Двутактов или четиритактов

Минава, големият кораб минава ...
Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот Булстарите » Вто Юли 05, 2016 8:53

2pacisback написа:Сега ще предизвикам доста спорове , ама за мен най
Добрия извънбордов двигател е Evinrude веднага изтъквам качествата му ! 300 часа за подръжка
имаме разход на масло 90 г на 1 л гориво при четиритактови те имате смяна на масло на всеки 100 часа


Относно подръжката на тези двигатели:
По данните на екрана виждам че ти гори 4,5 л/ч. или 450 литра за 100 часа, при разход 90 г на литър това прави 40,5 литра масло.
При същия двигател четиритактов смяна на 100 часа не повече от 4 литра. Да не говорим, че повечето хора го сменят на 150-200 часа.
Не знам кое е по-изгодно.

Относно мощноста. На тези рекламни клипчета винаги сравняват двутактов с четиритактов двигател.
Меркури има същата технология като E-tec казва се OptiMax. Защо не ги сравняват с него?

За мене единствения плюс на този тип двигател е по-бързия старт.

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Вто Юли 05, 2016 9:11

На 100 л гориво разхода ми е 900 г или 1 л моя е грешката :) миналия сезон съм изгорил две туби масло 3,785 литра е всяка туба ,цената на туба е около 120 лева тука в Щатите е 45$, относно това че колегите си сменят маслото на 150-200 часа , всеки си носи кръста при гаранционен двигател вероятността при сериозен проблем да не им признаят гаранцията е голям .

gele kapaciteto
Мнения: 1449
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 203 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот gele kapaciteto » Вто Юли 05, 2016 13:25

todor471 написа:
gele kapaciteto написа:
todor471 написа:Имах Honda bf15 4таката , сега имам Yamaha 15 fhm два такта. Смея да твърдя че Ямаха върви 30-40 % повече от хондата и гори почти еднакво.Хондата беше 50 кила, а Ямахата е 38 кг


Тодоре - аз па правих засек на СУЗУКИ 25 4т V-twin и МЕРКЮРИ 25 2т , разликата е космическа в полза на 4т - купих си го естествено :tup:

Геле, за мен до 20 коня няма смисъл да се взема 4 тактов, оттам нагоре само и единствено 4 тактов.


Мойто виждане над нещата е сходно с твойто , кой влачи да се оправя самостоятелно .
Аз не влачим , и за мен редовния разход на гориво е коренно различен от този , който некой " ТЪНКОСЕРКО " се мъчи да постигне .
Едно е да нямаш пари и да минеш ефинджос , съвсем друго е да се правят тънки сметки ( които в последствие ИЧ НЕ СА ТЪНКИ )

И за да не остана неразбран , абстрахирайте се от мнението за " Тънкосерковците " то е наистина за хора който само Икономишя и Икономия та и малко енерция гонят , и когато не им излезне сметката РИБА - ГОРИВО - полудеват :tup:
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Вто Юли 05, 2016 16:43

Явно съм останал неразбран . Идеята ми като цяло беше да дам информация относно Evinrude , досега не съм видял им прочел по нашите форуми толкова подробна информация за друга марка . Само чета този е по добър онзи е по качествен , затова и не се водя по мненията на повечето ни форуми . Хората правят тестове , тестват до откат и казват това е така и държи толкова . Приказвал съм с доста майстори на извън бордови и 90% от тях стоят зад думите си , че за море само двутактов , относно изгорели газове и замърсяване марката е една и тя не отстъпва по нищо на четиритактови те . Относно икономия и разход , фактите говорят който желае да доказва със снимков материал. Купете си Меркюри от магазина и си пригответе още някой лев за пропелер щамбайн и уреди , евинруд идва пълен комплект по лек е развърта повече гори по малко , доказано! Аз казах каквото имах да казвам другото е индивидуален избор , успех на колегите ще се засичаме в морето.

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Вто Юли 05, 2016 17:50

https://youtu.be/d5QrJvk4aWE
Ето ви и какво прави генерация 2 ......... Почвам да се замислям за ъпгрейд на е-ТЕС -а :)

cat
Мнения: 17
Регистриран на: Нед Яну 31, 2016 23:22
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 2 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот cat » Вто Юли 05, 2016 18:03

Понеже се писа за ресурса на двутактов двигател ,да вярно е че е по малък но ремонта е много евтин и лесен от 4Т .
Риза бутало ,сегменти и лагери се сменят за няколко часа ако е въздушно охлаждане ако е водно за ден става ремонта .

Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот Булстарите » Вто Юли 05, 2016 19:58

2pacisback написа:На 100 л гориво разхода ми е 900 г или 1 л моя е грешката :) миналия сезон съм изгорил две туби масло 3,785 литра е всяка туба ,цената на туба е около 120 лева тука в Щатите е 45$, относно това че колегите си сменят маслото на 150-200 часа , всеки си носи кръста при гаранционен двигател вероятността при сериозен проблем да не им признаят гаранцията е голям .

Двигателите от този тип са нагласени да харчат от 150:1 до 40:1 при по високите обороти.
Така че ако си караш нормално лодкта на по-високи ще ти заминават по 2 литра на всеки 100 литра бензин или поне 10 литра масло на 100 часа.
Така че евтина подръжка е само илюзия.
Явно много е обичаш Америка, че все е даваш за сравнение. Само да ти кажа TCW-3 масло на quicsilver с парт номер 858037QB1 струва 84 лв. за 4 литра. Малко повече ги пълнят тубите в Европа от колкото в Щатите :wink:

Аватар
promarine
Търговец
Мнения: 1042
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
Местоположение: Варна
дал Браво: 44 пъти
получил Браво: 110 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот promarine » Вто Юли 05, 2016 20:52

Не знам кой двигател какъв ресурс има, но с риск да се повторя, ще разкажа за това, което ми направи силно впечатление в Малайзия преди три години и половина. Нямаше как да не ме впечатли факта, че от 100 извънбордови двигателя, около 90-93 бяха от модела ЯМАХА ЕНДУРО 85А. Това е двутактов мотор, който е пуснат в производство през далечната 1978 година и с минимални изменения продължава да се произвежда и да бъде най-продавания извънбордов двигател в страните, в които на първо място се поставя надеждността и лесното обслужване. От останалите 7-10% повечето двигатели бяха от модела ЯМАХА ЕНДУРО 40 - също легендарно издържлив мотор. На въпроса, отправен към собственика на лодката, която бяхме наели за риболов: защо всички ползват този стар модел отговора беше много прост - защото никога не се поврежда, дядо ми е ползвал този двигател, баща ми го е ползвал и сега аз го ползвам. Имайте предвид, че лодките там са всеки ден в океана и бръмчат с по 10-тина туристи от сутрин до вечер. В Африка чух, че са правили опити да наложат някои модели на Евинруд, но бързо са се върнали на стария безотказен модел на Ямаха. Ето и страница (за тези, които знаят английски) с историята на модела - http://global.yamaha-motor.com/business/outboards/product/story/epoch/85a/
....
www.plodex.eu
....

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Вто Юли 05, 2016 21:21

bulstar_nikolov написа:
2pacisback написа:На 100 л гориво разхода ми е 900 г или 1 л моя е грешката :) миналия сезон съм изгорил две туби масло 3,785 литра е всяка туба ,цената на туба е около 120 лева тука в Щатите е 45$, относно това че колегите си сменят маслото на 150-200 часа , всеки си носи кръста при гаранционен двигател вероятността при сериозен проблем да не им признаят гаранцията е голям .

Двигателите от този тип са нагласени да харчат от 150:1 до 40:1 при по високите обороти.
Така че ако си караш нормално лодкта на по-високи ще ти заминават по 2 литра на всеки 100 литра бензин или поне 10 литра масло на 100 часа.
Така че евтина подръжка е само илюзия.
Явно много е обичаш Америка, че все е даваш за сравнение. Само да ти кажа TCW-3 масло на quicsilver с парт номер 858037QB1 струва 84 лв. за 4 литра. Малко повече ги пълнят тубите в Европа от колкото в Щатите :wink:

Ами то и Lowrance Е американски :) просто съм доволен от мотора , относно привързаноста няма такава :) нямам впечатления при по голяма скорост за разхода но винаги мога да се разровя по форумите и да попитам рядко карам над крайсерска скорост 3500 оборота 40-42 км/ч което ми е предостатъчно при по големи разстояния разхода е 11-12 л наскоро ходих до Резово при 3300 оборота 34-37 км ч даде 10,5 л относно тези 4,5 л/ч там влиза общ разход за сезона в който е и троленето там разхода варира от 0.7 до 1.2 л/ч в зависимост от времето с удоволствие бих искал да знам на един 4- ри тактов Mercury 175 коня колко му излиза подръжката на 100 часа какъв разход дава при крайсерска скорост Или например на Хонда или Ямаха или Сузуки . Това е информация която би била интересна на много хора . Най лесно е да изхарчим едни пари пък после собственика да го мисли :) и пак наблягам нищо против другите марки :) аз давам информация за това което имам и карам нека сега някой даде информация за друга марка ще ми е любопитно :) .

Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот Булстарите » Сря Юли 06, 2016 10:28

2pacisback написа: на един 4- ри тактов Mercury 175 коня колко му излиза подръжката на 100 часа какъв разход дава при крайсерска скорост Или например на Хонда или Ямаха или Сузуки . Това е информация която би била интересна на много хора . Най лесно е да изхарчим едни пари пък после собственика да го мисли :) и пак наблягам нищо против другите марки :) аз давам информация за това което имам и карам нека сега някой даде информация за друга марка ще ми е любопитно :) .


Разликата при подръжката между твоя двигател и 4-тактовия е, че при твоя маслото се смесва с бензина и го изгаря, а на другия се сменя на 100 часа. Всичко друго импелери и масло в ботуша няма разлика.
При 4-тактов 175 коня имаш 6 литра масло - 120 лв. + филтър 16 лв и труд за смяна 20-30 лв.
При E-tec ако караш в 70% от времето на високи обороти ще ти изгори поне 20 литра масло за 100 часа.

Разхода на гориво при лодките се променя според лодката, а не от двигателя.
Защото аз съм монтирал 175 коня на спортна остра лодка която гори много малко, но съм монтирал и на метален сал с размери 5 х 25 метра и гореше много.

svetoslav7704
Мнения: 322
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот svetoslav7704 » Чет Юли 07, 2016 17:26

https://youtu.be/d5QrJvk4aWEКак може да вярвате на такива рекламни трикове.Няма никаква логика по слабия мотор да е по добър в целия диапазон от обороти.Двутактовата инжекция може да развърта по бързо,но не и да има по висока скорост от по мощния мотор.Единственото логично обяснение е че четиритактовия мотор е с неподходящ винт за тази лодка :idea: Ако на клипа имаше информация за оборотите на 2та мотора щеше да стане ясно за какво става въпрос :shock:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Пет Юли 08, 2016 8:44

Колега не знам с какво се занимаваш , ама хората участвали и оценили този тест са независими оценители , ако беше някъде в България щях да се съглася с теб ама те ти показват че винтовете са еднакви , лодките са еднакви :) https://youtu.be/BoA4Ij-h81c
Ето ти един клип на драг
И пак казвам че нямам нищо против другите мотори , аз на сезон правя по 280-300 часана мотора 30-40%от времето троля , за това време което изразходвам в морето този мотор ми се връзва най добре :) това е моя избор , не искам да бъда разбран погрешно , ама като мога да изхарча едни пари за нещо друго защо да не си спестя :) лодката е без Колесар да е вадя на всеки 100 часа с кран за обслужване :) сещайте се . Имам едно обслужване на 300 часа което не ми излиза повече От 200-250 лв :) , но защото си карам свещите от USA тука са по скъпи търсят по 50 кинта на бройка . Там са 8$ . Имам познати които карат по малки лодки от моята един 60 коня четиритактов при еднакъв риболовен ден изгаря с 1-2 литра по малко и това е проверявано многократно , в морето предпочитам повече сила вече няколко пъти ми се е случвало да ме хваща сериозно време , и тогава разбрах какво са имали предвид приятелите ми като казваха да се презастраховам с коне :) . Всеки си избира сам и си носи кръста :) а относно информацията която дадох тя може само да ви е от полза , също и база за сравнение когато решите да си взимате извън бордов . Било то четиритактов или двутактов.

svetoslav7704
Мнения: 322
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот svetoslav7704 » Пет Юли 08, 2016 10:16

Колега и ти не ме разбирай погрешно.Нямам нищо против двутактовите инжекциони,но продължавам да твърдя че няма как 200кс двигател да се представя по зле от 150кс и то на една и съща лодка.Това, че винтовете са еднакви нищо не значи, даже напротив :idea: И аз като независим оценител мога да оборудвам двата двигателя с еднакви винтове, но подходящи за четиритактовия и познай кой ще се представи по добре :mrgreen: Мощноста си е мощност и все при някакви обороти ще я имаш.Всеки двигател си има различна графика обороти,въртящ момент,мощност.Няма как да се сравняват с еднакви винтове :idea:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.

Аватар
promarine
Търговец
Мнения: 1042
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
Местоположение: Варна
дал Браво: 44 пъти
получил Браво: 110 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот promarine » Пет Юли 08, 2016 10:28

2pacisback написа:..., ама хората участвали и оценили този тест са независими оценители ,...


Хахаха, а ти какво очакваш да напишат: "оценителите са зависими и целта на теста е да се покаже, че двигателите EVINRUDE са по-добри от YAMAHA и MERCURY". Някога да си чувал за тестове направени от зависими или платени от еди кой си оценители? :wink:
Или може би си мислиш, че в САЩ всичко е свято и чисто :lol:
Единственият аргумент, който наистина приемам е това, че си спестяваш ваденето на лодката за смяна на маслото, но в случая възниква един значително по-съществен въпрос: струва ли си човек да има голяма и скъпа лодка за риболов с която може да лови само на определено място, където няма какво да се лови (или в най-добрия случай може да се лови нещо един-два месеца в годината) или по-добре да се оборудва с по-лека и лесно преносима лодка с която по всяко време да може да отиде до Гърция или Турция или поне до всяка точка на България?

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Пет Юли 08, 2016 12:06

За големината на лодката съм съгласен , но аз посрещам много приятели лятото и предпочитам да мога да излезна на една разходка с тях защото имах компактна лодка и не ми беше удобна , затова и се комбинираме с колеги които лодките им са по малки и ходим с тях а моята е ползваме тука :) . Риболова за мен е удоволствие , в Гърция и от брега има резултати . Търсенето на редки риби по нашето море ми донася много повече удоволствие, миналата година имам един лаврак и той ми направи много по голям кеф от 10-20 кила чернокоп :) или сафрид . И другото което ми е приемуществото , миналата година ме е хващало лошо време поне 3 пъти но винаги съм се прибирал сух и съм знаел че лодката има достатъчно кончета да се пребори с вълните . Защото с природата шега не бива изпитвал съм го и в гората и в морето


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 7 и 0 госта