проблем с извънбордов двигател
- drebniq
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 21:05
- Риболов: спининг и мач
- Местоположение: Търговище
проблем с извънбордов двигател
здравейте,колеги!наскоро купих един мотор двутактов джонсън 4 коня 81г.взех го на риск,без да го пробвам.цената беше смешна.запалих го,имаше изгорял кондензатор,сега работи добре но не хвърля вода от никъде.въпроса ми е,от къде точно трябва да изхвърля водата?и ако някой има ръководство ,за ремонт и поддръжка,моля да ми го изпрати.ще съм ви много задължен!
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Сря Ное 09, 2011 18:59
- Риболов: спининг, тролинг, леко
- Местоположение: ГАБРОВО
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: проблем с извънбордов двигател
Колега, ако моторчето е с въздушно охлаждане - каква вода да хвърля..? P.S.-Дай още ,,жокери" или се обади на приятел (гугъл).
-
- Търговец
- Мнения: 16982
- Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
- Местоположение: Sofia
- дал Браво: 264 пъти
- получил Браво: 272 пъти
Re: проблем с извънбордов двигател
Тази тема се дублира.
http://fishem.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!
Re: проблем с извънбордов двигател
Ако говориш за гаечни ключове -размерите са в цолове .Най вероятно 3/8
стара риба нема
-
- Мнения: 1273
- Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 20:58
- Риболов: морски
- Местоположение: Бургас
- получил Браво: 2 пъти
Re: проблем с извънбордов двигател
И аз искам съвет. Преди два дни извадих двигателят с идеята да го запаля, да поработи малко преди да го кача на лодката. Учудващо, не беше пален повече от половин година, но запали от третото дърпане.
Обаче...не искаше да хвърля вода от контролния отвор. Разглобявахме, продухвахме с въздух, всякакви проби правихме, накрая свалихме ботуша да гледаме импелера...играхме си де. Но в крайна сметка проработи, хвърля вода сега, обаче термостата се държи странно според мен.
Когато е с термостат, хвърля хладна вода, след няколко минути водата започва да пари, после явно отваря, водата пак става хладна и така се върти този цикъл. Не съм забелязал преди, това да е било така. Водата е била сравнително топла, но не чак гореща, а сега е гореща, дори се вие пара. И така на няколко минути.
Решихме да пробваме без термостат. Хвърля студена вода на празните обороти, а главата започва да загрява много. Давам леко газ...примерно около 1500-2000 оборота и главата се охлажда.
Та се чудя...термостата ли прави проблеми или има някакво запушване по магистралите за вода. Като извадихме термостата, самият той, и магистралата където седи, бяха доволно покрити с полипи и котлен камък. Термостата го метнахме в ултазвуковата вана за 5 минути и се позачисти.
Съвети и мнения приемам всякакви.
Обаче...не искаше да хвърля вода от контролния отвор. Разглобявахме, продухвахме с въздух, всякакви проби правихме, накрая свалихме ботуша да гледаме импелера...играхме си де. Но в крайна сметка проработи, хвърля вода сега, обаче термостата се държи странно според мен.
Когато е с термостат, хвърля хладна вода, след няколко минути водата започва да пари, после явно отваря, водата пак става хладна и така се върти този цикъл. Не съм забелязал преди, това да е било така. Водата е била сравнително топла, но не чак гореща, а сега е гореща, дори се вие пара. И така на няколко минути.
Решихме да пробваме без термостат. Хвърля студена вода на празните обороти, а главата започва да загрява много. Давам леко газ...примерно около 1500-2000 оборота и главата се охлажда.
Та се чудя...термостата ли прави проблеми или има някакво запушване по магистралите за вода. Като извадихме термостата, самият той, и магистралата където седи, бяха доволно покрити с полипи и котлен камък. Термостата го метнахме в ултазвуковата вана за 5 минути и се позачисти.
Съвети и мнения приемам всякакви.
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Re: проблем с извънбордов двигател
Както описваш проблема, прилича на частично запушване на канала на охлаждащата вода в главата на двигателя. Предполагам, че след почистването сте проверили, дали термостата отваря и затваря нормално.
Имах сходен проблем с двутактов, двуцилиндров двигател Ямаха 6к.с. и след демонтиране на главата се оказаха три проблема:
1) Термостата беше заседнал в полуотворено положение и при демонтирането се разпадна.
2) Част от цинковия протектор се беше отчупил и парчето беше запушило частично канала за охлаждане на главата между двата цилиндъра.
3) Канала на охлаждането на главата в областта на долния цилиндър беше почти изцяло запушен от соли. Причината вероятно е, че след спиране на двигателя, точно там остава малко количество вода, което не може да изтече и се изпарява от топлината, като по този начин се натрупват соли, които с времето запушват канала.
Като допълнение, импелера се беше деформирал от дълагата употреба и изкривените лопатки не осигуряваха предвидения дебит и налягане на охлаждаща задбордна вода.
Намерих техническата документация за двигателя, почистих каналите, местния майстор изработи три гарнитури за главата (да има...), смених импелера и всичко си дойде на мястото. Единствено не успях да намеря нов термостат.
Каква марка, модел/мощност е твоя двигател?
Имах сходен проблем с двутактов, двуцилиндров двигател Ямаха 6к.с. и след демонтиране на главата се оказаха три проблема:
1) Термостата беше заседнал в полуотворено положение и при демонтирането се разпадна.
2) Част от цинковия протектор се беше отчупил и парчето беше запушило частично канала за охлаждане на главата между двата цилиндъра.
3) Канала на охлаждането на главата в областта на долния цилиндър беше почти изцяло запушен от соли. Причината вероятно е, че след спиране на двигателя, точно там остава малко количество вода, което не може да изтече и се изпарява от топлината, като по този начин се натрупват соли, които с времето запушват канала.
Като допълнение, импелера се беше деформирал от дълагата употреба и изкривените лопатки не осигуряваха предвидения дебит и налягане на охлаждаща задбордна вода.
Намерих техническата документация за двигателя, почистих каналите, местния майстор изработи три гарнитури за главата (да има...), смених импелера и всичко си дойде на мястото. Единствено не успях да намеря нов термостат.
Каква марка, модел/мощност е твоя двигател?
-
- Мнения: 1273
- Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 20:58
- Риболов: морски
- Местоположение: Бургас
- получил Браво: 2 пъти
Re: проблем с извънбордов двигател
Хидея/Парсън/Дженово 15 к.с. 4Т. И аз подозирам частично запушване, както и нужда от нов термостат, но реших все пак да се консултирам. Мястото където е термостата е доооста налепено с вкаменелости и соли.
Относно частичното запушване....доводи "за" са ми първоначалните проблеми с липсата на каквато и да е вода. Също и странната работа на термостата, редуването на гореща/студена вода
Против доводи - контролната струя е с нормален дебит към момента.
Мисля си да сменя все пак термостата и тогава да видя какво ще е положението. Едва ли струва кой знае колко като резервна част.
Докато пиша си мисля....за да се мени така бързо студено - горещо, значи термостата работи. За да отвара и затваря толкова бързо обаче...по-скоро дебита на вода в главата не е достатъчен най-вероятно и го принуждава да работи по-често.
А това, че контролната струя вода е с нормален дебит....запушването е след разклонението за контролата най-вероятно.
Дали мисля правилно....?
Относно частичното запушване....доводи "за" са ми първоначалните проблеми с липсата на каквато и да е вода. Също и странната работа на термостата, редуването на гореща/студена вода
Против доводи - контролната струя е с нормален дебит към момента.
Мисля си да сменя все пак термостата и тогава да видя какво ще е положението. Едва ли струва кой знае колко като резервна част.
Докато пиша си мисля....за да се мени така бързо студено - горещо, значи термостата работи. За да отвара и затваря толкова бързо обаче...по-скоро дебита на вода в главата не е достатъчен най-вероятно и го принуждава да работи по-често.
А това, че контролната струя вода е с нормален дебит....запушването е след разклонението за контролата най-вероятно.
Дали мисля правилно....?
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: проблем с извънбордов двигател
За начало трябва да знаеш че редовното промиване на двигателя (поне веднъж в годината - преди зазимяване) със сладка вода е силно препоръчително.
Импелера е консуматив и се подменя периодично.
Налягането на водата в двигателя зависи от оборотите на двигателя.
Наличието на соли и налепи в охладителната система значително влошава охлаждането.
Импелера е консуматив и се подменя периодично.
Налягането на водата в двигателя зависи от оборотите на двигателя.
Наличието на соли и налепи в охладителната система значително влошава охлаждането.
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 1273
- Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 20:58
- Риболов: морски
- Местоположение: Бургас
- получил Браво: 2 пъти
Re: проблем с извънбордов двигател
Принципно, редовно го оставям да поработи 10-15 мин. на слушалки на всеки 2-3 месеца. Моя грешка е, че не съм го правил с утехата, че последно е работил на Жребчево за няколко дни, а съвсем забравих, че след язовира го топих и в морето 1-2 пъти.
Импелера е на не повече от 20-30-а часа(не мога точно да кажа, но приблизително там някъде са). Т.е. и той е сменен.
За налягането ми е известно, но чак водата да е неприятно гореща и доста хладка в рамките на 1-2 минути...И това да се повтори два-три пъти за пет минути...Не е ли необичайно?
Импелера е на не повече от 20-30-а часа(не мога точно да кажа, но приблизително там някъде са). Т.е. и той е сменен.
За налягането ми е известно, но чак водата да е неприятно гореща и доста хладка в рамките на 1-2 минути...И това да се повтори два-три пъти за пет минути...Не е ли необичайно?