ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Здравейте колеги, имам едно питане за една Ямаха 25 коня, 2Т.
Та, лодката ми е 3.60 SAMBA испанска, много големи балони, дават и лимити до 55 кг за мотора и 20 коня .
Този мотор, който гледам е 50 кг и 25 коня.
Общо взето ще пасне, малко на границата, ама..
дайте мнение, при пкупка на този мотор , какво да гледам?
Дали пали от раз- два, дали охлаждането е добре, дали пуши много......, какво още?
А ето го и мотора:
http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... =w1lrvzi10
Благодаря предварително на всички, отзовали се и на слукааааааа
Та, лодката ми е 3.60 SAMBA испанска, много големи балони, дават и лимити до 55 кг за мотора и 20 коня .
Този мотор, който гледам е 50 кг и 25 коня.
Общо взето ще пасне, малко на границата, ама..
дайте мнение, при пкупка на този мотор , какво да гледам?
Дали пали от раз- два, дали охлаждането е добре, дали пуши много......, какво още?
А ето го и мотора:
http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... =w1lrvzi10
Благодаря предварително на всички, отзовали се и на слукааааааа
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
- Местоположение: Царево
- дал Браво: 37 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Радостта от ниската цена е краткотрайна. След това следва разочарованието от лошата покупка. Мое мнение.
2001г, на 16г двигател, внос от Италия.
На 4 снимка нещо е правено по главата или е лепена поради корозия и течове.
Кабелите, на снадките са окислени.
Въпреки, че има сложен стартер, ръкохватката за ръчно дърпане на въжето е износена.
Външно двигателят е пребоядисван, подготвен за балъци.
Винта е нов, неупотребяван.
И всичко това е на бърз прочит по картинки. Аз дотук бих се отказал дори да ходя да го видя.
Трябва да се знае, че в много държави 2Т извънбордовите двигатели са забранени за експлоатация. Но ако си го купил нов преди години и тогава си го регистрирал, може да го използваш на доизживяване. Докато диша. Оттам за старо желязо.
Следва тест на компресията, шум от работа по слух, проверка за луфтове в gear box, включване "на сухо" и при минимум обороти....и и...
Хубаво е, че се пита, преди да се закупи. Всеки от нас ще ти даде мнение, а избора си е твой.
2001г, на 16г двигател, внос от Италия.
На 4 снимка нещо е правено по главата или е лепена поради корозия и течове.
Кабелите, на снадките са окислени.
Въпреки, че има сложен стартер, ръкохватката за ръчно дърпане на въжето е износена.
Външно двигателят е пребоядисван, подготвен за балъци.
Винта е нов, неупотребяван.
И всичко това е на бърз прочит по картинки. Аз дотук бих се отказал дори да ходя да го видя.
Трябва да се знае, че в много държави 2Т извънбордовите двигатели са забранени за експлоатация. Но ако си го купил нов преди години и тогава си го регистрирал, може да го използваш на доизживяване. Докато диша. Оттам за старо желязо.
Следва тест на компресията, шум от работа по слух, проверка за луфтове в gear box, включване "на сухо" и при минимум обороти....и и...
Хубаво е, че се пита, преди да се закупи. Всеки от нас ще ти даде мнение, а избора си е твой.
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Колега, сърдечно ти благодаря за мнението.Да, хубаво е да се пита, ако не си наясно с нещо. Винаги ще намериш някой, който е "ял попарата".Само глупакът не се учи от грешките си.kiril_bulgaria написа:Радостта от ниската цена е краткотрайна. След това следва разочарованието от лошата покупка. Мое мнение.
2001г, на 16г двигател, внос от Италия.
На 4 снимка нещо е правено по главата или е лепена поради корозия и течове.
Кабелите, на снадките са окислени.
Въпреки, че има сложен стартер, ръкохватката за ръчно дърпане на въжето е износена.
Външно двигателят е пребоядисван, подготвен за балъци.
Винта е нов, неупотребяван.
И всичко това е на бърз прочит по картинки. Аз дотук бих се отказал дори да ходя да го видя.
Трябва да се знае, че в много държави 2Т извънбордовите двигатели са забранени за експлоатация. Но ако си го купил нов преди години и тогава си го регистрирал, може да го използваш на доизживяване. Докато диша. Оттам за старо желязо.
Следва тест на компресията, шум от работа по слух, проверка за луфтове в gear box, включване "на сухо" и при минимум обороти....и и...
Хубаво е, че се пита, преди да се закупи. Всеки от нас ще ти даде мнение, а избора си е твой.
Благодаря ти отново
P.S само да вметна, че този мотор е профилактиран в с. Банево при Пламен, май се казваше. Друго не знам
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 0:29
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Възможно е мотора да е читав. Но: Цената му е висока, но пък има възможност за управление от конзола. Стартерното въже е изтрито, защото е възможно предишния собственик да е нямал кутия за управление ма която е стартера. Както се вижда има букса за ел. Сартър но такъв няма към мотора. Едва ли в италия ще ги продават отделно. все пак за българския джамбазин ограничения няма. модела според мен е далеч преди 2000, няма резервоар за масло. нов внос е кофти диагноза. Аз вих си купил такъв мотор само от човек, който познавам.
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Колега, благодаря за мнението.По принцип е най-добре да купиш от познат, ама ....Димитър_Сп_Попов написа:Възможно е мотора да е читав. Но: Цената му е висока, но пък има възможност за управление от конзола. Стартерното въже е изтрито, защото е възможно предишния собственик да е нямал кутия за управление ма която е стартера. Както се вижда има букса за ел. Сартър но такъв няма към мотора. Едва ли в италия ще ги продават отделно. все пак за българския джамбазин ограничения няма. модела според мен е далеч преди 2000, няма резервоар за масло. нов внос е кофти диагноза. Аз вих си купил такъв мотор само от човек, който познавам.
Все още съм изправен пред дилемата ДА или Не.
НЕ-то май взема превес, предвид дискусията. Наясно съм , че е напудрен мотора, но въпроса е дали ще е читав.
Ще се чака май нещо изпитано.
- Макариченков
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон Мар 06, 2017 3:20
- Риболов: морски
- Местоположение: Варна^ Палма де Майорка
- дал Браво: 42 пъти
- получил Браво: 104 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Аз на това му викам - стара чанта, ама лачена...
Колега, напълно споделям мнението на, kiril_bulgaria. Мотора може и да е читав, но си личи, че е доста употребяван. На прима Виста ми хвана окото, но за тия пари съм виждал и по-добри Ямахи...
Колега, напълно споделям мнението на, kiril_bulgaria. Мотора може и да е читав, но си личи, че е доста употребяван. На прима Виста ми хвана окото, но за тия пари съм виждал и по-добри Ямахи...
Стара риба в морето и дърта жена нЕма!
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
- Местоположение: Царево
- дал Браво: 37 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Въобще мотор втора ръка си е котка в чувал.
Добре е (за мене е задължително) да е купуван в България и продавача да му е първи собственик. Пък и ако го познаваш или е човек, които пише във форума, е още по-добре. Трябва да се знае историята на двигателя (лодката) и защо се продава - преминаване на по-голям двигател, нужда от свежи пари, проблеми със съхранение....
Покупката да стане с договор за покупко-продажба и е желателно да има фактура.
Защо? Ами ако го ползваш в морето, той е над 20кс и трябва да се регистрира. А там искат фактура и/или договор за покупко - продажба.
Отвън двигателят може да е издраскан при превоз в багажника. Това не е болка за умирачка и не бих обърнал и най-малко внимание на тези драскотини.
Моите съмнения за този италиански мотор е основно към неговото състояние вътре, на алуминиевият блок. На 16години е, по външни белези е експлоатиран в солена вода. Тук може да се види двигател, какво става вътре, когато няма правилно съхранение. И това боядисване за замазване на външни белези за минали ремонти...
Мнение: това не е твоят мотор. Не го купувай!
Добре е (за мене е задължително) да е купуван в България и продавача да му е първи собственик. Пък и ако го познаваш или е човек, които пише във форума, е още по-добре. Трябва да се знае историята на двигателя (лодката) и защо се продава - преминаване на по-голям двигател, нужда от свежи пари, проблеми със съхранение....
Покупката да стане с договор за покупко-продажба и е желателно да има фактура.
Защо? Ами ако го ползваш в морето, той е над 20кс и трябва да се регистрира. А там искат фактура и/или договор за покупко - продажба.
Отвън двигателят може да е издраскан при превоз в багажника. Това не е болка за умирачка и не бих обърнал и най-малко внимание на тези драскотини.
Моите съмнения за този италиански мотор е основно към неговото състояние вътре, на алуминиевият блок. На 16години е, по външни белези е експлоатиран в солена вода. Тук може да се види двигател, какво става вътре, когато няма правилно съхранение. И това боядисване за замазване на външни белези за минали ремонти...
Мнение: това не е твоят мотор. Не го купувай!
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
- Местоположение: Царево
- дал Браво: 37 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Искам само да допълня:
Един двигател, купуван в Бг, подържан технически грамотно, 5-10 пъти на риболов в Черно море (слабосолено), дори и без промивката, която правя всеки път, може да те изкара и 30 години.
Отделно двигателят има редовна смяна на маслото в gear box преди зазимяване. А зазимяването е задължително. Има си процедура. Това е двигателят, който трябва да търсиш.
Е, няма да е на цената за старо желязо за 1100лв, но ще бъдеш щастлив собственик дълги и безпроблемни години. Помисли си преди покупката. Гледай добре.
Един двигател, купуван в Бг, подържан технически грамотно, 5-10 пъти на риболов в Черно море (слабосолено), дори и без промивката, която правя всеки път, може да те изкара и 30 години.
Отделно двигателят има редовна смяна на маслото в gear box преди зазимяване. А зазимяването е задължително. Има си процедура. Това е двигателят, който трябва да търсиш.
Е, няма да е на цената за старо желязо за 1100лв, но ще бъдеш щастлив собственик дълги и безпроблемни години. Помисли си преди покупката. Гледай добре.
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
kiril_bulgaria написа:Въобще мотор втора ръка си е котка в чувал.
Добре е (за мене е задължително) да е купуван в България и продавача да му е първи собственик. Пък и ако го познаваш или е човек, които пише във форума, е още по-добре. Трябва да се знае историята на двигателя (лодката) и защо се продава - преминаване на по-голям двигател, нужда от свежи пари, проблеми със съхранение....
Покупката да стане с договор за покупко-продажба и е желателно да има фактура.
Защо? Ами ако го ползваш в морето, той е над 20кс и трябва да се регистрира. А там искат фактура и/или договор за покупко - продажба.
Отвън двигателят може да е издраскан при превоз в багажника. Това не е болка за умирачка и не бих обърнал и най-малко внимание на тези драскотини.
Моите съмнения за този италиански мотор е основно към неговото състояние вътре, на алуминиевият блок. На 16години е, по външни белези е експлоатиран в солена вода. Тук може да се види двигател, какво става вътре, когато няма правилно съхранение. И това боядисване за замазване на външни белези за минали ремонти...
Мнение: това не е твоят мотор. Не го купувай!
Благодаря за мнението Киро. Като се върнеш, обади се специално да почерпя
Двигател с морска вода.jpg
Двигател с морска вода2.jpg
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Благодаря ти за мнението колега.Макариченков написа:Аз на това му викам - стара чанта, ама лачена...
Колега, напълно споделям мнението на, kiril_bulgaria. Мотора може и да е читав, но си личи, че е доста употребяван. На прима Виста ми хвана окото, но за тия пари съм виждал и по-добри Ямахи...
Идва време за бири
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря Яну 18, 2012 12:23
- получил Браво: 18 пъти
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Мале,око-ренген си също! За 1300левчета няма по-добро предложение за 25коня!Двигателя си личи,че е реновиран и не би трябвало да има никакви проблеми!Защо някой ще вкарва кинти в "умрял" мотор да го боядисва и ще слага нов пропелер за 200лева? Нищо не разбирате от двигатели,това само ми стана ясно! В Италия 2-тактовите мотори не са забранени,нещо сте се объркали от слуховете или не сте ходили в Италия! Интересно ми е ако чуете на слух как работи Харлей и ще го обявите за двутактов!kiril_bulgaria написа:Радостта от ниската цена е краткотрайна. След това следва разочарованието от лошата покупка. Мое мнение.
2001г, на 16г двигател, внос от Италия.
На 4 снимка нещо е правено по главата или е лепена поради корозия и течове.
Кабелите, на снадките са окислени.
Въпреки, че има сложен стартер, ръкохватката за ръчно дърпане на въжето е износена.
Външно двигателят е пребоядисван, подготвен за балъци.
Винта е нов, неупотребяван.
И всичко това е на бърз прочит по картинки. Аз дотук бих се отказал дори да ходя да го видя.
Трябва да се знае, че в много държави 2Т извънбордовите двигатели са забранени за експлоатация. Но ако си го купил нов преди години и тогава си го регистрирал, може да го използваш на доизживяване. Докато диша. Оттам за старо желязо.
Следва тест на компресията, шум от работа по слух, проверка за луфтове в gear box, включване "на сухо" и при минимум обороти....и и...
Хубаво е, че се пита, преди да се закупи. Всеки от нас ще ти даде мнение, а избора си е твой.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 0:29
- дал Браво: 2 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Новият пропелер в италия струва 60 кинта. На слух си личи наистина дали мотора е проблемен, но само ако си чул сто други , пребоядисването не струва много. Аз личчно съм фен на секънд хенд, ама като видя нов внос и изтръпвам.
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 19:23
- Риболов: Тролинг
- дал Браво: 8 пъти
- получил Браво: 129 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
Брависимо,още един тесен специалист!Пропелер за 60лв. ти поръчвам 500броя и боядисването за под 100-200евро никой Нема да те погледне,просто разлика в стандарта.Бай-Ганьо и за 60лв. ще го боядиса,колкото да изкара 60дена.И не ми стана ясно къде чухте как работи въпросната Ямаха,та знаете колко е кекава? За 60лв. само лепенки Ямаха могат да се вземат при голям късмет.Димитър_Сп_Попов написа:Новият пропелер в италия струва 60 кинта. На слух си личи наистина дали мотора е проблемен, но само ако си чул сто други , пребоядисването не струва много. Аз личчно съм фен на секънд хенд, ама като видя нов внос и изтръпвам.
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
- Местоположение: Царево
- дал Браво: 37 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: ЯМАХА 25к.с. 2Т- да или не
kiril_bulgaria написа:2001г, на 16г двигател, внос от Италия.
На 4 снимка нещо е правено по главата или е лепена поради корозия и течове.
Кабелите, на снадките са окислени.
Въпреки, че има сложен стартер, ръкохватката за ръчно дърпане на въжето е износена.
Външно двигателят е пребоядисван, подготвен за балъци.
Винта е нов, неупотребяван.
Trofei, някъде да виждаш написано, че е двигателят е прислушан как работи?kiril_bulgaria написа:Следва тест на компресията, шум от работа по слух, проверка за луфтове в gear box, включване "на сухо" и при минимум обороти....и и...
Всичките ми заключения са по снимките, които са предоставени от продавача.
А за тоите писания:
Бих отговорил така:Trofei написа:Двигателя си личи, че е реновиран и не би трябвало да има никакви проблеми! Защо някой ще вкарва кинти в "умрял" мотор да го боядисва и ще слага нов пропелер за 200лева
Закупен двигател, ремонтиран, вложени пари в него и собственика разбрал, че има базов дефект, който не може да бъде отстранен. По-добре да го продаде, отколкото да отиде за скраб. И вътрешно съм уверен, че алуминият на главата или корпуса вече е заминал. Няма такъв собственик, който да вложи една шапка пари и да го продава на тази цена като подарък. Живота ме е научил, че такива подаръци не се правят. Цената е ниска, че дано някои да се закачи.
Отностно квалификацията ми, за която споменаваш, завършил съм средно специално образование корабни двигатели с вътрешно горене, два пъти магистър на точните науки, като едното висше образование е корабни двигатели. Вече над 25г (четвърт век) работя по специалността. А, да не забравя, последните 10г отговарям, помежду другото, и правя основните ремонти и подръжката на Ямаха 40, 75, 115 и 200кс. двигатели.
Аз по тази тема съм дотук. Момчето, ако реши, че твоите доводи са достатъчни, да го взема двигателят. Негов си е избора.