Аз си купих помпа с манометър, че и на мен ми беше интересно. На моята лодка и дават препоръчително да се надуват до 0.15mpa /1.5 бара/, като клапаните за свръхналягане са фабрично настроени да изпускат при 0.22mpa /2.2 бара/. Предполагам, че останалите производители няма да правят изключение При 1.5 бара е бетон, така че може би към 1.2 ще е "златната среда"Ризов-70 написа:Някои ползвал ли е манометър да провери налягането на балоните
Подскачане при глисаж
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 14:27
- Местоположение: Варна,морето...
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 7 пъти
Re: Подскачане при глисаж
yankosan написа:Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен...
Бат Стан написа:Едно време беше гъзария да пушиш и срамота да си гей. Сега е гъзария да си гей и е срамота да пушиш.
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Подскачане при глисаж
МЪНЦААА
Като гледам не си си купил Китайски РИБ , и то не защото имаш пари - а защото е качесвен .
А относно надуването на Китайките как си требе по каталог , проблемът с Делфинариума - на собствениците ще им се види като песъчинка на плажа в сравнение с другите проблеми които ще им създаде лепилото .
Все пак и Киро е Хората Требе да има хлеб за всички .
п.п. Кире тествал ли си винтила на Китайката колко му е стегната ХАЛКАТА
Като гледам не си си купил Китайски РИБ , и то не защото имаш пари - а защото е качесвен .
А относно надуването на Китайките как си требе по каталог , проблемът с Делфинариума - на собствениците ще им се види като песъчинка на плажа в сравнение с другите проблеми които ще им създаде лепилото .
Все пак и Киро е Хората Требе да има хлеб за всички .
п.п. Кире тествал ли си винтила на Китайката колко му е стегната ХАЛКАТА
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 14:27
- Местоположение: Варна,морето...
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 7 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Всъщност, напълно възможно е да си прав С китайка не бих рискувал да помпя твърде много
yankosan написа:Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен...
Бат Стан написа:Едно време беше гъзария да пушиш и срамота да си гей. Сега е гъзария да си гей и е срамота да пушиш.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто Апр 14, 2009 14:49
- Местоположение: София
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Напълно си прав. за това се дадоха съвети да се опита с налягането в кила и в балоните.КИРО написа:А проблема е само в някои лодки,не при всички от една марка.
Китаеца няма време да прави различни кройки на всяка лодка поотделно,
Отделно, че съчетанието на мотор /теглото му/, скорост, разпределение на товар при един и същи модел лодка това явление може да го има или няма.
- promarine
- Търговец
- Мнения: 1074
- Регистриран на: Пон Май 11, 2009 19:24
- Риболов: Тролинг, джигинг и подводен
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 55 пъти
- получил Браво: 190 пъти
- Обратна връзка:
Re: Подскачане при глисаж
Мънца, искам да ти обърна внимание, че 0,15 Mpa се равняват на 0,15 бара /150 милибара/ а не на 1,5 бара /1500 милибара/. Китайските по каталог ги дават да се помпят на 250 милибара и обикновено на толкова си помпя моята /и не само нея/. На 150 милибара се препоръчва помпенето само на най-евтините китайски /серията IB/.Мънцата написа:Аз си купих помпа с манометър, че и на мен ми беше интересно. На моята лодка и дават препоръчително да се надуват до 0.15mpa /1.5 бара/, като клапаните за свръхналягане са фабрично настроени да изпускат при 0.22mpa /2.2 бара/. Предполагам, че останалите производители няма да правят изключение При 1.5 бара е бетон, така че може би към 1.2 ще е "златната среда"Ризов-70 написа:Някои ползвал ли е манометър да провери налягането на балоните
Ще оставя на Киро да сподели колко пъти му се е налагало да лепи балони на гръмнали от пренапомпване /или в следствие на това, че са оставени на слънце/ китайски лодки.
Нищо лошо не искам да кажа за лодката на Мънцата. Напротив, лодката е прекрасна и не може да се сравнява по изпипаност на корпуса с никоя китайска /както между впрочем и с повечето не китайски/. Но да се твърди, че всички китайски лодки се разпаднат заради некачествено лепило съвсем не съответства на истината, както и не може да се твърди, че "големия" проблем с подскачането при глисаж присъства при всички китайски лодки.
Още повече, че в момента почти няма марка надуваеми лодки от PVC, които да не се произвеждат в Китай /погледнете какво пише на табелките на Honwave, Suzumar, Yam и много други .../.
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 14:27
- Местоположение: Варна,морето...
- дал Браво: 3 пъти
- получил Браво: 7 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Моя грешкаpromarine написа:Мънца, искам да ти обърна внимание, че 0,15 Mpa се равняват на 0,15 бара /150 милибара/ а не на 1,5 бара /1500 милибара/. Китайските по каталог ги дават да се помпят на 250 милибара и обикновено на толкова си помпя моята /и не само нея/. На 150 милибара се препоръчва помпенето само на най-евтините китайски ...
Абсолютно! То по принцип с всичко е така, има китайско и китайско Не съм наясно с технологията, както и разликите в лепилата, знам със сигурност, че има разлика В Зебек в Кърджали ми бяха казали, че хубавите лодки били ръчно лепените /каквото и да значи това /, а повечето китайски били с електро-заварени шевове /също каквото и да значи това /. Може и да бъркам понятията де Абе затова е хубаво да се водят такива дискусии, щото хората се бъркат много при избора Ето примерно пет годишна тема, от която научих, че е напълно безпредметно да си играя да помпам балоните с азот /а бях на път да го направя/ http://forum.fishing-mania.com/viewtopic.php?t=31838" onclick="window.open(this.href);return false;promarine написа:Но да се твърди, че всички китайски лодки се разпаднат заради некачествено лепило съвсем не съответства на истината, както и не може да се твърди, че "големия" проблем с подскачането при глисаж присъства при всички китайски лодки.
yankosan написа:Аз нямам проблем със света,той има проблем с мен...
Бат Стан написа:Едно време беше гъзария да пушиш и срамота да си гей. Сега е гъзария да си гей и е срамота да пушиш.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2011 22:08
- Местоположение: яз.Тича
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 2 пъти
Re: Подскачане при глисаж
[quote="promarine"]Интересува ме това което е написал Мънцата клапаните за свръхналягане на колко са настроени да изпускат при promarine.Имали разлика във налягането на отделните секции. Ще я надуя за да изключа една от причините за този проблем.
- КИРО
- Мнения: 1422
- Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
- Местоположение: ВАРНА
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 25 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Малко по-точно се изрази,не ти разбирам въпроса.gele kapaciteto написа: п.п. Кире тествал ли си винтила на Китайката колко му е стегната ХАЛКАТА
От пренапомпване - не са си признавали,но частично разлепени шевове,promarine написа: Ще оставя на Киро да сподели колко пъти му се е налагало да лепи балони на гръмнали от пренапомпване /или в следствие на това, че са оставени на слънце/ китайски лодки.
.
често си е повреда.Някои са оставяли лодките на слънцето изкарани на брега,
тогава се получава фала.Обаче като процент от повреди - 2-3% най-много.
При проби,също на 0,22 бара почват да изпускат - пробвали сме само две лодки де.Ризов-70 написа:promarine написа:Интересува ме това което е написал Мънцата клапаните за свръхналягане на колко са настроени да изпускат при promarine.Имали разлика във налягането на отделните секции. Ще я надуя за да изключа една от причините за този проблем.
И при двете беше едно и също.Секциите се надуват еднакво.
Мънца,верно че на твоята ги даваха 0,15 бара,ама при теб е друга бира ве.
Поначало при РИБа,носещата тежеста конструкция е корпуса,
а балоните са само стабилизатори.
Докато при твърдото дъно,балоните са носещите,е няма какво да ти обеснявам,
имаше 4.10 куиксилвър,знаеш как си го надувал.
И един въпрос към патилите от "делфина"
Сами ли сте били на борда,или по двама ?
Май при двама не се получава този ефект .....
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Моя ЯМ 340S го тествахме първо 2ма после сам човек , сигурно над 2 часа правихме секакви проби с Тохатсу 9,8 - да не казвам че колкото по го надухме толкова по зле , е нема и нема оправия
Клиента естествено се отказа , по обясними причини но както и да е .
Относно лепилото , коментара е излишен - всеки гледа да хване слънчев ден , още повече че надуваемите лодки са да си ги занесеш на плажа или на гйола и да влезнеш да се забавляваш .
Според обяснението че проблемът е в слънцето логично е и зимата също да е проблемна - защото ПВЦ-то се вдървява и се чупи ( или не можеш да си сгънеш лодката по същият начин да си я прибереш ) .
По пътя на логиката надуваемите лодки са Пролетно-Есенни , но това никаде не е опоменато , нито ти го казва продавача
За мен (лично мнение) надуваемите лодки са за Лятно ползване , и изказвания че "Седейки на слънце се разлепват " са меко казано -НЕСЕРИОЗНИ .
Понеже Киро има предвид на слънце на брега , аз ще ви кажа че и на слънце във водата се случват " Невъообразими Преживявания " за който може да плува , кой не може направо си е във Филм на Ужасите.
Относно лодките " Сузумар ;ЯМ ;Хонлейв и т.н. .......by ....... , като качество за рзлика от 1000 лв в цената - не виждам кой знае каква разлика , еднотипни матеряли ; дървесина и проблеми.
Така че мойто мнение е - или най евтиното ( за който няма пари ) или най съпото ( за който може да си го позволи - средно полужение НЯМА .
п.п. По възможност минимално тъмен матерял , от него идва проблемът на лепилото
Клиента естествено се отказа , по обясними причини но както и да е .
Относно лепилото , коментара е излишен - всеки гледа да хване слънчев ден , още повече че надуваемите лодки са да си ги занесеш на плажа или на гйола и да влезнеш да се забавляваш .
Според обяснението че проблемът е в слънцето логично е и зимата също да е проблемна - защото ПВЦ-то се вдървява и се чупи ( или не можеш да си сгънеш лодката по същият начин да си я прибереш ) .
По пътя на логиката надуваемите лодки са Пролетно-Есенни , но това никаде не е опоменато , нито ти го казва продавача
За мен (лично мнение) надуваемите лодки са за Лятно ползване , и изказвания че "Седейки на слънце се разлепват " са меко казано -НЕСЕРИОЗНИ .
Понеже Киро има предвид на слънце на брега , аз ще ви кажа че и на слънце във водата се случват " Невъообразими Преживявания " за който може да плува , кой не може направо си е във Филм на Ужасите.
Относно лодките " Сузумар ;ЯМ ;Хонлейв и т.н. .......by ....... , като качество за рзлика от 1000 лв в цената - не виждам кой знае каква разлика , еднотипни матеряли ; дървесина и проблеми.
Така че мойто мнение е - или най евтиното ( за който няма пари ) или най съпото ( за който може да си го позволи - средно полужение НЯМА .
п.п. По възможност минимално тъмен матерял , от него идва проблемът на лепилото
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
- Tedo
- Вносител
- Мнения: 2333
- Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 17:07
- Местоположение: София
- получил Браво: 7 пъти
- Обратна връзка:
Re: Подскачане при глисаж
Геле, пак взе да пишеш глупости... Физичните закони важат за всички лодки - не само за китайските... На Зодиак Кадет 340 солид в упътването изрично е написано, че на лодка напомпана рано сутринта при Т =15С и оставена по обед на брега /Т =55С/ налягането се вдига точно 2 пъти!!! Ако сутринта си я напомпал на 0.2, значи на обяд ще е 0,4!!!
ПС: За Зандер специално знам 1 случай лодка напомпена яко и качена захлупена на тавана на кола /лятото/ й гръмнал кила...
ПС: За Зандер специално знам 1 случай лодка напомпена яко и качена захлупена на тавана на кола /лятото/ й гръмнал кила...
- Tomahawk
- Мнения: 1377
- Регистриран на: Сря Мар 23, 2005 15:26
- Местоположение: Шумен
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Подскачане при глисаж
Случвало ми се е и сам и с двама но май повече с двама. Както са написали колегите ефекта най често се появяваше сутрин и вечер, когато балоните са по меки заради захладняването. Беше му омръзнало да помпя и да изпускам.... един път е камък изпускаш после пък става мека..КИРО написа:
И един въпрос към патилите от "делфина"
Сами ли сте били на борда,или по двама ?
Май при двама не се получава този ефект .....
При гумените лодки често при придвижване пасажерите седят на балоните особено втория който е по напред. Седейки по напред и на балона тогава при засилване на скоростта, когато лодката излезе на глисаж след 25км (грубо) кила вероятно повежда лодката на горе и се опитва да контактува по малко на балона, но там седи човек който натиска надолу балона. Може би точно в този момент се получава самото усукване при по мека лодка (кил/балони). Тези лодки не са едно цяло и при такова натоварване при по меки лодки се гъне кила спрямо балоните (хлътва). Всички констатират че това става само при пълна газ ( един вид при по висока скорост) и чрез връщане на газта нещата се успокояват. Да така е но реално защо се успокояват защото вече притискащите сили се намаляват и лодката разпределя тежестта си спрямо водата на по голяма площ. Един колега спомена как е решил проблема си с по дълги рамена които да стабилизират 3-те или плоскости, за мен това е добро решение и най вероятно е 1 от стъпките при решаване на този проблем. Другата е да се поддържа лодката в оптимално налягане.
Друг въпрос който аз пък имам който ще затвърди тезата ми е : Проблема има ли го при двигатели под 10кс. ( не би трябвало защото те нямат сила да повдигнат лодката и да я натоварят както описахме по горе). Според мен проблема го има само при по големите мотори. Защото тогава гумената лодка лети и си мисли че е твърда ама не е и натоварванията които поемат твърдите лодки при скорости над 35-40км/ч те не могат
" Рибата не кълве събота и неделя" :)
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
- spookymiro
- Мнения: 681
- Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 15:01
- Местоположение: София
- дал Браво: 6 пъти
- получил Браво: 26 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Аз бях сам, ама съм си за двама...КИРО написа:...
И един въпрос към патилите от "делфина"
Сами ли сте били на борда,или по двама ?
Май при двама не се получава този ефект .....
Няма как да държа дръжката на мотора и да легна за да разпределя товара.
Ако пък кача още някой и забравям за глисажа.
По повод делфина, моя случай го оприличавам по-скоро с примера с легналия полицай.
Tomahawk написа:...
Друг въпрос който аз пък имам който ще затвърди тезата ми е : Проблема има ли го при двигатели под 10кс. ( не би трябвало защото те нямат сила да повдигнат лодката и да я натоварят както описахме по горе). Според мен проблема го има само при по големите мотори. Защото тогава гумената лодка лети и си мисли че е твърда ама не е и натоварванията които поемат твърдите лодки при скорости над 35-40км/ч те не могат
Поздрави!spookymiro написа:Този уикенд бях сам в лодката.
Отскоро имам нещо като масичка, под която слагам резервоара а върху нея куфара с акумулатора и сонара. Те стоят в средата на лодката до единия борд а аз заставам срещу тях до другия.
С две думи имам ново разпределение на тежестта и като резултат от това за първи път успях да видя 24км/ч скорост на сонара.
Лодка 4.20 с балони 52см, двигател 8к.с. 4 такта ямаха, общ товар към 210-220 кила разположен доколкото е възможно в центъра на лодката.Мина ли 23км и при мен започна да се появява въпросното делфиниране, като се случваше периодично а не постоянно както при пича от клипа. Движи се нормално например 5-10 сек и го направи веднъж.
Единия ден лодката беше сравнително мека, на другия ден я напомпах добре но резултата беше един и същ. Само кила не съм го пипал но следващия път ще го надуя и него да видим какво ще стане.
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
- Tomahawk
- Мнения: 1377
- Регистриран на: Сря Мар 23, 2005 15:26
- Местоположение: Шумен
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 26 пъти
- Обратна връзка:
Re: Подскачане при глисаж
Пробвай и с него.spookymiro написа: Само кила не съм го пипал но следващия път ще го надуя и него да видим какво ще стане.
При тебе натоварването е по сериозно, може да се окаже и неизбежен ефекта при по високи скорости. Както описваш за пръв път си вдигнал 24км. момента в който скоростта кара лодката да намаля контактна площ спрямо водата и натоварването на дъното става по сериозно.
" Рибата не кълве събота и неделя" :)
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
" не е важна марката на воблера а на колко гази "
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 11:28
- Риболов: спининг
- дал Браво: 7 пъти
- получил Браво: 221 пъти
Re: Подскачане при глисаж
Тедо , прав си не отричам - една лодка има 97 % шанс да се разлепи от БЕЗХАБЕРИЕ и ГЛУПОСТ и 3% от кофти лепило ; кофти майстор и жегата която дава плата при тъмния цвят на снадките .Tedo написа:Геле, пак взе да пишеш глупости... Физичните закони важат за всички лодки - не само за китайските... На Зодиак Кадет 340 солид в упътването изрично е написано, че на лодка напомпана рано сутринта при Т =15С и оставена по обед на брега /Т =55С/ налягането се вдига точно 2 пъти!!! Ако сутринта си я напомпал на 0.2, значи на обяд ще е 0,4!!!
ПС: За Зандер специално знам 1 случай лодка напомпена яко и качена захлупена на тавана на кола /лятото/ й гръмнал кила...
Не че ти правя четка но и в друга тема съм го казвал - това новото лепило на твойте лодки , каде беше на преебания риб е уникално "ЛОПЕ ДЕ ВЕГА " досега не съм виждал лепило което и с Разредител да не може да се разлепи .
Дай боже повечето лодки за в бъдеще да са така залепени
В крайна сметка кой колкото е дал - Това да очаква , а ако изкара повече ХАЛАЛ да му е .
Избегахме от темата , може и аз да съм виновен за което се извинявам .
Очаквам некой да направи проби и да даде някаква насока
ПоЗдрави
Не требе да си майстор, требе да си заслужил майстор на спорта!
- franko
- Мнения: 3455
- Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 21:37
- Риболов: сооооооом
- Местоположение: пловдив
- дал Браво: 32 пъти
- получил Браво: 6 пъти
Re: Подскачане при глисаж
На лепилото проблема идва след четвъртата,петата година .За китайски лодки иде реч.