Двутактов или четиритактов

Минава, големият кораб минава ...
gele kapaciteto
Мнения: 1449
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 203 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот gele kapaciteto » Пон Юли 25, 2016 12:46

d.d написа:
Чичо Том написа:Тва двутактов-4етри тактов е все едно "трабант" срещу "голф".смешно бе пичеве!!!!

Сладур!


Май пак си объркал АПЧЕТО

Изображение
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!

svetoslav7704
Мнения: 322
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот svetoslav7704 » Пон Юли 25, 2016 15:20

Аз не виждам какво лошо имаше в това да се сравняват двутактовите инжекциони с класическата четиритактова технология.Вместо това се правят безмислени сравнения с трабанти и се хранят едни и същи хора сипвайки с големия черпак.Ако някой има 25кс двутактов инжекцион ще се радвам да сподели впечатления,но вече май има и по 15кс.Колегата е дал пример с голям двигател по простата причина, че си е купил такъв. :?: Много ми е интересно също дали новата двутактова технология е по лека или теглото е еднакво със съответния четиритактов мотор :?:
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.

gele kapaciteto
Мнения: 1449
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 203 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот gele kapaciteto » Вто Юли 26, 2016 0:46

Аре да поведем ХОРОТО :wink:

Те го те 25 евинруд , Който бе моя фаворит

Изображение

Те го те и във вариант 15 , което си е 25 дефорсе - килата са едни и същи

Изображение

Те го те и мойо ДЗВЕР

Изображение

Та ква е разликата :

Евинруд - 66кг/ базата сух / 577 куб/см
Сузуки - 68кг/ базата сух / 538куб/см

Ямаха и Меркури са на други килограми и са доста тромави , за тфа не ги турам у списъко , отделно 30ка меркури и 30ка Ямаха немат нищо общо поради разликата в кубатурата ( 200 и от горе за Ямахата ) .
Та разликата във вървенето си е от всекаде въпрос на кг/ : куб/см , а не в тва колко коня пише на ДВГ-то .
Аз мога да кажа че от проведените тестове с Меркри 2т/ 25кс ; Меркури 4т/25 кс и Сузуки 4т/25 със една и съща лодка , ПОБЕДИТЕЛЯ е СУЗУКИТО .
То за тва и него си купих , а относно евинруда - немах толко пари , а и кога исках да го взема не се разбрахме колко точно че ми дадът гаранция ...... абе Българска му работа :fish8:

Ако некой разполага с 25-ца Евинруд , да заповеда да го тестваме и сравниме , разполагам с време и лодка и естествено с 25-ца за сравнение
- НЕМА ЯДОВЕ
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!

svetoslav7704
Мнения: 322
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 23:19
Риболов: спининг,тролинг
Местоположение: гр.Шумен
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот svetoslav7704 » Вто Юли 26, 2016 12:04

Значи излиза, че при малките коне по ниското тегло при E-TECа е мит. :idea: Остава някой да се съгласи да се пробва дали поне върви повече :D
Колкото по сериозно оборудване имаш по дребни риби хващаш.

Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот Тодор Василев » Вто Юли 26, 2016 13:04

Сега някои да извади каталожни данни.
За 25 коня двутактов колко нютона въртящ момент има и 25 коня четиритактов колко въртящ момент има и споровете ще приключат.
Като се внимава дали данните са на винта.

gele kapaciteto
Мнения: 1449
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
Риболов: спининг
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 203 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот gele kapaciteto » Вто Юли 26, 2016 22:54

svetoslav7704 написа:Значи излиза, че при малките коне по ниското тегло при E-TECа е мит. :idea: Остава някой да се съгласи да се пробва дали поне върви повече :D


При еднакви перки едва ли че дигне повече от 2 км горница , все пак е с 50 кубика повече :tup:

А новото сузуки 25 / 3 цилиндъра е и по леко , некаде 63/64 кг
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!

2pacisback
Мнения: 136
Регистриран на: Чет Юни 05, 2014 17:36
дал Браво: 2 пъти
получил Браво: 17 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот 2pacisback » Сря Юли 27, 2016 6:47

Съгласен съм с малките двигатели , сега някой трябва да тества един 25 коня :) и да се види как е :)

Аватар
EU_BG_akademika
Мнения: 103
Регистриран на: Нед Юни 08, 2008 10:45
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 3 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот EU_BG_akademika » Съб Дек 24, 2016 8:20

Я и аз да си изкажа мнението. Изборът е труден, защото цената е по ниска на 2Т, е на стандартните де, при Е-ТEC е същата ако и не и повече.
Да видим сега:
Аз имах Селва 15кс 2Т закупен нов.
Плюсове малко тегло, мисля ще беше около 30кг
Изключително лесен за поддръжка, надежден, леко пали като е топъл, дето се вика не дава да го дръпнеш.
Леко пали и студен, ако скоро е каран и се пали правилно на смукач и без газ.
За 5 години не ми е направил никакъв проблем.
Минуси
Голям разход 7-8 литра
За тролинг не става, не могат да се уцелят обороти и скороста е не постоянна, пуши ти в лицето при подходящ вятър, разхода пак голям. Освен това иска изфорсирване през 15-20 мин, защото иначе зацапва свещите и няма палене ако не ги почистиш.
Ако го задавиш при палене, става ужас, само изчакване оправя работата, въпреки че съм дърпал като побъркан.....

Смених го с Хонда 20кс
РОДИХ СЕ :tup:
тегло 43кг, разход повече от 4 литра не можах да и засека. Тролил съм по 10 часа в морето, забравяйки че имам двигател, мърка си там и толкоз разхода при тролинг изобщо не го броя. Значи за цял ден риболов, 6-8 часа, с местене за проби насам натам с над 30км/ч но основно тролинг под 8литра общо. Аве страхотна машинка. По миналата зима си стоя с бензина в карбуратора, е с добавка разбира се, аз винаги сипвам добавка и напролет запали от първо дръпване.... :tup:
Тези два двигателя бяха последователно на надуваема Селва 3.90 с алуминев под.

От тази пролет съм в по горен клас. Вече съм на 115 к.с Сузуки, което може да бута RIB 5 метра с общо тегло около тон със 80км/ч При тази скорост разхода си е сериозен, но аз ще се спра на тролинга, като основен критерии при риболов от лодка. Лодката е с два двигателя, като вторият е авариен 6кс. Аз мислех, че с него ще е най добре да се троли, ама нищо подобно. Значи малкият бута лодката с 9-11км на пълна газ в зависимост вятъра... с разход 2.5 литра и значителен шум. Големият, при най лоши условия, му трябват 1200 оборота за да бута с 10км, при разход пак 2.5. Много тролих този сезон, около 100 часа основно 850-900 оборота с разход около 1.5 литра на час. На моменти, даже изключвах хода на двигателя, защото като ми духа в гърба и скороста става над 10, което е таван за тролинг на паламуд. За тролинг на лефер само без никаква газ 4-6км/ч

Това са моите наблюдения по темата, с Е-ТЕС не съм имал вземане даване, но съм сигурен, че разходът при тролинг ще е значително по голям, независимо от по лекото тегло. Всъщност разликата при 115 коня е нюню, Евинрунда е 171кг а на Сузукито е 182 :lol:
Не искам да споря никого, просто съобщавам моят опит, наблюдения и расаждения. Надявам се да е от полза за някого :tup:
Весели празници
Ако искаш да си щастлив 2 часа - напий се,ако искаш да си щастлив 1 година - ожени се,ако искаш да си щастлив цял живот - стани рибар!
/китайска мъдрост/

Аватар
uniqaudio
Мнения: 115
Регистриран на: Съб Юни 01, 2013 9:13
Риболов: Риболов с харпун в крайбрежни води.
Местоположение: София
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 7 пъти

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот uniqaudio » Вто Сеп 17, 2019 0:37

Да поизтупам малко темата, като разкажа какво ми се случи тази седмица. Имам малко моторче 20к.с. Сузуки 4Т инжекцион. Лодчето го ползваме основно за разходка и с изследователска цел. Та връткахме си три дни напред назад из Коринтския залив от плаж на плаж, островчета, пещери, маслинови горички и т.н. докато ми останаха 8л. гориво общо от двата резервоара един 25 и един 12л. Отивам на бензиностанцията сутринта на четвъртия ден и пълня догоре 25 литровия. в 10:30 вятърът североизточен се усилва. Гледам прогнозата 5 бофорта с пориви до 8 бофорта. Вълната стана около метър, на кафетата по крайбрежната им изхвърчаха чадърите. Викам си с мойта джапанка 3.4м. е неразумно да се излиза. Вятъра спадна до поносимо ниво в 9 вечерта. На другия ден - същото. Разхождахме се с колата до Итеа, до Дистомо и до един закътан плаж, поне да поплуваме. На третия ден същото. На четвъртия вече трябваше да тръгваме към дома с лодката трима души и багаж на две жени=четири сака. Разбирате, че горивото от резервоара на лодката трябваше да отиде в този на колата. Ако си с ДВУТАКТОВ с добавено масло вътре, какво правиш в този момент? Когато имаш 740км. до дома.
Който може, прави го. Който не може, учи другите.

Аватар
promarine
Търговец
Мнения: 1042
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
Местоположение: Варна
дал Браво: 44 пъти
получил Браво: 110 пъти
ЛС/Мейл:

Re: Двутактов или четиритактов

Мнениеот promarine » Вто Сеп 17, 2019 9:05

EU_BG_akademika написа:...
От тази пролет съм в по горен клас. Вече съм на 115 к.с Сузуки, което може да бута RIB 5 метра с общо тегло около тон със 80км/ч При тази скорост разхода си е сериозен, но аз ще се спра на тролинга, като основен критерии при риболов от лодка. Лодката е с два двигателя, като вторият е авариен 6кс. Аз мислех, че с него ще е най добре да се троли, ама нищо подобно. Значи малкият бута лодката с 9-11км на пълна газ в зависимост вятъра... с разход 2.5 литра и значителен шум. Големият, при най лоши условия, му трябват 1200 оборота за да бута с 10км, при разход пак 2.5. Много тролих този сезон, около 100 часа основно 850-900 оборота с разход около 1.5 литра на час. На моменти, даже изключвах хода на двигателя, защото като ми духа в гърба и скороста става над 10, което е таван за тролинг на паламуд. За тролинг на лефер само без никаква газ 4-6км/ч ...


Напълно безсмислено е да се лови на тролинг с помощен по-малък мотор с цел икономия на гориво (освен ако не е електрически).
За поддържане на една и съща скорост на лодката се изисква едно и също усилие и е необходима една и съща енергия, така че разхода зависи само от коефициента на полезно действие на двигателя а не от неговата максимална мощност. Ако големия двигател е двутактов а малкия четиритактов, ще има 20-30% разлика но при еднакъв тип двигатели разликата ще е нищожна.
....
www.plodex.eu
....


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта