Shimano Stradic C5000 FD

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Shimano Stradic C5000 FD

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на SHIMANO.

Shimano Stradic C5000 FD

Тази макара е закупена нова и е работила след това 3 години, като е минала през два доста натоварени стила на риболов. За последно се е ползвала за фидер риболов и там се е запознала с водата след един брутален удар на шаран, след като другия фидер е бил с закачена риба. Много обичам като мине пасажа, как обира всичко наред, но такава е играта. След лекото и освежаващо гмуркане, макарата е заминала за сервиз на някъде и така… Била е налята малко с WD40 през пропката ѝ, като леко е наранен шлица(недейте да я използвате по принцип) както и е пробвано да се отвие гайката на ротора с неподходящите инструменти. Резултат от неправилните действия винаги има и тук е налице.

Модела е рядка модификация особено в размера си.

Има много добра визия, заложени технологии в него, като за времето си е бил мечтан продукт.

В днешно време е още адекватен. Заради материала на корпуса XT7 може да дойде малко тежък за съвременните изисквания, но не е за изхвърляне или подценяване.

Естествено го отворих да се види какво се случва вътре след годините вярна служба.

Короната(предавката) е като нова! Без никакви следи от работата ѝ. Това е силно промотираната в днешно време кована алуминиева корона с покритие. Една забележка! За да си остане така, от Shimano оставят минимален луфт в предавката. Затова се усеща все едно прихлопва леко. Ако оберете луфта с пасс шайби ще натиснете двете колела едно към друго и няма да имате никакъв луфт НО! Но след един сезон покритието ще е свалено, ще почне да се усеща работата на предавката и този процес е необратим, освен с замяна на предавката, което ценово няма да ви хареса. Та широката тема с луфтовете на макарите и обирането им, трябва да внимавате и да знаете какво правите, за да няма после разочаровани .

За да е модел, който да ми харесва е необходимо да има два лагера на пиньона от двете страни на зъбите, а именно X-Ship. Тук е налице тази технология.

Червяка е с втулка в задния край и от по-сериозното натоварване, леко е свалено покритието, но в никакъв случай не е фатално. Заменя се лагер и необходимите паас шайби за да работи лагера като лагер, а не като метална втулка и да се обере максимално луфта и там вече проблем няма да има та.

Водещата ролка е с втулка със специфична форма. Както винаги има няколко начина да се направи с лагер на това място. Аз лично избирам по възможност на това място да има два неръждаеми лагера. Стана чудесно и се върти с лекота.

Дръжката е с две втулки които също е добре да се заменят с лагери. Практиката показва, че вътрешната втулка се оказва тази която прави поразии на това място.
В тази и двете бяха заменени и те с неръждаеми лагери и дръжката е без луфтове и се усеща уникално.

Болта на оста и каретката с клина за безкрайния винт(„червяка“) беше разхлабен и детайла имаше леко мърдане. Там е силно препоръчително да се сложи осигурител за резби. Аз лично предпочитам да слагам с ниска якост, за да може да се развие ако се наложи във времето. Не че другите не може, но е по-сложно и трябва да знаете как да подходите.

И понеже много ми хареса как е направена, как стана след тунинга, нямаше как да я пусна с нащърбената гайка на ротора. От макарите включени в донорската програма се намери подходяща за целта здрава такава гайка.

Естествено всичко е разглобено, почистено от старите смазки и обезмаслено. Проверени са всички части, смазани са на ново със съответните продукти за отделните възли и събрана отново.

След обслужването върти чудесно. С тази модификация е готова да се справи с каквото е подготвено за нея, в бъдещите излети на ниво, без да ви предаде и доставяйки истинско удоволствие в риболова от боравенето с нея.

Надявам се четивото да ви e харесало!

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (77.46 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (56.63 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (89.71 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (68.54 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (92.64 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (88.85 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (95.21 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (87.03 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (110.01 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (100.55 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (80.83 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (78.14 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (59.7 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (59.64 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (55.5 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (69.2 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (88.1 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (72.71 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (58.24 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (77.3 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (52.63 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (52.45 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (59.95 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (70.33 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (68.71 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (89.68 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (102.51 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (28).jpg
1 (28).jpg (99.45 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (29).jpg
1 (29).jpg (120.93 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (30).jpg
1 (30).jpg (54.7 KiB) Преглеждано 1065 пъти
1 (31).jpg
1 (31).jpg (74.09 KiB) Преглеждано 1065 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”