Проблем Yamaha F20
- max
- Вносител
- Мнения: 3210
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 15:24
- получил Браво: 11 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем Yamaha F20
Тока който подава алтернатора варира от 0.5 до 20 волта в зависимост от оборотите на двигателя . Няма как да се ползва без регулатор .
При някой от двигателите 4-6 коня може да се сложи регулатор, а при други не (или е твърде скъпо) . За меркюри не помня, трябва да се провери. При всички положения обаче не смятам за удачно да се ползва акумулатор под 30 А
При някой от двигателите 4-6 коня може да се сложи регулатор, а при други не (или е твърде скъпо) . За меркюри не помня, трябва да се провери. При всички положения обаче не смятам за удачно да се ползва акумулатор под 30 А
http://www.youtube.com/user/maxblue111
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
...................
http://www.outboards.bg
http://www.maxblue.bg
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Може ли да обясните кое наричате алтернатор .
Това което съм виждал на извънбордов двигател
магнитите в маховика е динамо .
Алтернатора е трифазен генератор .
Това което съм виждал на извънбордов двигател
магнитите в маховика е динамо .
Алтернатора е трифазен генератор .
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 17:15
- Местоположение: Плевен
- получил Браво: 47 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Колега при колите също се нарича алтернатор на запад или генератор по нашенски.Факт.
Не е в полза на никой заядливи постове.
Не е в полза на никой заядливи постове.
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Колега .
Поста ми не е заядлив .
А пояснителен , в половината постове се говори за алтернатор.
Алтернатор има всичко необходимо в него да зареждаш какъвто и да е
акумулатор без никакво значение колко ампера е акумулатора и без
да се притеснява човек дали ще му гръмне сонара или нещо друго .
Извънбордовите двигатели (повечето ) имат динамо с постояни магнити
този вид динамо произвежда ток, напрежението на които зависи от скороста
на движение на магнита .
С нарастване на скороста нараства и напрежението (да не говориме че тока не е прав)
За това е необходим качествен стабилизатор на тока и изправител .
Поставянето на голям акумолатор намалява вредните ефекти .
Колкото по голям акумолатор толкова по стабилен и прав ток
Поста ми не е заядлив .
А пояснителен , в половината постове се говори за алтернатор.
Алтернатор има всичко необходимо в него да зареждаш какъвто и да е
акумулатор без никакво значение колко ампера е акумулатора и без
да се притеснява човек дали ще му гръмне сонара или нещо друго .
Извънбордовите двигатели (повечето ) имат динамо с постояни магнити
този вид динамо произвежда ток, напрежението на които зависи от скороста
на движение на магнита .
С нарастване на скороста нараства и напрежението (да не говориме че тока не е прав)
За това е необходим качествен стабилизатор на тока и изправител .
Поставянето на голям акумолатор намалява вредните ефекти .
Колкото по голям акумолатор толкова по стабилен и прав ток
- КИРО
- Мнения: 1422
- Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
- Местоположение: ВАРНА
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 25 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Прав си г-н Василев.
Алтернатора работи,като на колекторната намотка се подаде
постоянно напрежение от акумулатора,преминаващо обаче
през релерегулатора,както му викаме ние.
Релето следи напрежението да не надвишава 14,2 V/ през зимата 15,5V.
Самото зареждащо напрежение идва от статорната намотка на алтернатора,
където се изправя от вградените вътре диоди,но вече тока на зареждане
може да достигне до 40А.
При извънбордовите двигатели има бубини под маховика,
но те дават променливо напрежение.Границите както писа МАХ са доста
големи.Това води до проблема,че първо трябва да се изправи това напрежение,
после да може да се озъбти в границите на 14,2V. ( 13.8 - 14,5V )
Най-доброто решение е да се монтира заводски регулатор,не им знам цените,
но това ще ви гарантира качествено подържане на акумулатора.
При нашите лодки със стационарни двигатели,почти всички колеги са си
монтирали алтернатори,но при извънбордовите няма начин.
Освен ако няма заводски такива монтирани.Може би при по-големите мощности
имат,не съм запознат много с извънбордовите двигатели.
Има и едно по-просто решените за бедните като нас.
Продават се грец схеми на 4-6А,малки по обем,след това на +
се монтира една крушка 12V / ~ 30W,след нея акумулатора.
Това е един много стар метод за зареждането на акумулатори,но много неточен.
Въпреки това,не води до повреждане на акумулатора.
Самата крушка играе ролята на регулатор.
Когато сложите разреден акумулатор на заряд,крушката светва ярко,
с течение на времето почва да намаля интезитета на светене.
Тук се използва един друг закон,съпротивлението на материалите и зависимоста им
от топлината.Колкото по топъл е материала,по-високо му е съпротивлението.
Като светне крушката,съпротивлението се вдига доста,това води до пускането
на по-малък ток по веригата.
Акумулатора също си има вътрешно съпротивление,колкото по-разреден е той,
толкова съпротивлението му е по-малко.При зареждане,съпротивлението му почва
да се покачва,което пък намаля тока преминаващ по крушката,тя почва да загася.
Много писах,но исках да го обесня на тези които не се занимават с тази материя.
Между другото,по тази схема си зареждам акумулатора у дома.Той ми трябва
за помпата за лодките,та почти постоянно е в зареждащо положение.
Също така,и в моята лодка така се зарежда от мотора акумулатора.
Алтернатора работи,като на колекторната намотка се подаде
постоянно напрежение от акумулатора,преминаващо обаче
през релерегулатора,както му викаме ние.
Релето следи напрежението да не надвишава 14,2 V/ през зимата 15,5V.
Самото зареждащо напрежение идва от статорната намотка на алтернатора,
където се изправя от вградените вътре диоди,но вече тока на зареждане
може да достигне до 40А.
При извънбордовите двигатели има бубини под маховика,
но те дават променливо напрежение.Границите както писа МАХ са доста
големи.Това води до проблема,че първо трябва да се изправи това напрежение,
после да може да се озъбти в границите на 14,2V. ( 13.8 - 14,5V )
Най-доброто решение е да се монтира заводски регулатор,не им знам цените,
но това ще ви гарантира качествено подържане на акумулатора.
При нашите лодки със стационарни двигатели,почти всички колеги са си
монтирали алтернатори,но при извънбордовите няма начин.
Освен ако няма заводски такива монтирани.Може би при по-големите мощности
имат,не съм запознат много с извънбордовите двигатели.
Има и едно по-просто решените за бедните като нас.
Продават се грец схеми на 4-6А,малки по обем,след това на +
се монтира една крушка 12V / ~ 30W,след нея акумулатора.
Това е един много стар метод за зареждането на акумулатори,но много неточен.
Въпреки това,не води до повреждане на акумулатора.
Самата крушка играе ролята на регулатор.
Когато сложите разреден акумулатор на заряд,крушката светва ярко,
с течение на времето почва да намаля интезитета на светене.
Тук се използва един друг закон,съпротивлението на материалите и зависимоста им
от топлината.Колкото по топъл е материала,по-високо му е съпротивлението.
Като светне крушката,съпротивлението се вдига доста,това води до пускането
на по-малък ток по веригата.
Акумулатора също си има вътрешно съпротивление,колкото по-разреден е той,
толкова съпротивлението му е по-малко.При зареждане,съпротивлението му почва
да се покачва,което пък намаля тока преминаващ по крушката,тя почва да загася.
Много писах,но исках да го обесня на тези които не се занимават с тази материя.
Между другото,по тази схема си зареждам акумулатора у дома.Той ми трябва
за помпата за лодките,та почти постоянно е в зареждащо положение.
Също така,и в моята лодка така се зарежда от мотора акумулатора.
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 1:31
- Риболов: СЕНЧЕСТ
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 12 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Господин КИРО дано повече хора прочетат тези постове и вникнат в съдаржанието им.КИРО написа:Прав си г-н Василев.
Алтернатора работи,като на колекторната намотка се подаде
постоянно напрежение от акумулатора,преминаващо обаче
през релерегулатора,както му викаме ние.
Релето следи напрежението да не надвишава 14,2 V/ през зимата 15,5V.
Самото зареждащо напрежение идва от статорната намотка на алтернатора,
където се изправя от вградените вътре диоди,но вече тока на зареждане
може да достигне до 40А.
При извънбордовите двигатели има бубини под маховика,
но те дават променливо напрежение.Границите както писа МАХ са доста
големи.Това води до проблема,че първо трябва да се изправи това напрежение,
после да може да се озъбти в границите на 14,2V. ( 13.8 - 14,5V )
Най-доброто решение е да се монтира заводски регулатор,не им знам цените,
но това ще ви гарантира качествено подържане на акумулатора.
При нашите лодки със стационарни двигатели,почти всички колеги са си
монтирали алтернатори,но при извънбордовите няма начин.
Освен ако няма заводски такива монтирани.Може би при по-големите мощности
имат,не съм запознат много с извънбордовите двигатели.
Има и едно по-просто решените за бедните като нас.
Продават се грец схеми на 4-6А,малки по обем,след това на +
се монтира една крушка 12V / ~ 30W,след нея акумулатора.
Това е един много стар метод за зареждането на акумулатори,но много неточен.
Въпреки това,не води до повреждане на акумулатора.
Самата крушка играе ролята на регулатор.
Когато сложите разреден акумулатор на заряд,крушката светва ярко,
с течение на времето почва да намаля интезитета на светене.
Тук се използва един друг закон,съпротивлението на материалите и зависимоста им
от топлината.Колкото по топъл е материала,по-високо му е съпротивлението.
Като светне крушката,съпротивлението се вдига доста,това води до пускането
на по-малък ток по веригата.
Акумулатора също си има вътрешно съпротивление,колкото по-разреден е той,
толкова съпротивлението му е по-малко.При зареждане,съпротивлението му почва
да се покачва,което пък намаля тока преминаващ по крушката,тя почва да загася.
Много писах,но исках да го обесня на тези които не се занимават с тази материя.
Между другото,по тази схема си зареждам акумулатора у дома.Той ми трябва
за помпата за лодките,та почти постоянно е в зареждащо положение.
Също така,и в моята лодка така се зарежда от мотора акумулатора.
Автомобилните алтернатори струват (нови ) стотици левове и поради тази причина
вършат работат за която са произведени (зареждат акумолаторите правилно )
Никакво стационарно зарядно устроиство с цена под 150лв не изправя тока правилно
поне Аз не съм срещал такова.
Re: Проблем Yamaha F20
Здравей те отново,имам проблем за въпросният мотор.При ниски обороти светва една от двете диодни лампи тази за температурата,гасим мотора палим и всичко е наред,даваме газ излизаме на глисажот А до точка Б започваме да тролими и диода отново светва ,гасим палим и всичко е наред.Мотора не се дави работи, нормално изпуска вода .Сменен имелер семеринги почистена система.
Re: Проблем Yamaha F20
Да не отварям друга тема.Имам въпрос към знаещите.Имам Ямаха 4тактов 50к.с. струва ми се че много зарежда дава 15,8 16,2 волта. Това ми е първия извънбордов и ми се струва че е много. Досега съм бил само с бордови дизел с алтератор но там повече от 14.4 волта не е мърдало. Та тези 16 волта ми се виждат много.Успявам да ги сваля до 15 като включа радио и ехолота постоянно работи с подсветка. Ако има значение акумулатора е 105 Ач и беше на дизеловата машина.Нормално ли е и къде да търся проблема. На майстор не ми се ходи защото за едно чистене на карбуратори на мой приятел му взе 200 лв и изкара че мотора едва ли не е бил удавен .
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 18:19
- Риболов: Тролинг, спининг и подледен
- Местоположение: Мордор (София)
- получил Браво: 2 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Грешиш колега, когато е разреден акумулатора= високо вътрешно съпротивление(влияе се от сулфатните кристали по активната маса)= силен ток-Много ампери за да го преодолее, когато се насища от към заряд акумулатора, тогава тока пада-клони към 0 а напрежението се повишава и може да мине 14.8V , в случая на колегата, ако ще ползва само сонар, може спокойно да вземе един 12 или 18 Ah акумулатор, и да си свирка, реле регулатора никога няма да пусне 6А - тоест пълния капацитет на алтернатора, ако акумулатора е изправен, тоест няма никакъв проблем. Ако ще свързва и ел. мотор, хладилна чанта или други консуматори, нека сметне консумацията им, да я раздели на бордовот напрежение и ще получи амперите консумация- тоест W:V=A.1,7= Ah.КИРО написа:Никога един алтернатор не дава точно определен ампераж към акумулатора,lubobg написа:..............Алтернатора на Ямахата ти е 6А което значи 60 ампер часа акумулатор.
45 също става но не е много желателно.
всичко зависи и колко е зареден в момента акумулатора.
Алтернатора може да зарежда на МАКС 6А,но след половин час този ток пада на
2-3 А,като е зареден акумулатора,пада даже и на 0,5А,че и по-малко.
Затова няма значение какъв е акумулатора,дали 60 или 40А/ч.
Празен акумулатор има малко вътрешно съпротивление,затова дърпа
максимален ток от зарядното (алтернатора в случая),но колкото повече се зарежда,
увеличава му се съпротивлението,което води до падането на тока на заряд.
Тока на заряд се регулира от напрежението което подава зарядното.
При 14.5V - тока може да е 4-6А,зависи от самото зарядно,и
същото зарядно при 13,8V може да е вече 0,5А.
Не се заблуждавайте обаче като закачите на клемите на акумулатора прибора,
това е друго измерване.Там само ще наблюдавате как плавно се вдига напрежението
при зареждането на акумулатора.При добре зареден акумулатор,30 мин след
като е изключено зарядното,трябва да ви показва 13,2V.
Да,прав си,че ако искаш дълго да ти служи акумулатора,трябва да стартираш с максимален ток от 10% от ампеража на акумулатора,но за лодка това не винаги може да е приложимо.
Така че,не е проблем и други акумулатори да сложиш.
В моята лодка вече 3-та година си стои 62А/ч акумулатор,без да го свалям даже и през зимата.Солара го зарежда с 0.25А,само през деня,мотора когато работи с около 2А.
Далеч от инструкциите,но акумулатора си е "ток" все още.
Кривата на заряд на всички стандартни любителски зарядни се изразява по следния начин:
Тока- А е висок/Напрежението V - е ниско, когато започне да се насища плътността на електролита, тока се понижава, а напрежението се повишава, когато на индикатора А клони към 0 означава че акумулатора е напълно зареден. Ако можех да кача снимка, щях да Ви покажа схемата.
ТЕАМ Master Fishing
- КИРО
- Мнения: 1422
- Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
- Местоположение: ВАРНА
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 25 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Пак същото,ама по друг начин обяснено - грешка няма де.
Само не съм съгласен,че волтажа като пада,се увеличава ампеража.
Само не съм съгласен,че волтажа като пада,се увеличава ампеража.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 18:19
- Риболов: Тролинг, спининг и подледен
- Местоположение: Мордор (София)
- получил Браво: 2 пъти
Re: Проблем Yamaha F20
Е не е точно същото и по друг наичн казано....цитирам те" Празен акумулатор има малко вътрешно съпротивление,затова дърпа
максимален ток от зарядното (алтернатора в случая),но колкото повече се зарежда,
увеличава му се съпротивлението,което води до падането на тока на заряд."
Точно обратното е на това което си писал, и моля не бъркай двата щата, когато тока намаля тогава се качва напрежението, а не обратно-когато напрежението пада да се качва тока.
Експерт съм по акумулатори-тоест електро-химични източници на ток така че мога да пиша много.
максимален ток от зарядното (алтернатора в случая),но колкото повече се зарежда,
увеличава му се съпротивлението,което води до падането на тока на заряд."
Точно обратното е на това което си писал, и моля не бъркай двата щата, когато тока намаля тогава се качва напрежението, а не обратно-когато напрежението пада да се качва тока.
Експерт съм по акумулатори-тоест електро-химични източници на ток така че мога да пиша много.
ТЕАМ Master Fishing
Re: Проблем Yamaha F20
Аз да се върна на темата.С yamaha 25detl съм и имам някакъв проблем.При студен двигател работи неравномерно,тресе и при подаване на газ забива и глъхне.След леко излъгване всичко се оправя и почва да работи перфектно.Проблема е по скоро дразнещ.Иначе съм сменил свещи,масла,филтри и т.н.Ако някой има идея от какво е ще съм благодарен
Роден да оди за риба, а они ме карат да работим!!!!!