Страница 3 от 6

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 8:47
от nkolev
Trofei написа:Стъпката е мярка за приплъзване на пропелера за един оборот!Стъпка 9 е пропелера да измине 9инча на оборот,а стъпка 15 ще измине 15инча,та става ясно кое спъва мотора и конете! :wink: :11:
Това - "...Стъпка 9 е пропелера да измине 9инча на оборот,а стъпка 15 ще измине 15инча..." е вярното. "Приплъзване" е съвсем друго, разбирам, че имаш предвид "преместване".
Девет инча за оборот двигателя ги прави чрез определена мощност, ако мощността е достатъчна ще направи и петнайсе инча и ще вдигне скоростта, обаче обороти се вдигат чрез намаляне на стъпката и/или намаляне на диаметъра. Можеш да спънеш мотора чрез прекомерно увеличаване на стъпката (трябва баланс за конкретно корито и товар, така, че оборотите да могат да стигнат близо до максимума въпреки по-голямата стъпка, която да бута лодката).

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 12:09
от gele kapaciteto
Геле не е барал моторо и е правил срьвнения с други също нови и Заводски мотори .
Както спева Трола 70% ама да дойде да се качи да види на V-twin 70% кво значи :wink: :fish1:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 12:40
от makiavelli
Геле, какво разбираш под "да заповяда", да се сложи новата 25-ца на Ямаха на твойта лодка или просто новата 25-ца на всякяква лодка и да се бори с теб и V-twin-a ти? Защото ако е второто, веднага идвам да разцепя :tup: . Есента, ако искаш може да сложим моя мотор на твоята лодка и сам да прецениш дали и доколко е куц кон! :fish15:.Поста ми не цели заяждане, а откриване на истини, както и трупане на опит в лодки и двигатели, като цяло! Приятен уикенд и ходете за риба по-често! :D
П.С. "Лодката на моя живот" не помня с къс или дълъг ботуш беше, че аз съм с късак.

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 13:29
от nkolev
gele kapaciteto написа:Геле не е барал моторо и е правил срьвнения с други също нови и Заводски мотори .
Както спева Трола 70% ама да дойде да се качи да види на V-twin 70% кво значи :wink: :fish1:
Геле, това, че не си барал мотора и той върви добре със "щатния" (както казват братушките) винт, значи комбинацията коне + стъпка са подходящи за твоя случай (лодка + товар). Моят 20 к.с. Сузуки, дойде със щатна 12-ка винт и за моята комбинация беше твърде не подходящ - претоварва мотора и не можех да вдигна повече от 4800 оборота - смених го с 10 та стъпка инокс и вдигнах оборотите до 5500, и скоростта доста, а мотора се товари по-малко. Извода ми е, че не винаги продаваните комплект мотор с винт са подходящи (чувал съм, че големите мотори идват без винт, а такъв се слага според товара и вида на корпуса).

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 14:16
от svetoslav7704
Абсолютно вярно плюс това, че почти е невъзможно два еднакви мотора да са с една и съща тяга.Това важи най вече за карбураторните мотори.Така че едва ли Геле ще намери друг V-Twin да върви точно, като неговия та какво остава за тези от различни производители. :?

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 18:59
от Trofei
nkolev написа: "Приплъзване" е съвсем друго, разбирам, че имаш предвид "преместване".
Плъзгане е точния термин,защото витлата преминават през водата чрез плъзгане,а не чрез преместване!Цялото ти мнение пак е грешно и точно обратно на реално положение! :idea: :11: Разликите в стъпките и максималната скорост и обороти идва от ъгъла на атака на витлата на пропелера,който е с по-малко съпротивление! :wink: :11:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 19:18
от Trofei
nkolev написа:Моят 20 к.с. Сузуки, дойде със щатна 12-ка винт и за моята комбинация беше твърде не подходящ - претоварва мотора и не можех да вдигна повече от 4800 оборота - смених го с 10 та стъпка инокс и вдигнах оборотите до 5500, и скоростта доста, а мотора се товари по-малко.
Направил си точно обратното,спънал си мотора,оборотите и максималната скорост! :wink: Заблудата е,че излизаш светкавично на глисаж и си мислиш,че това е показателя за максимална скорост,но не е!Твоя и на Геле са с "full throttle operating range"-пълна мощност в диапазона 4700-5300оборота,което означава че с пропелер 9инча всичките коне ще са налични по-бързо още на 4700оборота,но заради по-изправените лопатки съпротивлението ще е по-голямо и плъзгането по-малко,което се отразява с по-ниска скорост спрямо пропелер 15инча=по-малък ъгъл на атака на лопатките,по-малко съпротивление с водата=приплъзване,достигане на максимална мощност чак при 5300оборота и по-висока скорост!Давам пример с Меркюри Биг Фут=голяма стъпка на пропелера и Ямаха Хай Тръст с малка стъпка на пропелера! :wink: :11: Ако и сега не схванеш логиката и физичните закони,няма смисъл да те убеждавам! :11:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пет Юли 05, 2019 20:06
от svetoslav7704
Саше явно трябва да ти се обясни по подробно.Стъпката на витлото ако е 10 инча, изминатия път от лодката е винаги по малък.Разликата между изминатия път и стъпката е приплъзване :idea: Ако витлото има малко приплъзване,зад лодката има много малка следа, понеже почти не измества вода.Ако сложиш винт с по малък диаметър и голяма стъпка ,ще постигнеш максимума, като скорост,ама трябва лодката да е без пасажер иначе приплъзването ще е много голямо.Тоест приеми, че за да се движиш във водата изместваш назад определено количество вода, ако то не е достатъчно, се движиш по бавно.Ако пък сложиш по голям диаметър, товариш мотора даже стъпката да е малка. :idea:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Съб Юли 06, 2019 8:15
от tommy12
Здравейте и аз да се включа в дискусията,

Както беше казано по горе от колегата нколев, "Извода ми е, че не винаги продаваните комплект мотор с винт са подходящи (чувал съм, че големите мотори идват без винт, а такъв се слага според товара и вида на корпуса)"
това е почти така, аз ползвам Меркюри Верадо 250 про супер чардж дойде с винт, но аз си избрах размерите като знаех къде ще се ползва и разбирасе се посъветвах с прител.
Също така колегата правилно е направил като е намалил стъпката за да достигне максималните обороти на мотора, ако разбирасе това са максималните оборти посочени от производителя без да натоварва мотора.
Основен критерй при избора на стъпката при мен, беше надморската височина и теглото на лодката, живея на 1650 м надмосрска височина и ако лодката ми е пълна със такъми 2ма човека и отсека за запазване на рибата е пълен с вода достигам окло 1700 килограма. Ако пък отида за риба например в Канзас където надморската височина е по-малка, задължително променямам винта.
Затова е най добре да имаме 2 винта та даже и трети спрямо ситуацията.
Иначе правилото е ако мотора не може да дигне достатъчно оборотите ще трябва да се увеличи стъпката и обратното разбирасе. Също като правило е ако се увеличи стъпката с 2 инча, тогава оборотите ще паднат с 300 рпм до 400 рпм.
Номера е да се намери витло, което да дава приемливо ускорение и да се достигне максималната скорост на лодката, това става само с проба на няколко различни витла. При мен дилърите позволяват да взема няколко витла и да пробвам кое ще е най подходящо, така би трябвало да е навсякаде, изключение има дилъри, които са доста добре информирани и имат знания и могат да ти кажат без да се налага да пробваш.

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Съб Юли 06, 2019 9:20
от Trofei
tommy12 написа: Иначе правилото е ако мотора не може да дигне достатъчно оборотите ще трябва да се увеличи стъпката и обратното разбирасе. Също като правило е ако се увеличи стъпката с 2 инча, тогава оборотите ще паднат с 300 рпм до 400 рпм.
Първото изречение е вярно,но второто е в противоречие с първото! :roll: :11:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Съб Юли 06, 2019 9:33
от Trofei
svetoslav7704 написа:Саше явно трябва да ти се обясни по подробно.Стъпката на витлото ако е 10 инча, изминатия път от лодката е винаги по малък.
Светльо,колкото и да те уважавам като разбирач от мотори,тук ще се посмея! :wink: :11: Витлото изминава 10инча,а лодката не? :mrgreen: :11: Всеки двигател има диапазон от обороти в който достига максималната мощност на конете! :wink: Геле има 25коня при около 5000оборота на минута и край!Пропелера с по-голяма стъпка прибавя примерно още 500оборота на минута и 25коня идват при 5500оборота!По-бързите 25коня са при 5500оборота,защото и въртящия момент е повече в минута!Има разлика дали пропелера ще се завърти 5000пъти в минута или 5500!От там идва и по-високата скорост,така е и при колите! :wink: :11:Забравял си фактора време в уравнението или обороти в минута,за това не ти излизат сметките! :wink:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Съб Юли 06, 2019 10:55
от tommy12
Trofei написа:
tommy12 написа: Иначе правилото е ако мотора не може да дигне достатъчно оборотите ще трябва да се увеличи стъпката и обратното разбирасе. Също като правило е ако се увеличи стъпката с 2 инча, тогава оборотите ще паднат с 300 рпм до 400 рпм.
Първото изречение е вярно,но второто е в противоречие с първото! :roll: :11:
Обърках се от толква писане :), правилното е увеличаването на стъпката намалява оборотите и намаляването на стъпката увеличава оборотите!
Другото важно нещо е че трябва да се знае кави са подхидящите обороти за мотора, това го има в упътването ако е нов мотора, ако не се ползва подходящата стъпка на винта може да доведе до повреда.

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Нед Юли 07, 2019 10:58
от gele kapaciteto
makiavelli написа:Геле, какво разбираш под "да заповяда", да се сложи новата 25-ца на Ямаха на твойта лодка или просто новата 25-ца на всякяква лодка и да се бори с теб и V-twin-a ти? Защото ако е второто, веднага идвам да разцепя :tup: . Есента, ако искаш може да сложим моя мотор на твоята лодка и сам да прецениш дали и доколко е куц кон! :fish15:.Поста ми не цели заяждане, а откриване на истини, както и трупане на опит в лодки и двигатели, като цяло! Приятен уикенд и ходете за риба по-често! :D
П.С. "Лодката на моя живот" не помня с къс или дълъг ботуш беше, че аз съм с късак.
Да разясним ако мое :fish4: :tup:
С мойта лодка са правени доста тестове , които едва ли са правени с други тук в България .
Почваме от изходна точка 250 кг лодката на Дидо Овчарицата , която с 2ма човека вървеше по бавно с меркури 25 / 4 лопусният винт , от колкото със Сузито с 3-ма
Следва 30-ката Тохатсу на Джони ( Инглиш) Абрашев , която със сам човек бега по бавно от мен +1човек горница .
Като за капак има и устно доказателство от човек който е на ТИ с моторите , казва се Нарцис Иванов - по известен като Наро , който го познава знае за какво говоря .
Та по неговите думи ( а той глупости не говори ) с неговата лодка скороста е била доста по добра , та даже и с 4 човека е фърчал със Сузукито , за разлика от сегашният му мотор който е Меркури 25 , пак с 4 лопусният спортен финт , лодката Гръцка Хелас подобие на Бостън .
Та в тоя ред от мисли ако си решил да правиме проби , добре е нещата да се правят с лодки които ги дават за 25 коня , а не просто да претоварваме дадена лодка от сорта на Пояс 330 или Мичуринско чудо .
Едно пояснение , доста лодки има от братушките , на които освен че пише до 15 кс има и пояснение че требе да е до 32-34 кг , което само по себеси значи 2т.
А че моторо ми кара на 4700/800 това също е верно , но капацитето му доста по добър според мен , и според пробите които са направени на вода а не на Хартия с диаграми бла бла и т.н.

Къс ботуш е ръчка , що па да не окичиме твоя :tup:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Нед Юли 07, 2019 11:11
от gele kapaciteto
Trofei написа:
nkolev написа:Моят 20 к.с. Сузуки, дойде със щатна 12-ка винт и за моята комбинация беше твърде не подходящ - претоварва мотора и не можех да вдигна повече от 4800 оборота - смених го с 10 та стъпка инокс и вдигнах оборотите до 5500, и скоростта доста, а мотора се товари по-малко.
Направил си точно обратното,спънал си мотора,оборотите и максималната скорост! :wink: Заблудата е,че излизаш светкавично на глисаж и си мислиш,че това е показателя за максимална скорост,но не е!Твоя и на Геле са с "full throttle operating range"-пълна мощност в диапазона 4700-5300оборота,което означава че с пропелер 9инча всичките коне ще са налични по-бързо още на 4700оборота,но заради по-изправените лопатки съпротивлението ще е по-голямо и плъзгането по-малко,което се отразява с по-ниска скорост спрямо пропелер 15инча=по-малък ъгъл на атака на лопатките,по-малко съпротивление с водата=приплъзване,достигане на максимална мощност чак при 5300оборота и по-висока скорост!Давам пример с Меркюри Биг Фут=голяма стъпка на пропелера и Ямаха Хай Тръст с малка стъпка на пропелера! :wink: :11: Ако и сега не схванеш логиката и физичните закони,няма смисъл да те убеждавам! :11:
Нали кубатурата не играла значение , защо спеваш Биг-фута , я пак огледай кубатурата :fish8:
20190707_110649.jpg
20190707_110649.jpg (53.81 KiB) Преглеждано 2877 пъти
Ако искаш може и проба 30ка- 30ка на Меркюри да видиме къде е Стадото :11:

Re: Mercury, Honda или ...Yamaha ?

Публикувано на: Пон Юли 08, 2019 8:49
от Trofei
gele kapaciteto написа: Нали кубатурата не играла значение , защо спеваш Биг-фута , я пак огледай кубатурата :fish8:
Ако искаш може и проба 30ка- 30ка на Меркюри да видиме къде е Стадото :11:
За кубатурата Светльо го обясни,важна е но не толкова,че да е основен показател! :11: Не разбрах как правиш пробите,качваш различни мотори на твоята лодка или всеки си е с неговата комбинация? :roll: Защото с една алуминка- 70кг. ще те скъсам с 25коня на Меркюри! :wink: :11: