Двутактов или четиритактов

Минава, големият кораб минава ...
roumen68
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
Местоположение: Добрич
получил Браво: 1 път

Мнениеот roumen68 » Пон Авг 27, 2007 8:09

cecko написа:Ще те посъветвам като ще вземаш мощен мотор да си вземеш и голяма и стабилна лодка, че с тез леки лодки и мощни мотори големи бели стават. 8)


Наскоро четох справка за инцидентите в морето от началото на 90-те насам. Никъде не видях инцидент с надуваема лодка. Всичко е удавени при къпане и бели с джетове. Имаше и една катастрофа на джет с рибарска лодка, при която лодката станала на трески, но няма удавени.
Лодката ми ще бъде 3,20 м - за 4-ма човека, Honwave с надуваемо дъно. И при условие че най-вече сам ще излизам с нея и в спокойно море - не е ли достатъчно стабилна? За какви опасности трябва да внимавам? С какво може да бъде опасен мощният мотор? Смятам винаги да бъда със спасителна жилетка на гърба и плавници под ръка - за всеки случай.

А някой знае ли откъде мога да намеря колела за транеца на лодката?

Аватар
cecko
Мнения: 781
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 10:24
получил Браво: 1 път

Мнениеот cecko » Пон Авг 27, 2007 8:33

При лодка 3.20, като седнаш в задната част примерно около 80кг сложиш и мотор 40кг. с резервоар още 15л. лодката ще се изправя много. При излизане от глисаж те настига една вълна която праи всичко възможно да прелее вътре в лодката. А жилетката е просто задължителна по въпроса две мнения няма. При по дългите лодки ефекта от скупчването на тежеста в задния краи е по малък. Друг вариант е когато си сам да използваш удължител и да седиш в предната част на лодката за да уравновесяваш тежеста. По принцип най-добре е да видиш каква мощност двигател се препоръчва за твоята лодка. Двигател 20к.с. е огромна мощност. Скороста ще е много висока, риска също. :wink:

roumen68
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
Местоположение: Добрич
получил Браво: 1 път

Мнениеот roumen68 » Пон Авг 27, 2007 8:57

cecko, ще използвам адаптор-удължител за ръчката на газта, така че ще бъда седнал напред, на седалката, а не на балоните. Резервоар, туба с резервно гориво, хладилна кутия и какъвто и друг да е багаж - напред. А аз съм над 100 кг, така че май ще се плучи добър теглови баланс :)
Лодката е за мотори до 15 коня, със сухо тегло до 49 кг, а BF-20 е 46 кг сухо тегло. Тоест под ограничението за тегло, но с 5 коня отгоре. Просто BF-15 e със същото тегло и само с 50 лв по-евтин от BF-20, така че не си струва. Е, та тези 5 коня отгоре може ли да се окажат проблем?
А за скоростта - колко максимална според вас? 35 км/ч?

Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 2 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Николай Стефанов » Пон Авг 27, 2007 9:11

roumen68 написа: После за оригинален теглич трябва да дам 950 лв в сервиза на Тойота, а неоригинален не може да се сложи на колата ми.


Привет Румене,
За теглича - като влезеш в Добрич откъм Варна, подминаваш автогарата, после минаваш под един мост и веднага след него има сфетофар. Та като завиеш на ляво има едно асвалтирано площадче и на 20м. по уличката в ляво си на местото където слагат тегличи на почти всякакви автомобили.
Човека се казва Данчо, телефонът му е : 0887 684457
Можеш да отидеш и да провериш, цифрата за теглича ще е поне четири пъти по-малка. :wink: :lol:
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !

roumen68
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
Местоположение: Добрич
получил Браво: 1 път

Мнениеот roumen68 » Пон Авг 27, 2007 9:20

Привет Николай,
Много ти благодаря за информацията! :)
Значи това е в района на бившият битак. Ако след време мина на варианта с колесар - ще се обадя на човека, че иначе 1 бон за теглич си е срамота :)

Ето малко снимки от магазина на Хонда:

Лодката с надуваемо дъно 3,20 м:
Изображение

Мотора BF-20
Изображение[/u]

Аватар
Левака
Мнения: 5157
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 12:13
Местоположение: София
дал Браво: 11 пъти
получил Браво: 4 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Левака » Пон Авг 27, 2007 9:27

Здрасти roumen68,ще дам лично мнение по въпроса.Ако те първа ще копуваш лодка ще те посъветвам да е с твърдо дъно,за тази дължина на лодката мисля че 20коня мотор наистина е по голям от това което ще ти трябва.(Лично мнение) 8)
Убий глупака с мълчание.

http://sladkarnica-jasi.com/

Николай Стефанов
Мнения: 1524
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
Местоположение: гр. Търговище
получил Браво: 2 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Николай Стефанов » Пон Авг 27, 2007 9:27

Правилно си ме разбрал.
Тези снимки са от магазина на Хонда във Варна. Даниел Каразлатев е сериозен човек, доколкото го познавам. Но мисля, че няма да ти даде лодка и двигател за да направиш " тест драйв", такъв ,доколкото съм запознат можеш да направиш само на едно место в Бг.
Бях те посъветвал да намериш хора с лодки, да видиш нещата на живо. Тогава ще можеш да вземеш и правилното решение. Иначе лодка 3.20м ми се струва несериозна за морето.
Успех!
Опитите не се броят-важен е само крайният резултат !

Аватар
Tedo
Вносител
Мнения: 2333
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
Местоположение: София
получил Браво: 5 пъти
ЛС/Мейл:

Мнениеот Tedo » Пон Авг 27, 2007 9:41

cecko написа:Ще те посъветвам като ще вземаш мощен мотор да си вземеш и голяма и стабилна лодка, че с тез леки лодки и мощни мотори големи бели стават. 8)


наистина и аз мисля, че не е здравословно лодката да е по-лека от мотора и толкова къса... няма да е хич устойчива... аз при първото пускане на моята направих един лупинг в стил джет /обратен завой на място с пълна газ/ :oops: :oops: :oops: Просто като дадеш пълна газ и си сам в лодката е много вероятно цялата да излезе над водата и тогава най-малкото трепване я завърта... и ако това се случи на 10-15 мин "пълна газ" от брега...

а и имай предвид, че от авенсиса ще останат свободни само предните седалки като натовариш, лодка, мотор 20кс и инвентар... ако искаш лодка, вземи си и колесар - пускането на вода става за 5-10мин и ще се справяш сам... аз в събота пуснах сам лодка 4.80м без въобще да се напрегна...

Аватар
cecko
Мнения: 781
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 10:24
получил Браво: 1 път

Мнениеот cecko » Пон Авг 27, 2007 9:45

roumen68 написа:А за скоростта - колко максимална според вас? 35 км/ч?


Смятам че трябва да постигнеш значително по-висока скорост с 20к.с. примерно 45к/ч, че за6то не и повече, ако лодката е с твърдо дъно.
Аз за двигателя нищо против нямам. Супер е!!! Само ми се струва че за тази лодка ще е голям. Като ги вземеш ще пуснеш впечатления и ще разберем, че като гледам как си се навил едва ли някои ще те разубеди :D

Аватар
cecko
Мнения: 781
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 10:24
получил Браво: 1 път

Мнениеот cecko » Пон Авг 27, 2007 10:06

Tedo написа: Просто като дадеш пълна газ и си сам в лодката е много вероятно цялата да излезе над водата и тогава най-малкото трепване я завърта...

........... и цамбур с дъното нагоре. Ха тоз номер го правих миналата седмица но не ми се искаше да споменавам :oops: :oops: :oops: Явно с късичките лодки трябва много да се внимава. :wink:

roumen68
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
Местоположение: Добрич
получил Браво: 1 път

Мнениеот roumen68 » Пон Авг 27, 2007 10:09

На всички много благодаря за мненията! :)

cecko, да прав си, така съм се навил, че само за това мисля и имам готовността да купувам. Единствено малко ме разколебава това, че лятото е в края си и не знам доколко е разумно точно сега да се обзаведа с лодка за 9 бона, която ще ползвам 4-5 пъти тази година и после чак през Май догодина...

А лодката 3,20 м защо да е малка за море, при условие че най-вече сам ще бъда в нея? Като дължина и тегло не е ли оптимална за сам човек да се справя с нея? Ако е с твърдо дъно - става почти 2 пъти по тежка. За резките завои - удължителят на газта нали е с дълго рамо - това няма ли да бъде един вид и защита против резки и нежелани завивания? Тоест за да завиеш - трябва повече да отклониш дългото рамо, прав ли съм?

С лека лодка и голям мотор искам да постигна висока скорост, която разбира се - ще си я позволявам само в спокойно море, без риска от някое подскачане да остана зад борда.
Един вид сгъваем джет, нов при това :)

А за тръгване с мръсна газ - няма да го правя - само леко ускоряване до подходящо безопасна скорост според вятъра и вълнението.

За надувемото дъно - няма ли да обира по-добре ударите във вълните? Тоест - с по малко сътресения и вибрации от твърдото дъно?

Landy
Мнения: 432
Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
Местоположение: По света и в Бургас
ЛС/Мейл:

Мнениеот Landy » Пон Авг 27, 2007 15:35

Румене,
както те посъветваха много хора с опит тук-озапти си мераците и тогава купувай лодката и двигателя.
За мен оптимален избор е лодка с твърдо дъно, дължина поне 3.50м и двигател 15 к.с. заради по-лесната управляемост и контрол.
Колкото е по-дълга водолинията,толкова по-добре-ефекта е в подобрени устойчивост,управляемост и скоростни характеристики.
Най натоварената част на лодката е транцевата дъска и критичните точки са в местата на съединяването му с балоните и дъното. Не искам да навлизам в дебрите на теорията на гребният винт, но силата на пропулсията е само едната от създаваните сили. При въртенето на винта се създават поне още две сили-едната се стреми да повдигне кърмата и е резултат от реакцията на водата спрямо лопуса (перката) на винта, а другата кара лодката да завива в определена посока зависеща от стъпката на винта. При винт с дясна стъпка, лодката се стреми да завие на ляво. Ако двигателя не е добре закрепен за транеца следва ефектен финт и скок във водата след завъртане.
Ти се стремиш да плаваш на определен курс и компенсираш тези сили с промяна на ъгъла на двигателя спрямо равнината на транеца. Част от тази сила на усукване в хоризонталната равнина се поема от ръката ти, но по-голямата част се поема от транеца и се предава на местата на връзките с балоните и дъното. Сега добави и ефекта от другите две сили в другите равнини и ще имаш представа какво и как се случва. Резултата е умора на материала плюс останалите скъпи последствия. От там и ограниченията на двигателите. По-високата мощност може просто да ти повреди лодката. Срещу съпромата и хидродинамиката не се рита. В най-лекия случай боли много и е ужасно скъпо. Мотивите на дилърите са различни и може и да спестят някой от тези важни подробности.
Твърдото дъно по-добре рапределя силата на тежеста,когато примерно стъпваш по него, по-безопасно е при носенето на различни товари т.е. целия катун, който мъкнем с нас и се явява важен елемент от надлъжната и напречната здравина на корпуса.
Ако имаш възможност, излез за риба с няколко лодки с различни размери и двигатели и си направи изводите сам. Колегите от Варна сигурно ще се съгласят да ти помогнат.
Аз бих изчакал с покупката за след сезона, но дилърите могат и да ти направят предложение на което е трудно да се откаже.
До тук горе-долу изяснихме защо е по-добре да си здрав, богат,умен и красив отколкото да си болен,беден,глупав и грозен:wink:

roumen68
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Юли 13, 2007 12:11
Местоположение: Добрич
получил Браво: 1 път

Мнениеот roumen68 » Пон Авг 27, 2007 19:37

Eто ме и мен на споменатият джет миналата седмица :)

Изображение
Изображение

Landy, благодаря ти за обясненията за силите на двигателя върху транеца.
И все пак никой не ми даде конкретен и обоснован довод защо лодката трябва да е над 3,20 и с твърдо дъно в морето?
- Защо над 3,20? Защото е в състояние да си запазва посоката на движение примерно след подскачане от вълна? По къса евентуално би я променила? Или по-дългата не би си вирнала носа вертикално при рязко тръгване? Или по-малко надлъжно клатене благодарение на по-голямата дължина?
- Защо твърдо дъно? За да не се огъва от силите на двигателя отзад и съпротивлението на водата отпред? Или за комфорт при ползване? Все пак такава лодка става тежка и сигурно много трудна за пускане без колесар и лебедка. А както попитах в предният пост: надуваемото дъно няма ли да омекотява ударите във вълните и съответно да прави возенето по-комфортно?

Miro Ni4ev
Мнения: 660
Регистриран на: Вто Юни 27, 2006 14:35
Риболов: шаран
ЛС/Мейл:

Мнениеот Miro Ni4ev » Вто Авг 28, 2007 14:45

Според мен дължината на лодката е нормална за море, но 20 к.с. са много за нея.
-Няма да можеш да ползваш оптимално мощността на двигателя
-ще има много предпоставки за нежелани случки/меко казано/ които могат да доведат до лоши последствия.
-тази лодка няма нищо общо с джета и голямата мощност на двигателя не ти гарантира по голяма скорост а дори може да се получи обратен ефект.
-лодката си има предназначение и за висока скорост си има други лодки.
- според мен оптималният вариант е средното показание от данните на лодката.На лодката от снимката и дават двигател с мощност макс.15 к.с. и при положение че влизаш сам ще се движи със почти същата скорост и с 10 к.с. като няма да натоварваш лодката и да рискуваш освен собствената си кожа и тази на някой който ще решиш да повозиш.

Аватар
Felix
Мнения: 191
Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 18:46
Местоположение: Хасково
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 7 пъти

Мнениеот Felix » Вто Авг 28, 2007 15:57

Колега roumen68, доста хора опитаха да помогнат с най-добри чувства. Ще се опитам и аз, но ще пиша в една друга тема, че там си е по-на място.

http://forum.fishing-mania.com/viewtopic.php?p=199672#199672

По принцип няма непреодолими трудности. Пък и ако толкова ти е легнал на сърцето тоя двигател, вземай го, лошо няма.

Направи си изводите, но имай пред вид, че спасението на давещите се е дело на самите давещи се.


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта