Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Минава, големият кораб минава ...
Bokser
Мнения: 314
Регистриран на: Чет Дек 29, 2011 12:30
Местоположение: Благоевград
получил Браво: 1 път

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Bokser » Чет Юни 26, 2014 22:54

Имал съм два двигателя и двата нови!Не съм паралия, изгладувах лизинга и съм доволен от решението ми да са нови (макар и първия да беше китаец). Вярно, че се ускъпява, но само така можех да си го позволя и поне знам, че не е краден, сам си разопаковах кашоните, което си е кеф, а Меркюрито стоя една година в хола от мерак(пък и жената скисна яко...)! :D :D :D

Emo-83
Търговец
Мнения: 16980
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
Местоположение: Sofia
дал Браво: 263 пъти
получил Браво: 261 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Emo-83 » Пет Юни 27, 2014 9:26

yankosan написа:...една уека питанка към Емо и спирам:
-е мина ли по този път?
Минал си:!: Факт :idea:
Защо...
-От нямане:

Никога не съм минавал през този път.През живота си съм имал,само едно крадено нещо и те ми го гепиха.....не беше свързано с хобито.
Зная какво е да ти бръкнат в душата и нямам намерение,да съм проводник на гепачи.
От нямане може да се гърчиш,но разберете......евтиното излиза по-скъпо с много главоболия.
Имал съм за малко два стари двигателя,закупени от дилъри в Б-я.Единия беше Ямаха 20к.с. на 50 часа и другия едно Меркюри 40к.с. почти нов.По стечение на обстоятелствата ги продадох.Останалите 8 двигателя,които съм имал са били винаги нови.Склонен съм лодката да е 2-ра употреба,но двигателя да е нов.
Така,че Янич,не съм минал от там където си мислиш.
Изживявал съм ужаса през 90-те години,да правиш ремонт на кофтори(Вихъри,Салюти и Ветероци) на язовира.Да ти тече кръв от ръцете при палене и да гребеш яко,че вълните те блъскат в скалите,а ти си на майната си.
Тогава взех решение и си купихме чисто нов Джонсън 3.3к.с.От тогава,проблем не съм имал със палене и подобни.
Живота на един човек,не струва 1000лв повече.Защото и сутринта говорих с Ризов за 15-ка Меркюри на изплащане.Но поради липса на пари ще гледа Джонсъна от Шумен,който е с 1200лв по-евтин от новия.
Тези пари са много за този,който ги няма.Но са нищо в сравнение с живота ти и кефа,който би било редно да изпитваш от хобито си.
Няма как да стане,да си мисля и тормозя.....,ще запали или не,гепеняк ли е или какво му има за да го сменя.
С нашето каране и по нашите водоеми.Правилно избрания двигател и лодка са до живот......никаква гаранция от 5г. не е важна,при наличието на сервиз,който дава допълнително спокойствие на мислите.
Хората са казали ясно....."Морен к.р е.е,но кахър не"!...........важи и за риболова.
Изчистете си мислите с покупки 2-ра употреба от вън.От тук и от човек с документи,може. :idea: :fish6: :fish5: :fish15: :fish4: :fish4:
Последна промяна 4 на Emo-83, променена общо 0 пъти
http://fishem.bg/

Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!

Emo-83
Търговец
Мнения: 16980
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
Местоположение: Sofia
дал Браво: 263 пъти
получил Браво: 261 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Emo-83 » Пет Юни 27, 2014 9:29

Tomahawk написа:Е трябва ли да си траеш или трябва да даваш съвети на другите които нямат а искат? Ти казваш пък вече който както реши. Много хора няма да бързат и ще изчакат момента в който да си вземат нещо читаво.

Точно. :tup:
http://fishem.bg/

Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!

Аватар
mishoka_76
Мнения: 77
Регистриран на: Пон Сеп 06, 2010 15:20
Риболов: Тролинг и кльонk
Местоположение: СОФИЯ

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот mishoka_76 » Пет Юни 27, 2014 10:31

Да напиша и аз нещо по темата тъй като съм автомонтьор от доста години ще кажа че определящи мощноста и кубатурата на двигаеля са няколко неща размер и ход на буталото.обороти.брой клапани.разпределителен вал.горивна камера.всмукателен колектор и карбуратор.Говоря за двигатели с карбуратор.При двигатели със абсолютно еднакви от изброените по горе неща разлика в конските сили може да да дойде само от две неща всмукателен колектор и карбуратор тъй като имам Меркюри 8кс. и всичко му е абсолютно еднакво със на 9.9кс. с изключение на карбуратура мисля че със смяната на карбуратура ще стане 9.9кс.Относно Ямаха имам приятел който закупи 6 кс.чисто нов от Гемания на доста по ниска цена от тази в БГ.та там хората му предложили кит комплект жигльори за70 евро със които двигателя става 8 кс. без проблем но 8кс.на Ямаха не може да стане 10кс. защото има разлика в размера на буталата и т.н.
Понякога единственото,което хората виждат е какво си направил,а всъщност това което трябва да осъзнаят е защо си го направил!

Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Тодор Василев » Съб Юни 28, 2014 2:35

Другари;
Не си сменяйте жиглйорите с по големи и не ги дупчете .
Няма вариант от това мощноста да се повиши.
Може да се повиши само разхода на гориво :wink:

Ако се смени целият карбуратор е възможно да се повиши
мощноста само ако производителя на двигателя умишлено
на по мощен двигател е сложил карбуратор които да му ограничи
мощноста (което според мене звучи малко несериозно и технически не
издържано ).
Има доста по прости(и евтини за производителя) методи за намаляване
на мощноста , че произвеждането на цял карбуратор е икономически не изгодно.


Ако един двигател от 8 кс. стане 9.9 кс.това е повишаване на мощноста с 24% :shock:
При двигател 100кс. с един карбуратор ако се повишат 24% ще стане 148кс. :wink:
Ако направиме сметката от 6кс. на 8кс. идват над 30% което е научна фантастика.

Аватар
mishoka_76
Мнения: 77
Регистриран на: Пон Сеп 06, 2010 15:20
Риболов: Тролинг и кльонk
Местоположение: СОФИЯ

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот mishoka_76 » Съб Юни 28, 2014 8:41

2012 2:31
Статус: Offline
Другари;
Не си сменяйте жиглйорите с по големи и не ги дупчете .
Няма вариант от това мощноста да се повиши.
Може да се повиши само разхода на гориво :wink: Обясни ми тогава защо на Жоро А. Ямахата от 9.9 със дупчени жигльори стана 15кс.правени са тестове преди и след интервенцията и даже двигателя върви малко повече от оригинална 15ка заради винта и предавателното число има и свидетели на теста който е бил на Жребчево един от тях е Емо 83. :tup:
Понякога единственото,което хората виждат е какво си направил,а всъщност това което трябва да осъзнаят е защо си го направил!

Тодор Василев
Мнения: 291
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
Риболов: СЕНЧЕСТ
дал Браво: 7 пъти
получил Браво: 12 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Тодор Василев » Съб Юни 28, 2014 12:08

Не мога да ти обясня как е станало това което търдиш че е станало .
Защото според мен това е невъзможно.
Ако имаш логични обяснения на твърденията си моля да ги изложиш.
Предлагам първо да обясниш от къде знаете че двигателя е бил 9.9 и че после е станал 15
Тогава може да ти обясня къде е грешката ви.

kosatkata
Мнения: 323
Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 13:51
Местоположение: Търговище
получил Браво: 1 път

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот kosatkata » Съб Юни 28, 2014 15:14

Следя темата с интерес и викам да се обадя. До момента става въпрос само за най малките двуцилиндрови мотори и модифицирането им с карбуратор за повече коне. В цялата работа колкото и да е странно и нелогично би трябвало да има истина , понеже при реални тестове си има разлика. Иначе се оказва че ни лъжат производители и продавачи. Това важи още по силно и при малките модели едноцилиндрови двигатели. Почти всички да не кажа всички марки двигатели , 4 / 5 / 6 конски сили са с една и съща кубатура и малки разлики в карбуратора. Ако няма разлика в мощността защо да се набутваш да даваш 500 до 700лв. горница за 6 коня око той реално е 4 коня.
Може би някой който е на ти с двигатели с вътрешно горене да обясни с факти аджеба дали е възможно само със смяна на карбуратор да се извлекат повече коне или има и нещо друго.

LVitchev
Мнения: 8517
Регистриран на: Нед Авг 01, 2010 16:08
Местоположение: Пловдив
получил Браво: 13 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот LVitchev » Съб Юни 28, 2014 15:43

Съгласен съм напълно с човека колегата пуснал темата,това първо.Второ,няма да говоря за двигатели,кое може и кое не може,само ще кажа на ГОРАН да не се радва много,защото с тези двигатели 20кс на Хонда имаха дефект ..................ВКАРВАХА БЕНЗИН В МАСЛОТО И ДОСТА ХОРА СИ ИМАХА ПРОБЛЕМ С ТЯХ.Лошото е че никой няма да ти признае защо ти го продава почти нов извънбордов двигател,всеки вика...Ще взимам по-мощен !!!! Съжалявам за това което казвам но всеки с такъв двигател Хонда 20кс около 2007- 2009 да си проверява дали неговата го има този дефект защото бензин влезе ли в картера,разрежда маслото и то спира да маже както трябва :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
"Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен " - Янкосан

" Глупаците,мръсниците и завистниците са като хлебарките,нямат изтребване,смачкаш две,изпълзяват още двадесет............хлебарки " - Л.Вичев

Аватар
valkata34
Мнения: 312
Регистриран на: Нед Яну 30, 2011 10:49
Риболов: тролинг

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот valkata34 » Съб Юни 28, 2014 17:50

Много ясно изразено при двигатели произведени 2007г. :idea: :idea: :idea:

Аватар
sampo
Мнения: 418
Регистриран на: Сря Окт 26, 2005 9:16
Риболов: Тролинг
Местоположение: София
дал Браво: 3 пъти
получил Браво: 13 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот sampo » Съб Юни 28, 2014 21:36

kosatkata написа:...Почти всички да не кажа всички марки двигатели , 4 / 5 / 6 конски сили са с една и съща кубатура и малки разлики в карбуратора. Ако няма разлика в мощността защо да се набутваш да даваш 500 до 700лв. горница за 6 коня око той реално е 4 коня.
Може би някой който е на ти с двигатели с вътрешно горене да обясни с факти аджеба дали е възможно само със смяна на карбуратор да се извлекат повече коне или има и нещо друго.

Факти само за Сузуки 4/5/6, това съм чел защото само тази марка ме е интересувала преди покупката.
Карбураторите на версии 4/5 са еднакви по диаметър , но с различни жигльори.
Смукателния колектор и карбуратора на DF6 са с по голям диаметър спрямо този на DF4/5.
Винтовете също са различни:
DF4 - 3 x 7 ½ x 6 (C 600)
DF5 - 3 x 7½ x 6½ (C610)
DF6 - 3 x 7 ½ x 7 (C 700)
Повишение на мощността без подходящ винт не би довело до пропорционално увеличение на теглителната сила, макар че има 15-ки и 20-ки с еднакъв винт, явно напъна е в оборотите :roll:
И трите версии DF4/5/6 имат електронен ограничител на 6000 об/м. , така че повишаване на мощността чрез форсиране е невъзможна а и нежелателна, щом производителя ги спъва до там.
На платено не одим

Аватар
zee
Мнения: 719
Регистриран на: Вто Юли 12, 2011 6:55
дал Браво: 1 път
получил Браво: 21 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот zee » Съб Юни 28, 2014 22:40

мойто старо двутактово,двуцилиндрово 6hp Сизи е идентично с 8 та кято е само с различен карбуратор
"Дай на човек една риба и той ще я изяде за един ден, Научи човек да лови риба и той ще седи по цял ден в лодката и ще пие бира"

Аватар
горан
Мнения: 439
Регистриран на: Съб Сеп 16, 2006 17:46
Риболов: Тролинг, джиг, кльонк
Местоположение: Казанлък
дал Браво: 24 пъти
получил Браво: 5 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот горан » Съб Юни 28, 2014 23:49

LVitchev написа:Съгласен съм напълно с човека колегата пуснал темата,това първо.Второ,няма да говоря за двигатели,кое може и кое не може,само ще кажа на ГОРАН да не се радва много,защото с тези двигатели 20кс на Хонда имаха дефект ..................ВКАРВАХА БЕНЗИН В МАСЛОТО И ДОСТА ХОРА СИ ИМАХА ПРОБЛЕМ С ТЯХ.Лошото е че никой няма да ти признае защо ти го продава почти нов извънбордов двигател,всеки вика...Ще взимам по-мощен !!!! Съжалявам за това което казвам но всеки с такъв двигател Хонда 20кс около 2007- 2009 да си проверява дали неговата го има този дефект защото бензин влезе ли в картера,разрежда маслото и то спира да маже както трябва :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Тази тема за бензина в маслото е дискутирана многократно, тук във форума. Не знам дали е така, знам само, че почти четири години карах такъв двигател, без да имам АБСОЛЮТНО НИКАКВИ проблеми и съм убеден, че новият му собственик, ще му се радва по същия начин.
Ако не бях взел по-голяма лодка, нямаше и да си помисля да го сменя :!: :!: :!:

Emo-83
Търговец
Мнения: 16980
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 17:23
Местоположение: Sofia
дал Браво: 263 пъти
получил Браво: 261 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Emo-83 » Нед Юни 29, 2014 10:35

Горане,наистина е дискутирана темата и не ставаше въпрос само за Хонда,а и за Тухацу.
Фактите бяха следните......заменени двигатели от вносителя Киров.Всички останали,още си ги карат,но при тролинг нивото се повишава.А най-лесния начин да установиш,дали меша с бензин е да помиришеш пръчката.
Двигателя няма да спре,но мазането му е различно.За това спасението е по-честа смяна на маслото.
http://fishem.bg/

Ех,рибо рибо-какво да правя,като съм се родил рибар,а ти риба!

Bat Vanko
Мнения: 136
Регистриран на: Пет Окт 28, 2011 11:02
Риболов: риболов на сом
Местоположение: Мъглиж
дал Браво: 48 пъти
получил Браво: 3 пъти

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Мнениеот Bat Vanko » Пон Юни 30, 2014 23:14

Emo-83 написа:Горане,наистина е дискутирана темата и не ставаше въпрос само за Хонда,а и за Тухацу.
Фактите бяха следните......заменени двигатели от вносителя Киров.Всички останали,още си ги карат,но при тролинг нивото се повишава.А най-лесния начин да установиш,дали меша с бензин е да помиришеш пръчката.
Двигателя няма да спре,но мазането му е различно.За това спасението е по-честа смяна на маслото.

Емо, за мен проблема е другаде. Аз имам Меркюри 8 к.с., четиритактов, сравнително нов. Тази зима около Нова година му поставих моточасовник и му смених маслото. Строго спазвам количеството и марката масло, препоръчани от производителя. След около 20 моточаса проверих нивото на маслото и останах много изненадан. Нивото се беше повишило значително. След като извадих щеката взех масло от нея и го разтрих с пръсти. Беше по-рядко, мазно, но миришеше на бензин. Тези 20 моточаса ги навих на къси разстояния при преместване на лодката, "за джиг", за около месец /януари, в студа/. Веднага източих маслото и го смених отново със същата марка и вид масло. Направих 100 моточаса до следващата смяна без да се повиши нивото. Само смених бензиностанцията за бензина и след това нямах проблем. Според мен причината е в качеството на ползваното гориво. Лично мнение. :tup: :fish15:


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 2 и 0 госта