Daiwa CASTIZM 25QDA

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Daiwa CASTIZM 25QDA

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa CASTIZM 25QDA

Тази макара е закупена втора ръка и пристигна при мен за проверка на състоянието, обслужване и евентуален тунинг.

Макарата изглежда и се усеща уникално. В класа си е отговор на Ultegra.

Но какво са ни предложили от Daiwa в този модел, предстои да видим.

Макарата е с MagSealed защита на стоп лагера, която го предпазва от навлизане на вода и частици. Работи добре, иновативно е като решение, но трябва да се подържа във времето, защото съхне и може да се отвори процеп, ако го няма. В тази бройка си беше там, но според мен е на много малко километри преди да си е сменила собствеността.

Тялото е масивно от полиамид и едната половинка е метална.

Пиньона е подпрян на два лагера от двете страни на работната зона на зъбите. Това е най-доброто решение за предавката и работи добре и коректно при натоварване. Заради този лагер на това място, макарата е позиционирана срещу конкурентните модели на другия основен бранд.

Короната е масивна и много прецизна отливка от ЦАМ.

Реденето на влакното е от система с безкраен винт(червяк). Има си две масивни неръждаеми направляващи за по-голяма стабилност при натоварване. И самата каретка обхваща „червяка“ за да се препотвърди каквато и да е възможност от прескачане на клина и нарязването му. Едно малко уточнение  Макарата не е лебедка! Колкото и да се постараят да я направят безпроблемна, при неправилно боравене с нея, може да се появят проблеми. Отнасяме ли се добре с нея, ще ни служи вярно. Червяка е подпрян на един лагер в предната си част и на изпитаната втулка в задната. Работи много добре!

И понеже класа и е такъв са оставили две втулки в ръкохватката(кнобчето). Вътрешната е винаги тази, която създава проблеми и се опитва да си изкопае канал в оста. Тук беше загладено и леко почнало, но не проблем, защото беше хванато навреме. И двете втулки бяха заменени с неръждаеми лагери.

Водещата ролка е със система от втулки. Там е доста натоварен възел и аз лично винаги предпочитам там да има лагер или да са два. Както е направена работи добре, но трябва да се следи! В случая може да се направи с лагери по няколко начина. Аз съм стигнал до два варианта. Единия е с полиамидно тяло и уплътнение за да затвори лагера като допълнителна бариера и да изолира лагера от директен допир с ролката, ако работи при агресивна среда(солена вода) това е най-оптималното решение. Идва малко скъпо. Е какво му е скъпото на тези две части? Ами най-малкото е че са оригинални части от Daiwa. Това им придава допълнителната стойност и ако искаме да е така, ще трябва да се плати цената. Другия вариант е директна замяна на втулките с неръждаеми лагери.
Доста по-евтино и добре работещо решение. За сладка вода си е супер. За солена пак става, но трябва да се обслужва всеки сезон, за да няма изненади. Има си модели на марката, които са с директен контакт на ролката с лагера и са работили на солена вода с години. Не е имало проблеми с електрокорозия. Пак отбелязвам, че става въпрос за поддръжка, ако искаме да работи коректно. И веднага изказването, че няма да се робува на някаква си макара, която е консуматив. И така да е. Нека обаче я разгледаме като механизъм, все едно е кола. Може примера да не е най-удачен, но ако на колата не сменяме масла и консумативи и само караме, без никаква поддръжка няма на кой да се сърдим, освен на себе си, че ще ни остави някъде по пътя много по-рано от колкото е предвидено от производителя. Просто механиката и движещите части си искат поддръжка. Ако макарата ни допада и харесва, защо не да направим така че да ни служи вярно доста време?

Макрата има система QD-бърз аванс и работи уникално добре.

Всичко е разглобено, почистено от старите смазки и проверено. След което смазана наново, със съответните продукти за конкретните възли и събрана отново.

След обслужването и направения „тунинг“ е напълно готова да се представи подобаващо в бъдещите състезания по фидер за годината, доставяйки истинско удоволствие от боравенето с нея.

Лично ми хареса като направа, използвани материали и крайно усещане от продукта.

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (90.17 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (90.55 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (98.1 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (89.02 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (87.18 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (105.85 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (116.94 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (127.17 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (112.81 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (89.16 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (89.95 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (92.4 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (69.99 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (117.59 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (78.43 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (59.04 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (98.06 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (132.84 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (88.74 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (74.19 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (103.43 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (135.42 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (151.45 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (113.11 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (105.94 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (88.63 KiB) Преглеждано 1196 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (97.93 KiB) Преглеждано 1196 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”