kosatkata написа:Следя темата с интерес и викам да се обадя. До момента става въпрос само за най малките двуцилиндрови мотори и модифицирането им с карбуратор за повече коне. В цялата работа колкото и да е странно и нелогично би трябвало да има истина , понеже при реални тестове си има разлика. Иначе се оказва че ни лъжат производители и продавачи. Това важи още по силно и при малките модели едноцилиндрови двигатели. Почти всички да не кажа всички марки двигатели , 4 / 5 / 6 конски сили са с една и съща кубатура и малки разлики в карбуратора. Ако няма разлика в мощността защо да се набутваш да даваш 500 до 700лв. горница за 6 коня око той реално е 4 коня.
Може би някой който е на ти с двигатели с вътрешно горене да обясни с факти аджеба дали е възможно само със смяна на карбуратор да се извлекат повече коне или има и нещо друго.
Смея да твърдя че съм наясно с двигателите с вътрешно горене.
За това ще се опитам да обясня.
Всички бензинови двигатели работят при съотношение бензин въздух от 12 до 14.7 към едно (изключение правят тези с директно впръскване но се съмнявам да има такива в лодка или за лодка).
Което значи че за 14.7 литра въздух се използва 1 литър бензин (това е теоритичната идеална смес )
Повечето двигатели с карбуратор работят при смеси от 13 към 1 и при такава смес и предварение на искрата подходящо за дадения двигател се постигат максимално добри резултати.
Ако се монтира карбуратор по голям от необходимото, сместа ще се обогати (количеството въздух ще остане същото но количеството бензин ще стане по голямо)
От което мощноста ще намалее . И вероятноста да остава суров бензин по буталото нараства .Този суров бензин ще се стича покраи сегментите в картера и ще излиза суров през ауспуха (които при тези двигатели е студен и няма как бензина да изгори)
По вероятно е с по малък карбуратор и жиглйори доближаваики смесите към 14.7 към 1
(което не е здравословно за двигатели без ламбда сонда, детонационен датчик и компютър които да следи за детонационо горене) да се повиши мощноста.
Вероятно 4-5-6 коня при еднаква кубатура да се постигат с различна горивна камера буталото е наи евроятно да е различно от там степента на сгъстяване .
Другото което може да влияе на мощноста е предварението на запалването.
Разпределителния вал и фазите на газоразпределение.
Съвкупноста от тези всички неща влияе на мощноста .
Ако 4 коня и 6 коня се различават на външен вит само по карбуратора това не значи че слагаики 6 конюв карбуратор на 4 конюв двигател тои ще стане от 4 на 6 коня