържа във времето, защото съхне и може да се отвори процеп, ако го няма. В тази бройка беше отворила въпросната „цепка“. Втулката на стоп лагера е със стъпало и борд за да се отдели работната зона на стопа от тази на магнитното уплътнение. Наистина са го направили перфектно, на това място!

Тялото е палиамид и карбонови нишки за олекотяване. Здраво, надеждно и леко.

Клипса на шпулата е нещо, за мен лично, съвършено направено! Кръгъл, метален с две прожини, като едната служи за обиране на силата от удара при кастинг.

Пиньона е подпрян на два лагера от двете страни на работната зона на зъбите. Това е най-доброто решение за предавката и работи добре и коректно при натоварване. Заради този лагер на това място, макарата е позиционирана срещу конкурентните модели на другия основен бранд. Лагерите са с внушителни размери.

Короната е масивна и много прецизна отливка от ЦАМ, с голям профил на зъба и много сила в нея. Вала на короната е стоманен и към него се завива дръжката на резба за да се елиминират усещането за луфтове от стандартните дръжки. Самата дръжка също е без става(не може да се сгъва) за да няма и там луфт.

Реденето на влакното е от система S-канал. Работи добре. Проста е като конструкция и е изпитана във времето. Лагера в паразитното колело и той е с брутални размери, за това място. Имам чувството, че е преоразмерена във всеки един детайл, което е добре за нас като здравина, но добавя малко тегло отгоре.

Подщпулния възел си идва с два лагера. При развиване на аванс, е добре че ги има.

В ръкохватката са оставили една втулка, която се заменя с неръждаем лагер.

Водещата ролка е със система от втулки. Там е доста натоварен възел и аз лично винаги предпочитам там да има лагер или да са два по възможност. Както е направена работи добре, но трябва да се следи! В случая може да се направи с лагери(по възможност неръждаеми), но трябва да се добави и една пасс шайба в задната страна за да работи всичко коректно.

Макрата има система QD-бърз аванс и работи уникално добре.

Всичко е разглобено, почистено от старите смазки и проверено. След което смазана наново, със съответните продукти за конкретните възли и събрана отново. Магнитното уплътнение е подменено с ново

След обслужването и направения „тунинг“ е напълно готова да се представи подобаващо в бъдещите излети с мач и фидер, доставяйки истинско удоволствие от боравенето с нея.

Лично ми хареса като направа, използвани материали и крайното усещане от продукта.

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (80.04 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (76.28 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (76.96 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (76.16 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (97 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (92.33 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (85.84 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (62.99 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (96.13 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (115.37 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (79.39 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (110.89 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (71.47 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (89.02 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (64.46 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (64.77 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (73.68 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (61.47 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (85.23 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (71.68 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (90.57 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (88.05 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (106.72 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (109.4 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (121.24 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (153.72 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (28).jpg
1 (28).jpg (86.51 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (29).jpg
1 (29).jpg (75.24 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (30).jpg
1 (30).jpg (79.96 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (31).jpg
1 (31).jpg (67.05 KiB) Преглеждано 804 пъти
1 (32).jpg
1 (32).jpg (75.86 KiB) Преглеждано 804 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”