Двутактов или четиритактов

Минава, големият кораб минава ...
Аватар
Leo
Мнения: 2281
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 15:14
Местоположение: НИКОПОЛ-тъжно градче с весели жени
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 74 пъти

Двутактов или четиритактов

Мнениеот Leo » Вто Апр 10, 2007 9:53

Какъв двигател да избера-дву или четиритактов.Какви са предимствата и недостатъците.Ако на една лодка сложа двутактов и четиритактов двигател с еднакви к.с. кой ще върви по- бързо.Защо мотори от различни марки с еднаква мощност се различават толкова като тегло и работен обем на двигателя.Ако дадена мощност се постига с по-малък работен обем,защо им е на другите да увеличават кубиците.Дали защото са правени на база на по-тежък модел или има и нещо друго.

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Tedo » Вто Апр 10, 2007 10:00

колега, за да се отговори на всичките ти въпроси, ще трябва да се напише книга :lol:

при равни други условия, по-бърз е по-лекият мотор - най-важно за скоростта е лодката да може да глисира /излиза над водата, а отзад вместо голяма и дълбока вода остава само струя бяла пяна/

теоретично по-голямата кубатура и тегло при еднаква мощност правят мотора по-здрав и надежден, но на практика най-важно е качеството на изработка :shock:

нов двигател ли ще си купуваш или 2-ра употреба? за какви пари говориме?

Аватар
Leo
Мнения: 2281
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 15:14
Местоположение: НИКОПОЛ-тъжно градче с весели жени
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 74 пъти

Мнениеот Leo » Вто Апр 10, 2007 10:09

Нов двигател ще купувам.Спрял съм се на марка и модел но ми се иска да си изясня някои въпроси.Нали знаеш-седем пъти мери,един път режи.Горе долу около 4000лв

jororib
Мнения: 277
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 14:28
Местоположение: София
ЛС/Мейл:

Мнениеот jororib » Вто Апр 10, 2007 10:58

Аз наскоро имах същия проблем и си купих четиритактов ,при еднакви
кубици или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.
Предимствата на четиритактовия е че е с по нисък разход по надежден няма нужда от консервация зимата, няма нужда от масло в бензина,не замърсява водата ,не пуши толкова,и мисля че работи повече часове до основен ремонт.
Двутактовия е по лек по евтин по прост за ремонт.
Вибрациите при четиритактовия са по-големи но за 4хилки можеш да си вземеш дву цилиндров и този проблем мисля че ще се реши.
Какъвто и да вземеш ще има компромис пълно щастие няма,въпроса е кои предимства имат значение за теб.

jororib
Мнения: 277
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 14:28
Местоположение: София
ЛС/Мейл:

Мнениеот jororib » Вто Апр 10, 2007 11:15

Иначе като марки моето мнение ,че всички марки правят добри мотори и не може да се каже коя е по добра, хубаво е да има сервиз ,и все пак да е популярна марка и мотора да е по масов ,и вносителя да е точен и солиден/да има повече продадени бройки/ по лесно се намират части и консумативи .

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Tedo » Вто Апр 10, 2007 11:25

аз имам 2Т Селва 15кс - купих го преди почти 3 години и не съм имал никакви проблеми /да го консервирам и т.н./ След 2-3 месеца стоене в гаража го слагам на лодката, натискам стартера за 4-5сек и си върви без проблем...

действително 4Т е за предпочитане, а и /някога/ ще забранят 2Т във язовирите...
За съжаление при равна мощност 4Т е по-скъп и по-тежък... Ако лодката не е голяма, дори 10кг в повече може да попречат на глисирането...

Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 2 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Николай Стефанов » Вто Апр 10, 2007 11:28

jororib написа:,при еднакви
кубици
или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.


Тук ми се струва че има някаква неточност.
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !

jororib
Мнения: 277
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 14:28
Местоположение: София
ЛС/Мейл:

Мнениеот jororib » Вто Апр 10, 2007 12:38

Николай Стефанов написа:
jororib написа:,при еднакви
кубици
или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.


Тук ми се струва че има някаква неточност.


Не съм го написъл много точно но в общи линии исках да кажа:
В повечето случаи при еднакъв обем от двутактов мотор се вади по-голяма мошност/ естествено може да се спори мнението си е мое/,другото че ако имаш да кажем 5 хилки двутактовия мотор който ще купиш с тях ще е по мощен от четиритактовия такъв./така поне аз мисля/ е виждал съм и дизели
Изображение

Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 2 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Николай Стефанов » Вто Апр 10, 2007 12:49

Благодаря, сега е ясно.
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !

tornado
Мнения: 9
Регистриран на: Пет Фев 09, 2007 9:55
Местоположение: Burgas

Мнениеот tornado » Вто Апр 10, 2007 13:08

Jororib е напълно прав и аз изцяло съм съгласен с неговото мнение. :D

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Tedo » Вто Апр 10, 2007 13:11

и аз съм написал горе долу същото, но по-дълго, защото не съм прав, а седнал... :lol:

сетих се още едно предимство на 4Т - по-подходящ е за тролинг /не че 2Т не става/...

PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 6 пъти

Мнениеот PENN » Вто Апр 10, 2007 13:56

4Т си е мотора,другото е стара идея.
Go BIG or Go Home!

Аватар
Leo
Мнения: 2281
Регистриран на: Чет Яну 25, 2007 15:14
Местоположение: НИКОПОЛ-тъжно градче с весели жени
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 74 пъти

Мнениеот Leo » Вто Апр 10, 2007 14:11

Асене карал ли си руски Ветерок 8?Ръце омазани до лактите в масло.Уста разранена от смукане на бензин.Задник посинял от дърпане на въжето.Мазни петна се носят около лодката.Всичко мирише на бензин.Пет кила инструменти и части в лодката,включително и собственоръчно направени скоби за сваляне на маховика.Ти говориш за стара идея.Една ЯМАХА 2Т примерно стара идея ли е.Ако си вървял цял живот пеша и каруцата ти се струва благодат.Нямаш финес за да усетиш комфорта на мерцедеса :) :wink:

PENN
Мнения: 4833
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
Местоположение: San Diego CA
получил Браво: 6 пъти

Мнениеот PENN » Вто Апр 10, 2007 14:24

Ти хвана добрите стари времена когато Ветерока се вклучваше на скорост с теслата.Мани,не говорим за динозаври,а сравняваме двутактова с четиритактова машина,Ветерока е извьн класацията.

Хан Аспарух едно време само Ветерок е карал,я да си плуваме и ние :lol: :lol: :lol:

Двутактовия е прост мотор,няма какво да му се троши,но дава проблеми.Не говоря за трошене,а за ситни проблеми при бавно влачене да речем.Малкото 4Т може да си жужи цял ден,онова другото иска от време на време да го изпьнеш малко.

Аз ако сьм на теб ще огледам Селва,Тохацу,Ямаха,малко Хонде,някой Меркурита са с японски мотори,Нисана ............Каквото и да вземеш,ще ти кара с години ако се грижиш за него,това няма трошене,не е Ветерок.
Go BIG or Go Home!

Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 2 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Николай Стефанов » Вто Апр 10, 2007 14:32

PENN написа:4Т си е мотора,другото е стара идея.


Прав си, предимството на двутактовия обаче е, че е по-лек.
Като пример: Тохатцу 9.8кс 4Т - 37 кила, същото , но 2Т - само 26 кила.
Ако това е сериозен критерий :roll:
Или най-важното при избора :wink: :roll: :roll:
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта