Страница 5 от 7

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 0:03
от Тодор Василев
kosatkata написа:Следя темата с интерес и викам да се обадя. До момента става въпрос само за най малките двуцилиндрови мотори и модифицирането им с карбуратор за повече коне. В цялата работа колкото и да е странно и нелогично би трябвало да има истина , понеже при реални тестове си има разлика. Иначе се оказва че ни лъжат производители и продавачи. Това важи още по силно и при малките модели едноцилиндрови двигатели. Почти всички да не кажа всички марки двигатели , 4 / 5 / 6 конски сили са с една и съща кубатура и малки разлики в карбуратора. Ако няма разлика в мощността защо да се набутваш да даваш 500 до 700лв. горница за 6 коня око той реално е 4 коня.
Може би някой който е на ти с двигатели с вътрешно горене да обясни с факти аджеба дали е възможно само със смяна на карбуратор да се извлекат повече коне или има и нещо друго.


Смея да твърдя че съм наясно с двигателите с вътрешно горене.
За това ще се опитам да обясня.
Всички бензинови двигатели работят при съотношение бензин въздух от 12 до 14.7 към едно (изключение правят тези с директно впръскване но се съмнявам да има такива в лодка или за лодка).
Което значи че за 14.7 литра въздух се използва 1 литър бензин (това е теоритичната идеална смес )
Повечето двигатели с карбуратор работят при смеси от 13 към 1 и при такава смес и предварение на искрата подходящо за дадения двигател се постигат максимално добри резултати.
Ако се монтира карбуратор по голям от необходимото, сместа ще се обогати (количеството въздух ще остане същото но количеството бензин ще стане по голямо)
От което мощноста ще намалее . И вероятноста да остава суров бензин по буталото нараства .Този суров бензин ще се стича покраи сегментите в картера и ще излиза суров през ауспуха (които при тези двигатели е студен и няма как бензина да изгори)
По вероятно е с по малък карбуратор и жиглйори доближаваики смесите към 14.7 към 1
(което не е здравословно за двигатели без ламбда сонда, детонационен датчик и компютър които да следи за детонационо горене) да се повиши мощноста.
Вероятно 4-5-6 коня при еднаква кубатура да се постигат с различна горивна камера буталото е наи евроятно да е различно от там степента на сгъстяване .
Другото което може да влияе на мощноста е предварението на запалването.
Разпределителния вал и фазите на газоразпределение.
Съвкупноста от тези всички неща влияе на мощноста .
Ако 4 коня и 6 коня се различават на външен вит само по карбуратора това не значи че слагаики 6 конюв карбуратор на 4 конюв двигател тои ще стане от 4 на 6 коня

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 11:31
от promarine
Тодор Василев написа:...

Смея да твърдя че съм наясно с двигателите с вътрешно горене.
За това ще се опитам да обясня.
Всички бензинови двигатели работят при съотношение бензин въздух от 12 до 14.7 към едно (изключение правят тези с директно впръскване но се съмнявам да има такива в лодка или за лодка).
Което значи че за 14.7 литра въздух се използва 1 литър бензин (това е теоритичната идеална смес )
Повечето двигатели с карбуратор работят при смеси от 13 към 1 и при такава смес и предварение на искрата подходящо за дадения двигател се постигат максимално добри резултати.
Ако се монтира карбуратор по голям от необходимото, сместа ще се обогати (количеството въздух ще остане същото но количеството бензин ще стане по голямо)
От което мощноста ще намалее . И вероятноста да остава суров бензин по буталото нараства .Този суров бензин ще се стича покраи сегментите в картера и ще излиза суров през ауспуха (които при тези двигатели е студен и няма как бензина да изгори)
По вероятно е с по малък карбуратор и жиглйори доближаваики смесите към 14.7 към 1
(което не е здравословно за двигатели без ламбда сонда, детонационен датчик и компютър които да следи за детонационо горене) да се повиши мощноста.
Вероятно 4-5-6 коня при еднаква кубатура да се постигат с различна горивна камера буталото е наи евроятно да е различно от там степента на сгъстяване .
Другото което може да влияе на мощноста е предварението на запалването.
Разпределителния вал и фазите на газоразпределение.
Съвкупноста от тези всички неща влияе на мощноста .
Ако 4 коня и 6 коня се различават на външен вит само по карбуратора това не значи че слагаики 6 конюв карбуратор на 4 конюв двигател тои ще стане от 4 на 6 коня
Явно е така, но слагайки на 6 коньов двигател карбуратор, който да го "спъне" предполагам, че не е проблем да го направиш 4 коньов :wink:
Връщайки оптималния карбуратор на такъв двигател, естествено ще му върнеш и по-голямата мощност.
Така, че е по-скоро погрешна формулировката "да направя 4 коня двигател на 6 коня" тъй като двигателя си е проектиран да бъде 6 коня, но е ограничен от производителя до 4 коня.
А за да направиш реално 4 коньов двигател на 6 коньов, вариант е да му монтираш турбо компресор.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 15:09
от dikodv
Разликата в карбураторите е в притока на въздух. Отворът на карбуратор 9.9 е по-голям от този на 8. Специалистите казват, че всичко останало е едно и също. Това не е така при всички двигатели обаче.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 21:34
от славеe
Тодор Василев написа:
[/quote написа:

Смея да твърдя че съм наясно с двигателите с вътрешно горене.
За това ще се опитам да обясня.
Всички бензинови двигатели работят при съотношение бензин въздух от 12 до 14.7 към едно (изключение правят тези с директно впръскване но се съмнявам да има такива в лодка или за лодка).

я
Господин Василев,определено имате технически познания за ДВГ.
Умолявам ви не се опитвайте да обяснявате неща от които нямате понятие.
Без да се обиждате но от изразеното ви мнение не познавате определените марки
извънбордови двигатели и техните спецификации,характеризиращи всака една марка със своите характерни особенности и взаимнозаменяемост на определени детали със което се повишават конските сили.
Двигатели с директно впръскване има в лодка има и за лодка и не съ от вчера.
Нека да даваме мнения кой от каквото разбира,а не кой какво мисли.
Попрочетете малко и ще видите минимални и почти никакви разлики в различните
конски сили на ИБ.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 22:00
от Чичо Том
Моята кола е 1600кубика и е 90кс. на сина ми също 1600кубика но е 70кс.толкова за разбирачите по ДВГ.
Японците с една кубатура правят двигатели с три различни мощности.Ако искате двигателя да ви служи по-дълго никога не купувайте от тези трите най-мощния.
Друг е въпроса ,че никога не отговаря на обявената мощност.
Пример:два двигателя с мощност 15 и 20 кс.този дето е обявен 15 кс. не е 15 а е 16 например а другия дето е писан 20 е най много 18,5кс.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 22:56
от promarine
славеe написа:
Тодор Василев написа:

Смея да твърдя че съм наясно с двигателите с вътрешно горене.
За това ще се опитам да обясня.
Всички бензинови двигатели работят при съотношение бензин въздух от 12 до 14.7 към едно (изключение правят тези с директно впръскване но се съмнявам да има такива в лодка или за лодка).
Господин Василев,определено имате технически познания за ДВГ.
Умолявам ви, не се опитвайте да обяснявате неща от които нямате понятие.
Без да се обиждате, но от изразеното ви мнение не познавате определените марки
извънбордови двигатели и техните спецификации, характеризиращи всяка една марка със своите характерни особенности и взаимнозаменяемост на определени детайли със което се повишават конските сили.
Двигатели с директно впръскване има в лодка, има и за лодка и не съ от вчера.(това изречение е изцяло граматически неправилно построено, в следствие на което е неясно какво искате да изразите с него)
Нека да даваме мнения кой от каквото разбира, а не кой какво мисли.
Попрочетете малко и ще видите минимални и почти никакви разлики в различните
конски сили на ИБ.
Господин славе, моля да ме извините за директността, но познанията на г-н Тодор Василев в двигателите с вътрешно горене са направо академични в сравнение вашите познания в родната граматика и правопис. На Ваше място бих наблегнал повече на четенето отколкото на писането. Мнението на колегата Василев е напълно коректно и изчерпателно по темата, докато вашето сякаш е писано от второкласник, със самочувствие на професор.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 23:03
от promarine
Чичо Том написа:...
Друг е въпроса ,че никога не отговаря на обявената мощност.
Пример:два двигателя с мощност 15 и 20 кс.този дето е обявен 15 кс. не е 15 а е 16 например а другия дето е писан 20 е най много 18,5кс.
:tup:

Абсолютно точно казано.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 23:06
от Тодор Василев
Сега явно в този форум има нервни хора дето не ми харесват мнението по въпроса но
това не значи че няма какво да се роди (положително) от такива спорове :lol:
Първо към господин промарин.
-ако един двигател бъде дроселиран с по малък карбуратор
значи че в горивната камера ще се сгъстява по малко количество горивовъздушна смес от там по малко взривна сила и по малко коне теоритично това е възможно и на практика постижимо . НО е технически (конструктивно ) не издържано .
- ако имате електронен каталог с части за конкретните двигатели дето спориме за тях
качете го тука да сравниме всички части на 4 и 6 коня двигателите дали са еднакви :wink:

Са господин славе
Ще ви замоля да ми покажете (кажете ) извънбордов двигател 5-6-20-40-50 коня с директно впръскване и веднага ще се съглася с останалата част от поста ви.

Следва господин Чичо Том
Примера не е точен с колите защото между 70 и 90 конювите двигатели които споменаваш (предполагам визираш ОПЕЛ) разликите не са само в карбуратора
както се твърди в този спор . А много повече :wink:

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 23:15
от yankosan
Шефе,бива последните страници за промяната в мощността на двигателите да се обособи като отделна тема :wink: :roll:

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 23:19
от Тодор Василев
promarine написа:
Чичо Том написа:...
Друг е въпроса ,че никога не отговаря на обявената мощност.
Пример:два двигателя с мощност 15 и 20 кс.този дето е обявен 15 кс. не е 15 а е 16 например а другия дето е писан 20 е най много 18,5кс.
:tup:

Абсолютно точно казано.
Надявам се следващата пролет да имам машина която да може да мери мощностните
характеристики на всякъкъв вид двигатели предназначени за водна уптреба и всички тези
митове (истини ) да бъдат развенчани.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 14:39
от Shtukata
Аз като невежа искам да попитам:
Какво се има в предвид като се казва директно впръскване ?
За мен това значи инжекцион :roll: Ако не е така моля да бъда извинен(а аз ще се оттегля безмълвно от темата) :lol:
Чисто логично директно впръскване - горивото се подава отделно във всеки цилиндър посредством дюза :roll:
Поздрави

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 14:48
от yankosan
Директно в горивната камера,а не в предкамерата за смесването на горивото с въздух.

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 16:06
от PETKOV VAL
yankosan написа:Директно в горивната камера,а не в предкамерата за смесването на горивото с въздух.
:tup: :tup: :tup: МАЙ НЯМА ТАКИВА БЕНЗИНОВИ :?: НО ДИЗЕЛИ ИМА :tup: ИЗВЪНБОРДОВИ

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 16:28
от promarine
PETKOV VAL написа:
yankosan написа:Директно в горивната камера,а не в предкамерата за смесването на горивото с въздух.
:tup: :tup: :tup: МАЙ НЯМА ТАКИВА БЕНЗИНОВИ :?: НО ДИЗЕЛИ ИМА :tup: ИЗВЪНБОРДОВИ
Има и бензинови с директно впръскване, но двутактови.
Моделите на Tohatsu TLDI (от 40 до 115 коня).
Моделите Mercury Optimax (от 75 до 250 коня).
Моделите на Evinrude E-Tec (от 15 до 250 коня).
Вероятно и на други марки...

Re: Внимавайте при избор на двигател втора употреба

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 16:37
от yankosan
Чиляка пита по принцип какво е: :D
"Какво се има в предвид като се казва директно впръскване ?"