Daiwa 17 Theory 2506 H

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Daiwa 17 Theory 2506 H

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на DAIWA.

Daiwa 17 Theory 2506 H

Тази макара се е ползвала здраво и не е създавала никакви проблеми на собственика си. Дойде при мен за профилактика и за подмяна на втулките с неръждаеми лагери.

Винаги разглеждам продукта като краен потребител, преди да се захвана със сервизирането му. Да, грабна ме веднага! Лека и плавна макара. Страхотно подбрани цветове. Много красива шпула. Приятна дръжка и кнобче. Но стига толкова сме се гледали. Давай да видим за какво става въпрос.

Шпулата е подпряна на две втулки. Една в самата шпула и една в подшпулния възел. Това се прави в макарите от високия клас, но е с лагери.

Има лагер с бронзова втулка в гайката на ротора. Пак присъщо за скъпите макари. Намалява триенето под товар и придава лекота на хода. Работи много добре. Има и гумено уплътнение на този детайл, за да не попадне някоя частица и да се надерат детайлите. Страхотно изпълнение и при отказ на лагера може да се подмени само той, което е важно!

Пиньонът е подпрян на два лагера от двете страни на зъбите. Няма какво да го коментирам, защото това е най-доброто изпълнение в този детайл. Това гарантира съосност на предавката и стабилност при работа ѝ.

Короната също е на два лагера. Интересното при този модел е, че предавката е едно към едно с тази на марката от най-високия клас! Това определено ме впечатли! Пак имаме големи зъби на короната, но с издължен профил и увеличена контактна площ. И какво от това? Ами по-тиха работа и по-малко износване във времето, заради разпределеното натоварване на по-голямата площ. С една дума -здрава е. А тази бройка не е жалена и не е стояла на витрината, а е ползвана сериозно и няма никакво износване в този възел.

Оста на шпулата е алуминиева с износоустойчиво покритие. Пак детайл от скъпите модели. По-лек е от неръждаемите оси и не отстъпва по здравина.

Ролката на бигела е с детайл с лагер и втулка в задната си част. Има няколко варианта да се направи с лагер и в задната част. Тук беше добавен неръждаем лагер и пасс-шайба, за да работи коректно и вече имаме ролка на два лагера, което пак е много добре!

И тук идва момента с ръкохватката. За да са LT макарите, всичко трябва да е максимално леко. Оста на дръжката в тази връзка е алуминиева и, понеже макарата не е високия клас, идва с втулки в нея. За времето, в което е работила, вътрешната втулка, колкото и да не ви се вярва, си е изкопала сериозно каналче там…. Ако имате макари от средния и ниския клас, още в началото сменете тези втулки с лагери, за да не се стига до това положение! В случая добавянето на лагер ще спре процеса. Лагера няма да хлопа, защото си има достатъчно площ за да е позициониран правилно, но не е добре да липсва метал там.

Магнитното уплътнение на стоп лагера си беше на мястото и не беше отворило процеп във времето, в което е ползвана.

Реденето на влакното е от система S-канал. Проста е и работи безупречно. Паразитното колело е с О-пръстен, за да прикрива досадното причукване при обръщането на движението на шпулата отгоре надолу и обратното, когато пинът сменя стената на канала, в който се води. С една дума има си луфт, за да не заклини механизмът, но от Daiwa прикриват страничните шумове при работата му. Много добре са си го измислили. Отделно си има и една направляваща за допълнителна стабилност.

Едно малко отклонение за луфтовете в макарите. Това са механизми и, за да работят, трябва да имат свобода на движението. В днешно време е много модерно да се говори за луфтове навсякъде и да се обсъждат на всякакво ниво. Всеки дърпа, клати, натиска и какво?? Макари от най-високия клас също имат луфтове, но те са сведени до минимум или са прикрити, за да няма негативни усещания в крайния потребител, но за да работи един механизъм, е необходимо да ги има, защото в противен случай ще имаме преждевременно износване и поява на нерегулирани такива, главно от износване. Повечето хора ги бъркат и не ги разпознават. В някои модели короните са с покрития. Като се оберат луфтовете и се натиснат предавките една в друга, покритието си заминава и става доста некомфортна работата на макарата. И с каквато и смазка да мажете после (предлагат се продукти за силно износени предавки), метал не се възстановява и си въртите износената макара. Не, че ще се счупи или ще откаже, но вече не е приятно. Ако искате макара, която да няма луфтове и шумове, си взимате най-високия клас и не я въртите, а си я гледате само на витрината в хола. Единият водещ производител на сайта си обявява, че с новите си предавки са редуцирали шума до някакво ниво, но графиката не е права черта! Влезте малко по сайтовете им и разгледайте докъде са стигнали в технологиите, вложени в една макара. Пак казвам много хора се водят по мнения на „специалисти“, без да са си направили труда да прочетат нещо от самия производител и да знаят, купувайки съответна макара, с какво точно разполагат. В крайна сметка всички тези дразнещи явления са присъщи, само когато сме в хола и скучаем, и се чудим за какво да се хванем, и да я продадем, за да си вземем горния клас, в търсене на съвършенството 😊 На вода, когато има риболов, не съм видял някой да си гледа макарата и да говори за луфтове, а само кеф и пак кеф. Ако искаме нещо в риболова, което да не мърда в ръката ни и не издава никакви звуци, сменяме макарата с камък, но се губи вече удоволствието от спорта 😊 Знам, че много хора могат да се изкажат по темата и че има всякакви цветущи коментари, но когато не се впрягаме толкова, че нещо е шумнало, а си я използваме с радост в страхотното хоби, усмивката няма да слиза от лицето ни. Макарата, когато е добре направена и си я ползваме по предназначение, няма да ни предаде! И последно повечето колеги сме с коли на години и километри. При тях има износване в двигатели, скоростни кутии и окачване, но това не пречи да си ги използваме. И ако отидем в сервиз и помолим хората да ни оберат луфта в двигателя между блока и буталата, механиците в недоумение, ще се оглеждат за скрита камера.

След малкото отклонение.

Всичко, естествено, е разглобено и проверено. След което обезмаслено и смазано наново, със съответните смазки за конкретните възли. Добавени са неръждаеми лагери на мястото на втулките и е подменено магнитното уплътнение.

След обслужването й е напълно готова да посрещне бъдещите приключения на ниво, доставяйки невероятно удоволствие от боравенето с нея. Това е модел, който, ако ви допада, със сигурност няма да ви подведе, а за мен си е едно истинско бижу!

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (65.96 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (60.64 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (67.67 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (60.21 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (42.76 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (69.63 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (64.04 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (67.15 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (70.1 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (86.72 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (85.16 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (84.52 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (54.92 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (53.94 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (53.38 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (78.26 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (51.45 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (65.19 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (64.1 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (55.4 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (43.84 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (78.35 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (102.04 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (64.69 KiB) Преглеждано 1148 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (67.64 KiB) Преглеждано 1148 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”