ANACONDA Magic Walker V2-6500

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

ANACONDA Magic Walker V2-6500

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на ANACONDA.
ANACONDA Magic Walker V2-6500.
Тази макара пристигна с искане там, където има втулки, да се заменят с неръждаеми лагери и нямаше никакво оплакване към работата ѝ за времето, в което е използвана.
И пак нещо ново за мен, различно от масовите макари.

На пръв поглед е стегната, добре изглеждаща макара. Събрано тяло, голяма алуминиева шпула с метален кръгъл клипс и цветът е много добре подбран, и стои леко като шагрен.
Стига толкова съм я гледал, а да видим какво са ни предложили в този модел.
Авансовата система е много дискова и е прецизна. Отделно е с допълнителна защита от проникване на вода и частици, което е добре за дългите излети.
Подшпулният възел, който пречи да навием влакното на оста, определено ме впечатли. Детайлът е с лагер, който го стабилизира при работа и няма досадното клатене и докосване в шпулата. Отделно са сложили допълнителен детайл, който да увеличи контактната площ между оста и шпулата, което ни придава усещане за стабилна шпула и е добре при взимане на аванс от риба, защото имаме разпределяне на натоварването на по-голяма площ.
Ролката на бигела е с лагер и работи добре.
Вътре механизмът е много сходен с друга марка, пак представител на животинското семейство, като бранд в нашето хоби . За времето, в което се занимавам с макари, не съм срещал каквото и да било оплакване при тази концепция на задвижване. Изглежда сложно, с много детайли, но е доста изчистен вариант и лесен за сглобяване.
Пиньонът е подпрян на два големи и раздалечени лагера в предната си част. Единият е в собствен алуминиев детайл, който играе ролята и на щит за механизма от попадане на вода. Добре е направен.
Короната е прецизна отливка от ЦАМ с много високо кичесто. Подпряна е на един лагер и на една втулка. Има и допълнителни бронзови втулки, които играят ролята на допълнителна бариера и някакъв вид стабилизация. Очаквам в скоро време да започне да се използва просто една гумена мембрана за защита на лагерите и ще стане чудесно. Някои от марките вече го имат в топ моделите.
Реденето на влакното, както при повечето силови макари с голямо изнасяне на шпулата, е от система безкраен винт. Тази система е много добре стабилизирана от каретка, която се води в тялото на макарата посредством лагер и втулка, които се търкалят в корпуса. Отделно обхваща самия „червяк“, което е добре, защото повечето проблеми винаги идват от прескачане на клина и нарязване на безкрайния винт. Това подробно съм го описвал как се случва в една друга тема и, ако не сте се запознали с нея и не сте наясно какво означава 20кг Drag, е хубаво да я прегледате. Може да ви спести много нерви от съсипан излет и коментари по повод някоя макара, и разбира се средства за възстановяването ѝ. Това е най-често допусканата греша при боравене със силова макара, за която сме виновни изцяло ние и никой друг.
“Драгът на макарата. Какво се крие зад тази дума”

За мое учудване предната втулка на червяка, под зъбното колело, е профилирана. Това беше ново за мен, защото при другите модели е с размерите на лагер и може да се замени, но тук е направено да си е така.
И да пристъпим към подмяната на втулки. Слага се неръждаем лагер на короната и става „бетон“.
Слага се един лагер на „червяка“ в задната му част и един на каретката, и това е за този модел. С така направения тунинг става една доста добре направена и сигурна макара, ако се отнасяме с уважение към техниката.
За мен е много добър продукт, който е конкурентен в класа си и ще служи вярно в това невероятно приключение – риболова на трофейни риби.
Надявам се да е било интересно и полезно за някого четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (104.82 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (120.91 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (85.91 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (80.73 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (102.25 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (71.82 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (112.64 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (82.62 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (88.25 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (86.99 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (65.56 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (120.69 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (105.03 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (96.51 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (113.35 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (74.93 KiB) Преглеждано 996 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (90.83 KiB) Преглеждано 996 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”