Shimano Twin Power 2015 4000 HG

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Shimano Twin Power 2015 4000 HG

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на Shimano.

Shimano Twin Power 2015 4000 HG

Това ревю ще е малко по-различно, от гледна точка, че няма да се описва колко е добра макарата и технологиите в нея, и подобни. Защо? Защото има една тенденция при съвременните макари, че нещата стават все по-сложни и са необходими специални инструменти, и оборудване с приспособления, за да се случат правилно някои неща.
И за да няма това е при Шимано, пробвайте да разглобите нов CERTATE или EXIST.
И ако мислите, че ключа за Екзиста (който е поизчерпан в сайтовете) става за Сертейта и сте готови, го пробвайте на 5000DXH модела, за да останете очаровани, че там е различен и така…..

И това също не е какво мога да направя, защото и доста от колегите могат същото, а само да се добие представа, ако се появи проблем, как се продължава.

Та за въпросните макари, които сега са супер актуални.

Водещата ролка на някои от новите модели излиза неразглобяема!
И какво правим, за да не се скапе? Отваряме, чистим, смазваме и така. Но понеже там е супер натоварен възел и с влакното идва доста вода, рано или късно лагерът си заминава, и какво правим? Изхвърляме макарата? Набеждаваме марката за боклук? Продаваме я на някой колега и проблема става негов?
Това е като при колите. Колкото и да не ни се иска, някой неща стават в сервиз, а не пред блока. И тук както при всичко останало е хубаво да имаме варианти, за да имаме избор във взимането на решение, как да продължим, ако се появи проблем(рано или късно). Разбира се остава варианта да обърнете интернет с главата надолу в търсене на подходящото решение и да върнете живота в макарата и да продължите да си я ползвате, ако ви допада.

Това са някой от най-често избираните варианти:

1. Купуваме си нова ролка – скъпа е, но така работи съвременният свят. Заменяеми модули със съответната цена. При покупките от някой страни крайната стойност може да варира в зависимост от допълнителното оскъпяване по пътя на пратката към вас и минавайки през някой институции, в зависимост от цената. Взимате я и си я сменяте и обратното броене започва отново, за съжаление.

2. Ролка от предишни модели. Пак скъпо, но вече може да си сменяме лагерите сами и сме спокойни, а е и някакъв вид тунинг. На мен ми допада като решение, защото в зависимост от ролката, която сте избрали, можете да добавите и втори лагер.

3. Със специализирано оборудване да се разглоби културно ролката, без да се чупят елементи. Да се смени проблемният лагер с нов неръждаем, по възможност и да се сглоби. Този вариант е най-евтиният и макарата си остава в оригинален вид. Просто трябва да се знае, какво и как се прави. Понякога обаче като се пропусне момента (яко солена вода и всичко се е заварило) няма много шанс да се случи и трябва замяна на целия възел, но това са редки бройки.

Случаят на тази макара е точно такъв. Любима бройка, която служи вярно, но идва моментът, в който лагерът в ролката казва „чао“ и дотам. В случая е сменен с нов неръждаем, който е малко по-специален от стандартния и всичко работи отново прекрасно. Бяха сменени и втулките на „червяка“ с неръждаеми лагери, като тук от Shimano са се погрижили да е само замяна, без да се добавят допълнителни елементи, защото си има всичко, за да работи коректно. На всички останали Страдици, Ултегри и др. трябва да се добавят изравнителни шайби, за да сме сигурни в работата си, и лагерът да работи като лагер, а не като метална втулка!

Всичко е проверено, почистено и обезмаслено. Смазана е със съответните смазки на конкретните места, за да работи всичко коректно и е събрана наново.

След обслужването, макарата е готова да посрещне бъдещите предизвикателства по водоемите, в преследването на мечтания улов доставяйки удоволствие от боравенето с нея. И най-важното, остава си любима бройка в арсенала.

Надявам се да е било полезно.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (80.83 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (77.13 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (105.05 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (125.73 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (84.09 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (77.98 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (72.47 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (152.29 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (121.44 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (18.44 KiB) Преглеждано 1112 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (96.77 KiB) Преглеждано 1112 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”