Страница 3 от 5

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 8:51
от LVitchev
горан написа:
LVitchev написа:Има десетки видове лодки,кои оригинални и правени по един или друг стандарт,други правени,трети преправяни с рязани траници,за това препоръчвам задължителната проба,иначе не бих го казал.Аз бих правил проба на почти всяка лодка преди да инсталирам за постоянно който и да е двигател на каквато и да било лодка.За това ме послушайте за да не си хапете задниците после като направите задницата на лодката на "ГЕВГИР",демек,дупка до дупка !!!!! :idea: :idea: :idea: :tup: :tup: :tup:
Да де, така е Любо, ама големите двигатели, как да се монтират за проба, без да се пробие лодката, като захващането им е единствено с болтове...затова има основни правила, които трябва да се спазват. При мен кавитационната плоча я нагласих така, че да е около 2см. под лодката и всичко е наред, но това не значи, че лапата на двигателя е стъпала плътно върху транеца....
Горане,това че си сложил двигателя както трябва от раз и той не ти лежи на борда,изобщо не означава нищо,просто лодката явно е по друг стандарт.Казах ти,достатъчно лодки са ми минали през ръцете за да съм направил такава констатация,някой от тях мой и доста лодки на колеги не знаещи какво да правят.Извода е прост,проверка.Що се отнася до големите двигатели,дай да не се захващаме за тях,те са много-много малък процент от лодките по водоемите ни които са с двигатели които за да се качат,трябва задължително пробиване.Тогава вече идват мерки и теглилки,демек за да го сложиш и да пробиваш без проби,трябва да се спазват правилата описани десетки пъти за височината на транеца и къде трябва да е плочата.По някога 2-3 см играят такава роля че ще се опулиш.Лодката може да прави доста голяма разлика в скоростта точно за няколко сантиметра разлика във височината и разстоянието на кавитационната плоча от дъното на лодката :idea: :idea: :idea:

Славе,прад си за това,не бях се сетил за тази работа но да си говорим истината,малко са хората можещи да си позволят проби на перки и закупуването им.Повечето както вземат двигателя с перката на него,изобщо не пипат нищо,едно е заради незнанието,второ за това че след покупката са се одрусали с доста пари и като чуят цената на перката,веднага се отказват :lol: :lol: :lol: :lol: България брат,българия :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 13:00
от max
Всеки сериозен производител на лодки е указал какъв пропелер при каква мощност на мотора е препоръчителен. Повечето дори имат таблици с максималните скорости при всеки двигател.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 14:09
от LVitchev
Хаха,Иво сега се сетих за твоя мотор-лифт които ти вдига и сваля двигателя,представяш ли си всички да си накупят такива :lol: Аз примерно бих си взел,стига да съм добре финансово,изобщо не бих се замислил ама като знам какви хора има,дето мотора му гори 200гр на час и иска да му е още по-икономичен,никота такива хора не биха си купили такова нещо.Ще гледат отстрани,ще се тюфкат и кюскат в главите какви техники са наизлезли но никога не биха дали пари :lol: :lol: :lol: Същото е и с перките,как би дал такъв дето цепи грама на бензина 200-300лв за нова перка,а производителите слагат стандартни перки,всичко друго е ъпгрейд от хора което имат пари и разбират какво трябва и какво не :tup: :tup: :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Нед Авг 24, 2014 19:26
от max
Аз лично поръчвам двигателите над 30 коня с пропелер точно за конктетната лодка. Вече ти написах че всеки който продава нови лодки би следвало да знае на каква височина да монтира двигателя.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пон Авг 25, 2014 1:11
от LVitchev
Така е само при професионалистите !!! Другите я карат едно към гьотере хахахахахах

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пон Авг 25, 2014 13:17
от gele kapaciteto
Аз не мислим че има кой знае какво значение , едва ли ще спести от разхода - 1см на-горе или на-долу Изображение

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Съб Авг 30, 2014 13:35
от явор филипов
С какво могат най качественно да се запълнят дупки на транеца. Ще се слага нов мотор и старите не пасват.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пон Сеп 01, 2014 14:38
от gele kapaciteto
явор филипов написа:С какво могат най качественно да се запълнят дупки на транеца. Ще се слага нов мотор и старите не пасват.
С Гел-коат + Аерозил питаш -казвам , освен ако нямаш подложка от дърво , Там си требе чеп.
Втория ватиянт е с дебелите светлоотразителни лепенки на пътното , с които се правят знаците - 1мм дебелина и немат отлепване , ако не държиш да запълваш дупките :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 22:31
от konselieri
Изчетох цялата тема и останах с впечатление,че плочата,ако е по-надолу от кила може ,ама по нагоре не е добре. Ако е така защо просто да не се слагат всички мотори на лапите плътно към транеца и да не се мисли много? Хем няма да смуче въздух, хем няма да има "мъртва вода", хем повече тяга и т.н...
Аз съм с 5метра лодка, с нов 50 коня Yamaha,скоро закупен и на Искъра на по-голяма вълна ми глътна яко въздух (чак се уплаших ), при положение,че кавитационната плоча е на едно ниво с кила.
Та въпроса ми е колко максимално надолу мога/трябва да го сваля или пак всичко опира до проби ?
Щото ако опира до проби , то трябва да има в лодката и някой "пробвач",щото аз не ги чувам тия неща :lol:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 23:12
от gele kapaciteto
konselieri написа:Изчетох цялата тема и останах с впечатление,че плочата,ако е по-надолу от кила може ,ама по нагоре не е добре. Ако е така защо просто да не се слагат всички мотори на лапите плътно към транеца и да не се мисли много? Хем няма да смуче въздух, хем няма да има "мъртва вода", хем повече тяга и т.н...
Аз съм с 5метра лодка, с нов 50 коня Yamaha,скоро закупен и на Искъра на по-голяма вълна ми глътна яко въздух (чак се уплаших ), при положение,че кавитационната плоча е на едно ниво с кила.
Та въпроса ми е колко максимално надолу мога/трябва да го сваля или пак всичко опира до проби ?
Щото ако опира до проби , то трябва да има в лодката и някой "пробвач",щото аз не ги чувам тия неща :lol:
2 см. под нивото на транеца , но проблема при скок си остава пак ще си вие , с 50 кс. няма да усетиш забавяне , да не говориме при пълна гас .
А тоя звук при скок над водата требе само да те радва , защото ако не го чуеш тогава е страшно .


Това не требе да те притеснява Изображение

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Пет Сеп 05, 2014 23:18
от konselieri
Геле, като се върна от Гърция ,ше те кача да го чуеш тоя звук, ама съм чувал, че болят бъбреците после :lol:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Съб Сеп 06, 2014 0:36
от gele kapaciteto
konselieri написа:Геле, като се върна от Гърция ,ше те кача да го чуеш тоя звук, ама съм чувал, че болят бъбреците после :lol:
Само обиколете Атон и сте при мен :lol: :lol: :lol: :lol: таман че ви дарувам с риби и октоподи ако сте Валат :wink:
Със Зодиака навремето съм рипал на морето и ДВГ-то немаше ядове , но ако те притеснява чак толкова предлагам да си сложиш МАЧТА за по вълнисти гьолове :lol: :lol: :lol: :tup:

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Съб Сеп 06, 2014 1:25
от LVitchev
Дърпа ли мъртва вода,хем няма да върви както трябва,дори и малко да дърпа,хем ще е шумен и ще вие като алтъв.Свали както каза Гелето още малко на долу и виж как ще се оправи, 2-3см при твоето положение не са проблем и трябва да се оправи !!!

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Дек 18, 2014 15:31
от slavundar
изчетох темата,всеки казва че 2 3 см под долен краи няма проблем,а 7 8 см дали ще окаже голямо влияние,лодката е скутер 4.3 сеса за къс ботуш а мотора е 15ка дълаг 4такта меркури,чудясе дали да тествам или направо да вдигам транец,някои знае ли кой може да свърши тази рабта в бургаско.

Re: Монтаж на извънбордов двигател

Публикувано на: Чет Дек 18, 2014 16:33
от горан
С този мотор на тази лодка, така и така трудно ще глисираш, дори и при идеално правилен монтаж, така, че по-добре не се занимавай с транеца.
Като му дойде времето ще и сложиш правилния мотор или ще смениш лодката.
Инък самото повдигане не е кой знае каква трудност. Най-елементарния вариант е от здрава неръждаема ламарина /3-5мм./ се прави едно "П", което се вкарва в транеца, като влиза до там, че да остане толкова нагоре, колкото ти е нужно. Захваща се се с болтове за транеца и така.....
Кухата част на "П-то" е добре да се запълни с някакво "трупче", което също може да се хване за транеца с видии или нещо подходящо. Цялото това нещо се импрегнира добре и си готов.