Лек проблем с двигател Ямаха
Лек проблем с двигател Ямаха
Здравейте
Имам двигател Ямаха 15 кс. Купил съм го нов през 2011г.Двигателя работи перфектно и проблеми не съм имал с изключение на един леко дразнещ момент.Още през първата зима се натъках на следното:
САМО и ЕДИНСТВЕНО когато вкарвам двигателя в много студени дни , при температура на въздуха под 5 градуса , в началото гасне и се налага да подавам променлива газ в рамките на 5-10 мин. докато загрее и оправи оборотите.След това до края на риболовния ден работи като "швейцарски часовник" независимо за колко часа го спирам и колко е студено.
Разпитах и други колеги с Ямахи и се оказа , че и при тях е същото.Разбрах , че и при Хондите го има този момент и всички го приемат за нормално.
Сега ми предстои купуване на по голяма лодка и съответно мотор.Ще съм благодарен ако споделите дали се случва това при Сузуки и Тохатсу.
Имам двигател Ямаха 15 кс. Купил съм го нов през 2011г.Двигателя работи перфектно и проблеми не съм имал с изключение на един леко дразнещ момент.Още през първата зима се натъках на следното:
САМО и ЕДИНСТВЕНО когато вкарвам двигателя в много студени дни , при температура на въздуха под 5 градуса , в началото гасне и се налага да подавам променлива газ в рамките на 5-10 мин. докато загрее и оправи оборотите.След това до края на риболовния ден работи като "швейцарски часовник" независимо за колко часа го спирам и колко е студено.
Разпитах и други колеги с Ямахи и се оказа , че и при тях е същото.Разбрах , че и при Хондите го има този момент и всички го приемат за нормално.
Сега ми предстои купуване на по голяма лодка и съответно мотор.Ще съм благодарен ако споделите дали се случва това при Сузуки и Тохатсу.
Наличието на риболова, ракията и добрите приятели е доказателството, че господ ни обича!
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Ако си вземеш мотор "инжекция", ще забравиш за този "проблем"... Не че аз съм имал такъв нито с Парсъните, нито с Тохацу/Меркури...
Инжекционните сами си поддържат обороти за празен ход и докато са студени оборотите са по-високи - както е при автомобилите...
Едно време ладите ги палехме на смукач, после връщаш леко, ако избързаш гасне и т.н.
Инжекционните сами си поддържат обороти за празен ход и докато са студени оборотите са по-високи - както е при автомобилите...
Едно време ладите ги палехме на смукач, после връщаш леко, ако избързаш гасне и т.н.
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Да разбирам ли , че Тохацу и Меркури е като Тойота и Лексус?Tedo написа: Тохацу/Меркури...
Наличието на риболова, ракията и добрите приятели е доказателството, че господ ни обича!
- Булстарите
- Вносител
- Мнения: 2098
- Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
- Местоположение: Бургас
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 15 пъти
- Обратна връзка:
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
ogi70 написа:Да разбирам ли , че Тохацу и Меркури е като Тойота и Лексус?Tedo написа: Тохацу/Меркури...
Не точно, но близко. И важи до 30 кс. включително
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
От двигателите които гледам май само Сузуки е инжекцион.И открих , че от седмица са свалили цените и май са най атрактивни на българския пазар.Явно ще взема СузукиTedo написа:Ако си вземеш мотор "инжекция", ще забравиш за този "проблем"..
Наличието на риболова, ракията и добрите приятели е доказателството, че господ ни обича!
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
И много добре че направиш , аз палим двигателя предимно зимата и въпреки че е Джонсън 6кс той е еднотипен със Сузукито " Нема такъв филм " палим и гассссс още докато е студен , за 5 години никога не съм угаснал и макс 10/15 сек е на смукач- те това му е подгреването .ogi70 написа:От двигателите които гледам май само Сузуки е инжекцион.И открих , че от седмица са свалили цените и май са най атрактивни на българския пазар.Явно ще взема СузукиTedo написа:Ако си вземеш мотор "инжекция", ще забравиш за този "проблем"..
И само ГАССССС
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
И много добре че направиш , аз палим двигателя предимно зимата и въпреки че е Джонсън 6кс той е еднотипен със Сузукито " Нема такъв филм " палим и гассссс още докато е студен , за 5 години никога не съм угаснал и макс 10/15 сек е на смукач- те това му е подгреването .ogi70 написа:От двигателите които гледам май само Сузуки е инжекцион.И открих , че от седмица са свалили цените и май са най атрактивни на българския пазар.Явно ще взема СузукиTedo написа:Ако си вземеш мотор "инжекция", ще забравиш за този "проблем"..
И само ГАССССС
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
6кс (независимо дали Сузуки, Меркури) се пали и държи по различен начин от 9.9 или 15кс... Палят на по-високи обороти и веднага може да подадеш газ... На 2-цилиндровите студеното палене става на ниски обороти и ако опиташ да подадеш газ на студен мотор, се дави...
Така, че няма база за сравнение на 6 и 15кс...
Така, че няма база за сравнение на 6 и 15кс...
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
20кс ли гледаш? Защото примерно 25кс Сузуки не е инжекцион, за разлика от Меркури...ogi70 написа: От двигателите които гледам май само Сузуки е инжекцион...
Сподели каква е новата лодка, та да преценим какъв е оптималният мотор.
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Колебая се между Куиксилвър 4.10м. и Линдер 4м. Затова гледам мотори 15–20кс.В този диапазон Сузуки ми изглежда най атрактивен/цена + инжекция/ на БГ. пазара.
Ако случайно мина на варианта Куиксилвър 4.4м. или Линдер 4.45м. тогава можеби Ямаха 25кс. моноинжекция или Ямаха 30кс. инжекция.Също така гледах и Тохатсу но не разбрах защо са по скъпи.
И благодаря за отговорите.Преди да пусна темата аз също подозирах , че инжекция не би гаснела в студено време , но не бях сигурен и затова питах за Сузуки и Тохатсу.Вашите отговори потвърдиха подозренията ми и аз вече не се колебая , че трябва да взема инжекция.
Ако случайно мина на варианта Куиксилвър 4.4м. или Линдер 4.45м. тогава можеби Ямаха 25кс. моноинжекция или Ямаха 30кс. инжекция.Също така гледах и Тохатсу но не разбрах защо са по скъпи.
И благодаря за отговорите.Преди да пусна темата аз също подозирах , че инжекция не би гаснела в студено време , но не бях сигурен и затова питах за Сузуки и Тохатсу.Вашите отговори потвърдиха подозренията ми и аз вече не се колебая , че трябва да взема инжекция.
Наличието на риболова, ракията и добрите приятели е доказателството, че господ ни обича!
- Tomahawk
- Мнения: 1377
- Регистриран на: Сря Мар 23, 2005 15:26
- Местоположение: Шумен
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Аз ползвам тохатсу 30к карбуратор. И нямам проблем в студено време с оборотите . Мотора си има автоматичен " смукач" който вдига оборотите при студен двигател и след загряване си ги сваля. Но в режим на тролинг , когато искаме да намалим скоростта на влачене и при ниски обороти прии включване на скорост от тежестта на лодката мотора се натоварва и оборотите падат и мотора започва да работи неравномерно и точно в този момент се получава един ефект при който няма пълно изгаряне на смета и част от бензина влиза в картера и се омесва с бензина. Тогава се повишава нивото на масло и се разрежда маслото , което не е добре за мазането . И бих препоръчал инжекцион при който след като са зададени веднъж оборотите на свободен ход дори при натоварване описано по горе автоматично мотора си обогатява сместа и си коригира оборотите , по този начин не позволява това неравномерно работене на двигателя, при който се появява ефекта на бензин в маслото. Моя съвет е да вземеш инжекцион и да прескочиш откриването на топлата вода .
" Рибата не кълве събота и неделя" :)
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
- spookymiro
- Мнения: 681
- Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 15:01
- Местоположение: София
- дал Браво: 6 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Поради описаният от Адаша проблем ми казаха през определено време да давам газ за да загрея маслото и изпаря бензина. Примерно на 3-4 часа да покарам лодката на 75% газ за 10-15 минути. Задължително да е на ход, не да подавам газ при изключени скорости.Tomahawk написа:...Но в режим на тролинг , когато искаме да намалим скоростта на влачене и при ниски обороти прии включване на скорост от тежестта на лодката мотора се натоварва и оборотите падат и мотора започва да работи неравномерно и точно в този момент се получава един ефект при който няма пълно изгаряне на смета и част от бензина влиза в картера и се омесва с бензина. Тогава се повишава нивото на масло и се разрежда маслото , което не е добре за мазането...
Поздрави!
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
25кс ямаха монинжекция няма,здрав кон ама на мене не ми харесва,шумен и заради двата цилиндъра доста тресе,нищо ново в него от 2001г.само заоблен капак,ако търсиш нещо в тоя клас гледай да е три цилиндъра и по възможност инжекцион.
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Славе го е написал много точно.Подкрепям на 100%!славеe написа:25кс ямаха монинжекция няма,здрав кон ама на мене не ми харесва,шумен и заради двата цилиндъра доста тресе,нищо ново в него от 2001г.само заоблен капак,ако търсиш нещо в тоя клас гледай да е три цилиндъра и по възможност инжекцион.
Re: Лек проблем с двигател Ямаха
Благодаря за съвета.Изключвам Ямаха 25кс. от списака.славеe написа:25кс ямаха монинжекция няма,здрав кон ама на мене не ми харесва,шумен и заради двата цилиндъра доста тресе,нищо ново в него от 2001г.само заоблен капак,ако търсиш нещо в тоя клас гледай да е три цилиндъра и по възможност инжекцион.
Аз не разбирам от двигатели и като прочетох в някой търговски сайт следното:горивна система–един карбуратор с помпа дюза/моноинжекция/ съм се заблудил.Сега , благодарение на вас разбирам , че горивната система на този двигател е по близка до тази на моя отколкото до истинската инжекция.
Много се чудих дали да пусна тази тема.Вече не съжалявам защото получих отговори на неясни за мен въпроси и поизбистрих кратината за покупката на новия мотор.
Наличието на риболова, ракията и добрите приятели е доказателството, че господ ни обича!