Страница 3 от 5
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 8:51
от LVitchev
горан написа:
Да де, така е Любо, ама големите двигатели, как да се монтират за проба, без да се пробие лодката, като захващането им е единствено с болтове...затова има основни правила, които трябва да се спазват. При мен кавитационната плоча я нагласих така, че да е около 2см. под лодката и всичко е наред, но това не значи, че лапата на двигателя е стъпала плътно върху транеца....
Горане,това че си сложил двигателя както трябва от раз и той не ти лежи на борда,изобщо не означава нищо,просто лодката явно е по друг стандарт.Казах ти,достатъчно лодки са ми минали през ръцете за да съм направил такава констатация,някой от тях мой и доста лодки на колеги не знаещи какво да правят.Извода е прост,проверка.Що се отнася до големите двигатели,дай да не се захващаме за тях,те са много-много малък процент от лодките по водоемите ни които са с двигатели които за да се качат,трябва задължително пробиване.Тогава вече идват мерки и теглилки,демек за да го сложиш и да пробиваш без проби,трябва да се спазват правилата описани десетки пъти за височината на транеца и къде трябва да е плочата.По някога 2-3 см играят такава роля че ще се опулиш.Лодката може да прави доста голяма разлика в скоростта точно за няколко сантиметра разлика във височината и разстоянието на кавитационната плоча от дъното на лодката
Славе,прад си за това,не бях се сетил за тази работа но да си говорим истината,малко са хората можещи да си позволят проби на перки и закупуването им.Повечето както вземат двигателя с перката на него,изобщо не пипат нищо,едно е заради незнанието,второ за това че след покупката са се одрусали с доста пари и като чуят цената на перката,веднага се отказват
България брат,българия
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 13:00
от max
Всеки сериозен производител на лодки е указал какъв пропелер при каква мощност на мотора е препоръчителен. Повечето дори имат таблици с максималните скорости при всеки двигател.
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 14:09
от LVitchev
Хаха,Иво сега се сетих за твоя мотор-лифт които ти вдига и сваля двигателя,представяш ли си всички да си накупят такива
Аз примерно бих си взел,стига да съм добре финансово,изобщо не бих се замислил ама като знам какви хора има,дето мотора му гори 200гр на час и иска да му е още по-икономичен,никота такива хора не биха си купили такова нещо.Ще гледат отстрани,ще се тюфкат и кюскат в главите какви техники са наизлезли но никога не биха дали пари
Същото е и с перките,как би дал такъв дето цепи грама на бензина 200-300лв за нова перка,а производителите слагат стандартни перки,всичко друго е ъпгрейд от хора което имат пари и разбират какво трябва и какво не
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 19:26
от max
Аз лично поръчвам двигателите над 30 коня с пропелер точно за конктетната лодка. Вече ти написах че всеки който продава нови лодки би следвало да знае на каква височина да монтира двигателя.
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пон Авг 25, 2014 1:11
от LVitchev
Така е само при професионалистите !!! Другите я карат едно към гьотере хахахахахах
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пон Авг 25, 2014 13:17
от gele kapaciteto
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Съб Авг 30, 2014 13:35
от явор филипов
С какво могат най качественно да се запълнят дупки на транеца. Ще се слага нов мотор и старите не пасват.
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пон Сеп 01, 2014 14:38
от gele kapaciteto
явор филипов написа:С какво могат най качественно да се запълнят дупки на транеца. Ще се слага нов мотор и старите не пасват.
С Гел-коат + Аерозил питаш -казвам , освен ако нямаш подложка от дърво , Там си требе чеп.
Втория ватиянт е с дебелите светлоотразителни лепенки на пътното , с които се правят знаците - 1мм дебелина и немат отлепване , ако не държиш да запълваш дупките
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 22:31
от konselieri
Изчетох цялата тема и останах с впечатление,че плочата,ако е по-надолу от кила може ,ама по нагоре не е добре. Ако е така защо просто да не се слагат всички мотори на лапите плътно към транеца и да не се мисли много? Хем няма да смуче въздух, хем няма да има "мъртва вода", хем повече тяга и т.н...
Аз съм с 5метра лодка, с нов 50 коня Yamaha,скоро закупен и на Искъра на по-голяма вълна ми глътна яко въздух (чак се уплаших ), при положение,че кавитационната плоча е на едно ниво с кила.
Та въпроса ми е колко максимално надолу мога/трябва да го сваля или пак всичко опира до проби ?
Щото ако опира до проби , то трябва да има в лодката и някой "пробвач",щото аз не ги чувам тия неща
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 23:12
от gele kapaciteto
konselieri написа:Изчетох цялата тема и останах с впечатление,че плочата,ако е по-надолу от кила може ,ама по нагоре не е добре. Ако е така защо просто да не се слагат всички мотори на лапите плътно към транеца и да не се мисли много? Хем няма да смуче въздух, хем няма да има "мъртва вода", хем повече тяга и т.н...
Аз съм с 5метра лодка, с нов 50 коня Yamaha,скоро закупен и на Искъра на по-голяма вълна ми глътна яко въздух (чак се уплаших ), при положение,че кавитационната плоча е на едно ниво с кила.
Та въпроса ми е колко максимално надолу мога/трябва да го сваля или пак всичко опира до проби ?
Щото ако опира до проби , то трябва да има в лодката и някой "пробвач",щото аз не ги чувам тия неща
2 см. под нивото на транеца , но проблема при скок си остава пак ще си вие , с 50 кс. няма да усетиш забавяне , да не говориме при пълна гас .
А тоя звук при скок над водата требе само да те радва , защото ако не го чуеш тогава е страшно .
Това не требе да те притеснява
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 23:18
от konselieri
Геле, като се върна от Гърция ,ше те кача да го чуеш тоя звук, ама съм чувал, че болят бъбреците после
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Съб Сеп 06, 2014 0:36
от gele kapaciteto
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Съб Сеп 06, 2014 1:25
от LVitchev
Дърпа ли мъртва вода,хем няма да върви както трябва,дори и малко да дърпа,хем ще е шумен и ще вие като алтъв.Свали както каза Гелето още малко на долу и виж как ще се оправи, 2-3см при твоето положение не са проблем и трябва да се оправи !!!
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Чет Дек 18, 2014 15:31
от slavundar
изчетох темата,всеки казва че 2 3 см под долен краи няма проблем,а 7 8 см дали ще окаже голямо влияние,лодката е скутер 4.3 сеса за къс ботуш а мотора е 15ка дълаг 4такта меркури,чудясе дали да тествам или направо да вдигам транец,някои знае ли кой може да свърши тази рабта в бургаско.
Re: Монтаж на извънбордов двигател
Публикувано на: Чет Дек 18, 2014 16:33
от горан
С този мотор на тази лодка, така и така трудно ще глисираш, дори и при идеално правилен монтаж, така, че по-добре не се занимавай с транеца.
Като му дойде времето ще и сложиш правилния мотор или ще смениш лодката.
Инък самото повдигане не е кой знае каква трудност. Най-елементарния вариант е от здрава неръждаема ламарина /3-5мм./ се прави едно "П", което се вкарва в транеца, като влиза до там, че да остане толкова нагоре, колкото ти е нужно. Захваща се се с болтове за транеца и така.....
Кухата част на "П-то" е добре да се запълни с някакво "трупче", което също може да се хване за транеца с видии или нещо подходящо. Цялото това нещо се импрегнира добре и си готов.