Какво да избера къс или дълаг ботуш
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
Какво да избера къс или дълаг ботуш
Здравеите колеги , чудя се какво да избера къс или дълаг ботуш . Лодката е тип Bostan Wihler 4.16м на 1.65м транеца на лодката е 43см в момента съм взел за проба Honda 20кс с къс ботуш . Лодката се движи с скорост 32 км в час с един човек 100кг и 30км със 2-ма и багаж до тук добре . Брат ми има същтата лодка самоче е с висок транец 50см и е кара с Honda 20кс с дълаг ботуш при него се получава следното сам върви със 32 км в час когато се натовари лодката отзад със още един човек скороста се увеличава до 35км в час дали това се получава от по дългият ботуш . На моят мотор има поставени крила които би трябвало да помагат , крилете са на 2-3 см под наи ниската част на транеца а при него разстоянието е 7- 8см може да не съм измерил савсем точно но възможно ли е да е от това разликата при вървенето . Първоначално си мислех че може да има разлика в перките, но са еднакви , после че неговата лодка може да е по лека но не е от това защтото с двама човека по 100кг варви по добре от колкото сам и при мен не е голяма разликата пълен празен .Лодката ми е направена с кормило и дистанционо управление та се чудя дали да вдигна транеца на лодката със 7 см и направо да си купя мотор със дълаг ботуш . Като гледам почти навсякаде този тип лодки се правят за дълаг ботуш . До сега несъм карал двигател със дълаг ботуш дали има някаква особена разлика ? Предварително благодаря на всички отговорили.
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
късия ботуш S = 15 инча или 38.1см.
дълъг L = 20инча или 50.8см.
дължината на ботуша на двигателя зависи от височината на транеца а не от твоето желание. лодката няма да върви по бързо ако и сложиш вместо къс дълъг ботуш а точно обратното ще стане по бавна
дълъг L = 20инча или 50.8см.
дължината на ботуша на двигателя зависи от височината на транеца а не от твоето желание. лодката няма да върви по бързо ако и сложиш вместо къс дълъг ботуш а точно обратното ще стане по бавна
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб Мар 13, 2010 19:24
- Местоположение: BG- Sofia тел .0888-555-105
Разлика със сигурност няма да намериш, само дето ще сложиш още 2 кила повче заради дългия ботуш. Разликата е във лодките а не във ботушите които ти сравняваш. Ако изкаш СПИИД (скорост) дигаи кончетата вместо да се занимаваш със моделирането на транеца. Естественно ако вдигаш мощността на двигателя провери параметрите на лодката дали го позволяват
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
На мене ми ясно горе долу че дължината на ботуша на двигателя зависи от височината на транеца но примен е 43см не е ли малко висок знам че при гумините е 38см .А двете лодки по форма са без разлика .Моята е MAK-MARIN гръдцска а неговата е Българска но е направена много добре.Тогава сигорно има голяма разлика в килограмите на лодките.
- promarine
- Търговец
- Мнения: 1074
- Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
- Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 190 пъти
- Обратна връзка:
Re: Какво да избера къс или дълаг ботуш
Това не мога да си го обясня. За първи път чувам лодка с повече товар да върви по-бързо.ivailochopov написа:Брат ми има същтата лодка самоче е с висок транец 50см и е кара с Honda 20кс с дълаг ботуш при него се получава следното сам върви със 32 км в час когато се натовари лодката отзад със още един човек скороста се увеличава до 35км в час дали това се получава от по дългият ботуш .
Това е възможно само ако ъгъла на двигателя не е правилно нагласен. Ако двигателя е прекалено повдигнат и хвърля водата нагоре, като се качи чавек отзад, донякъде се коригира ъгъла (струята става по-хоризонтална) и това може да ускори хода. При нормална настройка на ъгъла на двигателя, няма как натоварвайки повече лодката, да я накараш да върви по-бързо.
Относно транеца ти, 43 см е наистина по-висок, което може да оказва влияние при късия ботуш. Би трябвало с 20 кс лодката да върви малко по-бързо от 32 км/ч с един човек. Според мен, ако свалиш двигателя с 3см, ще увеличиш скоростта с 3-4 км/ч.
Лодката ти не е за дълъг ботуш и ако сложиш такъв двигател, ще върви по-бавно.
Последно промяна от promarine на Сря Мар 24, 2010 18:47, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб Мар 13, 2010 19:24
- Местоположение: BG- Sofia тел .0888-555-105
Колега ти говориш за разлика от 3 км в час между двете лодки - това не е сериозно и не си струва да го мислиш . Може и вятъра да е оказъл влияние. Състояние на мотора и дори разпределението на багажа и тежестта в лодката не е за пренебрегване. Не си струва да се замисляш за такава разлика. със 20 коня толкова. Между другот оти със колко изкаш да се движиш със твоят мотор?
ПС. А и като брат ти има дълъг ботуш какво чакаш пробваи и със него.
ПС. А и като брат ти има дълъг ботуш какво чакаш пробваи и със него.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
Мисълта ми беше да вдигна транеца със 7-8см и тогава да пробвам с дългият ботуш , защтото и аз имам управление , а гледам че при него моторат е надигнат малко от транеца заради управлението и ако се наложи да вдигна и аз малко долното крило на мотора щте се изравни с долния краи на транеца и сигорно ще стане по зле . При него наистина леко вдига газът на лодката на горе и забива леко носът надолу когато е сам защтото има централна конзолоа която е на средата на лодката сигорно трябва да изцентри ъгалалат на атака и ще се оправи . Не е проблемат че се движи с 2-3 км по бързо просто , ми се искаше да си ползвам управлението но в краина сметка мога да накъся транеца с 2-3см незнам кое решение ще е по добро и ако накася транеца дали моторат няма да падне ниско и да влиза вода през горният аспух ,несъм запознат дали е проблем това
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
при монтажа на двигателя се допуска толеранс 2-3см. т.е. от 0 (наравно с транеца) до 2-3 см надолу (говорим за антикавитационната плоскост)
следкато имаш управление и дв. е фиксиран с болтове можеш да повдигнеш мотора (ако използваш дълъг ботуш) до 5-7см. безопасно само като преместиш крепежите на по долни отвори на монтажната планка. по този начин ще покриеш нестандартната височина на транеца
следкато имаш управление и дв. е фиксиран с болтове можеш да повдигнеш мотора (ако използваш дълъг ботуш) до 5-7см. безопасно само като преместиш крепежите на по долни отвори на монтажната планка. по този начин ще покриеш нестандартната височина на транеца
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
- promarine
- Търговец
- Мнения: 1074
- Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
- Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 190 пъти
- Обратна връзка:
Има три причини по които на малки обороти скоростите могат да се отличават.
1.Малките обороти на неговата лодка да са по-големи от малките на твоята
2.Неговия винт да е с по-голяма стъпка.
3.Според мен това е най-вероятната причина. Твоят транец е малко по-висок отколкото трябва и затова спада коефициента на полезно действие на двигателя (поради завихряния и намаляване на струята вода "засмуквана" от пропелера)
1.Малките обороти на неговата лодка да са по-големи от малките на твоята
2.Неговия винт да е с по-голяма стъпка.
3.Според мен това е най-вероятната причина. Твоят транец е малко по-висок отколкото трябва и затова спада коефициента на полезно действие на двигателя (поради завихряния и намаляване на струята вода "засмуквана" от пропелера)
-
- Мнения: 1524
- Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 13:29
- Местоположение: гр. Търговище
- получил Браво: 4 пъти
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 22:26
- Местоположение: Тутракан
- получил Браво: 1 път
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 11:11
- дал Браво: 1 път
Много интересна работа ,надигнах с летва мотора от транеца с 2см като очаквах да стане по зле но за мое учудване лодката даже разви по голяма скорост 34км лошото е че бях сам и немоах да пробвам с двама.Незнам дали е проблем ,но като гледам отдзад когато излезе на глисаж наи долното крило на мотора е 1-2см над водата .