Реставриране на прът.

Независимо дали сте майстор професионалист или просто обичате да дялкате в свободното си време, това е мястото, където може да сверите часовника си и да почерпите опит и да споделите свой.
nicko
Мнения: 30
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 20:32
Местоположение: Пловдив/Добрич
дал Браво: 1 път

Реставриране на прът.

Мнение от nicko »

Здравейте колеги, от доста време насам чета форума, но не съм писал. Е днес се захванах с реставрирането на един стар спининг прът направен в полша от неизвестна за мен марка(надписа беше поизтрит) с дължина 1.80(силно напомня по вид на стара Гермина). Идеята в началото беше само смяна на водачите, но когато го огледах по-обстойно реших, че трябва да се пребоядиса. Та започнах шкуренето и в един момент се получи ето това:
Изображение
Изображение
И спрях до тук, влюбих се в този вид на пръчката :roll: Не знам дали ще го разберете от снимката, но изглежда нещо средно между силно захабена и камуфлажна. Следователно пръта няма да се боядисва а само ще се лакира и тук идва моят проблем :( който се надявам да ми помогнете да разреша.
Та проблема е:
1. Какъв точно лак да използвам/мислих Автомобилен с УВ защита, но ако някой предложи по-добър вариант/
2. Да лакирам първо, да сложа после водачите и да лакирам отделно връзките им или направо да сложа водачите и да лакирам всичко едновременно?
Благодаря ви за помощта предварително.
П.С. Относно лака, преди малко ми подхвърлиха и идеята за безцветен лак за нокти(понеже бил от рода на нитроцелулозните и евентуално доста по-еластичен), как мислите?
...в нашенските рубрики “Добър улов”, “Златната въдица” и “Лична слука” неведнъж сме виждали снимки на “исполински” уклеи с дължина 25 см и тегло към 160–200 грама...
Аватар
Pedro
Мнения: 1270
Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 22:06
Местоположение: Ruse
получил Браво: 1 път

Мнение от Pedro »

С лак за нокти не е добра идея.Ползвам го за примамки.С тази малка четчица дето е на капачката няма да стане.А и може да се получи като напластяване....освен това пробвай с него дали няма да ти разтваря това, което е останало от "камуфлажа" и да развали цялата картинка.То и за другите лакове важи последното.
quietriot
Мнения: 9345
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 13:39
Местоположение: СОФИЯ/ЯМБОЛ
дал Браво: 107 пъти
получил Браво: 155 пъти

Мнение от quietriot »

Единствения лак за който се сещам да е достатъчно пластичен е на Гласурит автомобилен с пластификатор ,пръскат се брони с него а паластификатора го кара да седи леко гумен и да пада от камъчетата ,но ти трябва пищов и автобояджия.Може да го разредиш повече и ще е още по еластичен и да нанесеш 2 ръце примерно :wink:
Има и матов вариант на лака:wink:
nicko
Мнения: 30
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 20:32
Местоположение: Пловдив/Добрич
дал Браво: 1 път

Мнение от nicko »

Благодаря ви за бързите отговори. От идеята с лака за нокти се отказах доста бързо, щом намерих ето тази страница:
http://www.shakespeare-fishing.com/service/tip.shtml
При положение, че от някой производител препоръчват употребата на авто лакове, взех решението да се доверя и пръчката вече е лакирана. Използвах AKEMI Metallic-Klarlack, препоръча ми го приятел бояджия и съответно ми пръсна пръчката после с него(2 ръце). Придоби изключителен блясък, след малко почвам да редя водачите :D
Отново благодаря за бързата рекация :)

П.С. Ето водачите които ще ползвам:
Изображение
Керамика са(знам, че SIC-a беше по-добрия избор, но да си призная честно ги избрах малко по естетически вид - това зелено/бяло как се вързва...), яд ме е само, че нямаше зелен връх с моя диаметър.

ЪПДЕЙТ:
Ето я пръчката в почти готовия и вид, остава само да се залеят водачите:

Изображение
Изображение

Малко е кофти качеството на снимките, ама с телефончето толкова става...

Очаквам мнения и критики, това ми е първия опит да правя нещо подобно, приемам сякакви съвети и мнения. :wink:
...в нашенските рубрики “Добър улов”, “Златната въдица” и “Лична слука” неведнъж сме виждали снимки на “исполински” уклеи с дължина 25 см и тегло към 160–200 грама...
Аватар
mr. Peter
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 19:20
Местоположение: Пловдив

Мнение от mr. Peter »

Най-евтиният и бърз вариант ти е спрей с безцветен лак. Има ги в големите магазини - Бриколаж, Практикер или друг за строителни материали или бои. Естествено от тези лакове вземи този с най-висока цена за по-сигурно. А относно водачите може да ползваш епоксидна смола - пак се продава по тези магазини, но първо лакирай сопата и после слагай водачите. Намотай ги добре и отгоре запечатай със смолата (да е от безцветните аз ползвах "бизон "). Аз обаче боядисах сопата в черно. И и сложих една хубава дръжка от череша - двойно по дълга от старата. Сещаш се защо - удобство. Моята пръчка беше 2.4 м - не я ползвам (подарих я на брат ми) но тръпката да я направиш "от нищо -нещо" е голяма. Ето и малко снимки:
Изображение
Изображение
Ако съм ти помогнал с идеи ще се радвам. Успех и много риби с тази пръчка!
Аватар
спас
Мнения: 613
Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 17:16
дал Браво: 1 път
получил Браво: 28 пъти

Мнение от спас »

А как се махат оригиналните водачи на въдицата???
Дали се нагряват, или има друг начин?
永遠に紡績
Аватар
mr. Peter
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 19:20
Местоположение: Пловдив

Мнение от mr. Peter »

Нагрява се само върховия водач със запалката и го издърпваш внимателно. Всички останали се свалят като се отреже конеца... леко с макетен нож или с някой от резците в новия ти комплект за дялане на воблери :)
Аватар
спас
Мнения: 613
Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 17:16
дал Браво: 1 път
получил Браво: 28 пъти

Мнение от спас »

mr. Peter написа:Нагрява се само върховия водач със запалката и го издърпваш внимателно. Всички останали се свалят като се отреже конеца... леко с макетен нож или с някой от резците в новия ти комплект за дялане на воблери :)
Ами смолата отгоре ?
永遠に紡績
Аватар
mr. Peter
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 19:20
Местоположение: Пловдив

Мнение от mr. Peter »

За това вече незнам. Тези пръчки за които писахме са по стари (стъклопласт) и те нямат смола върху конеца на водачите. Ако говориш за карбонова пръчка? ....според мен можеш да пробваш с резеца да я отрежеш и после внимателно да я отсраниш пак с него за да не се нарани карбона. Под конеца със сигурност смола няма. Но ако не си сигурен, че ще успееш не го прави за да не отиде сопата фира :)
Аватар
Майстор Саки
Мнения: 4277
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
Риболов: heavy spinning
Местоположение: на р. Дунав около Свищов
дал Браво: 26 пъти
получил Браво: 10 пъти

Мнение от Майстор Саки »

Пръчката е марка Motoruch - първата ми пръчка бе от същата марка, дължина 2,30 м. Все още се ползва, след няколко тунинга.

За махането на старите конци - леко се зарязват намотките от единия край, за да може да се захване самия конец, след което се развива. Смолата се натрошава сама и пада. По този начин съм свалил водачите на куп чешки и немски пръчки.

Подходящ е всеки нитроцелулозен лак. Два-три слоя са достатъчни.

Първо се лакира цялата пръчка, после се навиват водачите и се лакират/заливат и те. Ако навиеш конците без да си лакирал пръчката, краката на водачите ще ти пречат да нанесеш равномерно покритие навсякъде по бланката.

Част от моите "занимавки":

Изображение

Изображение

Изображение

Make Love & Ribolov!

I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
Аватар
Чуруликпенчо
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Апр 28, 2007 18:14
Местоположение: Варна
получил Браво: 2 пъти

Мнение от Чуруликпенчо »

Ами смолата отгоре ?
Срязва се по дължината на крачето на водача . Самия водач предпазва острието на макетния нож да не повреди пръта.След това заливката се обелва много лесно.
Тъгъдък,тъгъдък,тъгъдък..........
Аватар
Ivan VP
Търговец
Мнения: 5297
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 18:32
Местоположение: БГ
получил Браво: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ivan VP »

Малко си прекалил с размера на водачите. :D :D :D :D
Изображение
Тези полските тоежки са мега мекичести и, като им се наслагат по-тежки водачи -хептен работа се влошава. :D :D :D :D
Друг проблем са им втулките. :D :D :D :D
Иначе респект за старанието!
Поздрави на всички род билдъри!
http://www.ivpfishing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
nicko
Мнения: 30
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 20:32
Местоположение: Пловдив/Добрич
дал Браво: 1 път

Мнение от nicko »

Благодаря на всички за отзивите :)
Пръчката е марка Motoruch - първата ми пръчка бе от същата марка, дължина 2,30 м. Все още се ползва, след няколко тунинга.
Точно това е марката, на моята се виждаше само "Motor" и другото беше изтрито. Иначе конците ги залях с безцветен лак за нокти - 2 слоя и станаха 6 :D

А относно размера на водачите, стремих се да спазя горе-долу оригиналния, а оригиналните бяха даже по-големи. Иначе наистина са си доста по-тежички тея. В краен случай ако не ми хареса, пак ще ги сменя(имам още два по-малки). Сподели за проблема с втулките :wink:

Страхотни са и показаните от вас пръчки, ще се радвам да продължат да се показват подобни творения в темата :)
П.С. До ден-два ще снимам моята като хората и ще сложа една по-нормална снимка.
...в нашенските рубрики “Добър улов”, “Златната въдица” и “Лична слука” неведнъж сме виждали снимки на “исполински” уклеи с дължина 25 см и тегло към 160–200 грама...
Аватар
Майстор Саки
Мнения: 4277
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
Риболов: heavy spinning
Местоположение: на р. Дунав около Свищов
дал Браво: 26 пъти
получил Браво: 10 пъти

Мнение от Майстор Саки »

Всъщност Ванката се е изказал доста меко за втулките на въпросните тояжки. Те просто са за боклука.

Make Love & Ribolov!

I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
nicko
Мнения: 30
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 20:32
Местоположение: Пловдив/Добрич
дал Браво: 1 път

Мнение от nicko »

Мдам, като се замисля и аз, месинга не е особено добър материал за изработка на подобни неща...
...в нашенските рубрики “Добър улов”, “Златната въдица” и “Лична слука” неведнъж сме виждали снимки на “исполински” уклеи с дължина 25 см и тегло към 160–200 грама...
Публикувай отговор

Обратно към “ВоблероСтроители”