Страница 1 от 17

Двутактов или четиритактов

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 9:53
от Leo
Какъв двигател да избера-дву или четиритактов.Какви са предимствата и недостатъците.Ако на една лодка сложа двутактов и четиритактов двигател с еднакви к.с. кой ще върви по- бързо.Защо мотори от различни марки с еднаква мощност се различават толкова като тегло и работен обем на двигателя.Ако дадена мощност се постига с по-малък работен обем,защо им е на другите да увеличават кубиците.Дали защото са правени на база на по-тежък модел или има и нещо друго.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 10:00
от Tedo
колега, за да се отговори на всичките ти въпроси, ще трябва да се напише книга :lol:

при равни други условия, по-бърз е по-лекият мотор - най-важно за скоростта е лодката да може да глисира /излиза над водата, а отзад вместо голяма и дълбока вода остава само струя бяла пяна/

теоретично по-голямата кубатура и тегло при еднаква мощност правят мотора по-здрав и надежден, но на практика най-важно е качеството на изработка :shock:

нов двигател ли ще си купуваш или 2-ра употреба? за какви пари говориме?

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 10:09
от Leo
Нов двигател ще купувам.Спрял съм се на марка и модел но ми се иска да си изясня някои въпроси.Нали знаеш-седем пъти мери,един път режи.Горе долу около 4000лв

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 10:58
от jororib
Аз наскоро имах същия проблем и си купих четиритактов ,при еднакви
кубици или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.
Предимствата на четиритактовия е че е с по нисък разход по надежден няма нужда от консервация зимата, няма нужда от масло в бензина,не замърсява водата ,не пуши толкова,и мисля че работи повече часове до основен ремонт.
Двутактовия е по лек по евтин по прост за ремонт.
Вибрациите при четиритактовия са по-големи но за 4хилки можеш да си вземеш дву цилиндров и този проблем мисля че ще се реши.
Какъвто и да вземеш ще има компромис пълно щастие няма,въпроса е кои предимства имат значение за теб.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 11:15
от jororib
Иначе като марки моето мнение ,че всички марки правят добри мотори и не може да се каже коя е по добра, хубаво е да има сервиз ,и все пак да е популярна марка и мотора да е по масов ,и вносителя да е точен и солиден/да има повече продадени бройки/ по лесно се намират части и консумативи .

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 11:25
от Tedo
аз имам 2Т Селва 15кс - купих го преди почти 3 години и не съм имал никакви проблеми /да го консервирам и т.н./ След 2-3 месеца стоене в гаража го слагам на лодката, натискам стартера за 4-5сек и си върви без проблем...

действително 4Т е за предпочитане, а и /някога/ ще забранят 2Т във язовирите...
За съжаление при равна мощност 4Т е по-скъп и по-тежък... Ако лодката не е голяма, дори 10кг в повече може да попречат на глисирането...

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 11:28
от Николай Стефанов
jororib написа:,при еднакви
кубици
или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.
Тук ми се струва че има някаква неточност.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 12:38
от jororib
Николай Стефанов написа:
jororib написа:,при еднакви
кубици
или цена двутактовия е по бърз и по-мощен.
Тук ми се струва че има някаква неточност.

Не съм го написъл много точно но в общи линии исках да кажа:
В повечето случаи при еднакъв обем от двутактов мотор се вади по-голяма мошност/ естествено може да се спори мнението си е мое/,другото че ако имаш да кажем 5 хилки двутактовия мотор който ще купиш с тях ще е по мощен от четиритактовия такъв./така поне аз мисля/ е виждал съм и дизели
Изображение

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 12:49
от Николай Стефанов
Благодаря, сега е ясно.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 13:08
от tornado
Jororib е напълно прав и аз изцяло съм съгласен с неговото мнение. :D

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 13:11
от Tedo
и аз съм написал горе долу същото, но по-дълго, защото не съм прав, а седнал... :lol:

сетих се още едно предимство на 4Т - по-подходящ е за тролинг /не че 2Т не става/...

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 13:56
от PENN
4Т си е мотора,другото е стара идея.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 14:11
от Leo
Асене карал ли си руски Ветерок 8?Ръце омазани до лактите в масло.Уста разранена от смукане на бензин.Задник посинял от дърпане на въжето.Мазни петна се носят около лодката.Всичко мирише на бензин.Пет кила инструменти и части в лодката,включително и собственоръчно направени скоби за сваляне на маховика.Ти говориш за стара идея.Една ЯМАХА 2Т примерно стара идея ли е.Ако си вървял цял живот пеша и каруцата ти се струва благодат.Нямаш финес за да усетиш комфорта на мерцедеса :) :wink:

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 14:24
от PENN
Ти хвана добрите стари времена когато Ветерока се вклучваше на скорост с теслата.Мани,не говорим за динозаври,а сравняваме двутактова с четиритактова машина,Ветерока е извьн класацията.

Хан Аспарух едно време само Ветерок е карал,я да си плуваме и ние :lol: :lol: :lol:

Двутактовия е прост мотор,няма какво да му се троши,но дава проблеми.Не говоря за трошене,а за ситни проблеми при бавно влачене да речем.Малкото 4Т може да си жужи цял ден,онова другото иска от време на време да го изпьнеш малко.

Аз ако сьм на теб ще огледам Селва,Тохацу,Ямаха,малко Хонде,някой Меркурита са с японски мотори,Нисана ............Каквото и да вземеш,ще ти кара с години ако се грижиш за него,това няма трошене,не е Ветерок.

Публикувано на: Вто Апр 10, 2007 14:32
от Николай Стефанов
PENN написа:4Т си е мотора,другото е стара идея.
Прав си, предимството на двутактовия обаче е, че е по-лек.
Като пример: Тохатцу 9.8кс 4Т - 37 кила, същото , но 2Т - само 26 кила.
Ако това е сериозен критерий :roll:
Или най-важното при избора :wink: :roll: :roll: