Mitchell AVOCAST RZ 8000

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Mitchell AVOCAST RZ 8000

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на Mitchell.

Mitchell AVOCAST RZ 8000

Тази макара пристигна за преглед, евентуално обслужване и с оплакване от поведението ѝ.

Преди да се е почнало, че са боклуци и че по добре да се сменят нека малко да видим за какво става въпрос.

Проблема и е, че при определено положение се усеща ясно че нещо се случва вътре.

При макарите с така наречения „червяк“ когато клина минава през X-a на канала се случва при определено натоварване клина да се опита да ротира точно на X-a. Това е абсолютно нормално и при топ сегменти на една марка, също го има като поведение. Естествено е че няма къде да отиде и в следващия милиметър от хода отново е целия в канала до следващия Х. И така по целия ход на „червяка“ обикновено в едната посока, а понякога и в двете. Особено ясно се усеща при наличието на втулки, защото заводски се оставят по-големи луфтове заради втулките.

Разглобих я естествено и я изчистих от старата смазка и обезмаслих. Износване няма, както и счупвания никъде (не очаквах да има). Паразитните колела са масивни от полиамид и работят много тихо, поради този вид материал.

Короната е изключително прецизна отливка от ЦАМ.

Пиньона е само на един лагер в предната си част и директно в тялото на макарата в задната си част. Не е най-доброто решение, но трябва да сме имали доста излети и много риби за да се появи реален проблем там, така че смело напред.

Оста на шпулата е масивна и е допълнително стабилизирана от две направляващи.

Дръжката в частност „кнобчето“ е неразглобяема

Та въпросната бройка бяха сменени втулките с неръждаеми лагери и необходимите пасс шайби за да работят като лагери, а не като втулки и да се обере заводския луфт в този възел.

Резултата е впечатляващ и по думите на собственика ѝ.

Останалите засега не са модифицирани, за да се пробва и в реални условия, като поведение

Макарата в това си състояние е готова до посрещне, предстоящите излети на ниво в преследването на трофейни риби.

И сега струва ли си това решение на марката и този модел? Това го преценявате вие!

Моделите на марката, както и тези на Penn са аналогични. И независимо как ги кръщават и променят външно, вътре са с еднакво сърце.
Има вече доста минали проверката на времето и не са създавали проблеми! Като технология може да не е върха на сладоледа, но работи добре и със сигурност няма да ви предаде.
Всичко винаги е индивидуално и е въпрос на вкус.

Надявам се четивото да ви е харесало и да е било полезно.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (112.79 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (90.85 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (96.51 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (84.03 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (77.63 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (81.78 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (106.49 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (127.77 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (139.83 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (96.47 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (88.87 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (110.59 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (54 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (92.84 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (69.93 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (124.51 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (160.76 KiB) Преглеждано 813 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (89.57 KiB) Преглеждано 813 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”