Разликите в малките мотори

Няма значение дали го ловите от брега, от лодка на влачене или на кльонк, удари ли ... адреналинът е на макс ;)
Аватар
Бат Борко
Мнения: 17
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 18:57

Разликите в малките мотори

Мнение от Бат Борко »

Здравейте колеги,
от скоро съм собственик на Mercury 2.5HP (чисто нов).
Докато умувах каква марка мотор да си купя доста неща изчетох свързани с малките мотори и ми направи впечатление следното:
Теглото на Mercury 2.5HP написано в сайтовете на търговците е 17кг – на табелката на самия мотор пише 18.4кг а като го притеглих си показа 19кг с празен резервоар.За резервоара пише вместимост 1.3л. а моят побра около 0.9л.като оставих съвсем малко място за разширението.Разхода,който ми даде с първото зареждане от 0.9л. е 3.5 часа в затворен водоем с лодка 2.8м.с решетъчно дъно и тегло в нея около 220 кг.(двама човека)без да съм я гонил защото първите часове са за разработване на мотора.
Интересува ме какъв е разхода на гориво при тролене,някои колеги пишат ,че с един резервоар изкарват 5-6 часа други 7-8 с различни марки мотори (вярно ли е или всеки си хвали неговият) Има ли разлика какъв ще е бензина 95 или 98.Има ли разлика в шума и разхода след определени часове работа.Колеги с опит и малки мотори(от различни марки) да споделят как е при тях.
Немоем пи без мезе - болат ма забите
Аватар
Marco Polo
Мнения: 10196
Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 14:40
Риболов: Желязо, пластмаса и най-вече дървоТО! :D
Местоположение: София
получил Браво: 12 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Marco Polo »

Опа... Сори, тук забравих че не пиша..
Дай ми красноречие, за да говоря и мъдрост, за да замълча...
Лука 11:9-13
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Marco Polo© написа:Опа... Сори, тук забравих че не пиша..
Що бе батко,нали и ти тролиш с малък мотор? :shock: Добре,че бат Борко пусна тема,та да се спасиме от селянията у форума! :cry: Дали двигателчето тежи с кило повече или по-малко не те бърка,щот спокойно се носи на малкото пръстче на ръката!Разходът е относителен щот зависи от вида на лодката,нейната дължина и товара!6часа с 1литър е максимумът,който можеш да постигнеш,но твоята лодка е късичка 280см.,надуваема е и съпротивлението във водата е по-голямо,били сте и 2човека в нея,та за това си изкарал около 4часа на тролинг!Нормално е новият двигател да харчи малко повече в първите 100часа,после разходът пада!Слагай бензин 95,щот с 98 вибрациите и разходът на гориво са повече!Жалко,че няма 91-93октана бензин,щот с него моторчетата вървят най-добре заради по-слабото избухване на бензина в цилиндъра,от там и вибрацията е по-слаба! :wink:
Аватар
shaman
Мнения: 3336
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
Местоположение: Русе
дал Браво: 205 пъти
получил Браво: 462 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от shaman »

boababa написа:Слагай бензин 95,щот с 98 вибрациите и разходът на гориво са повече!Жалко,че няма 91-93октана бензин,щот с него моторчетата вървят най-добре заради по-слабото избухване на бензина в цилиндъра,от там и вибрацията е по-слаба! :wink:
Уфф.. и аз нямаше да пиша, ама не мога да се сдържа, четейки откровенни глупости !

Бате, вземи се образовай малко, моля те !!! :)
--------------
http://www.starividri.org
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

shaman написа:
boababa написа:Слагай бензин 95,щот с 98 вибрациите и разходът на гориво са повече!Жалко,че няма 91-93октана бензин,щот с него моторчетата вървят най-добре заради по-слабото избухване на бензина в цилиндъра,от там и вибрацията е по-слаба! :wink:
Уфф.. и аз нямаше да пиша, ама не мога да се сдържа, четейки откровенни глупости !

Бате, вземи се образовай малко, моля те !!! :)
Явно си голем отворко на тема двигателчета,та ше чекам отзад кво ше родиш по темата! :mrgreen: Сипи си на твоя двигател 100октанчета,да ти друса повече кючек! :evil:
Аватар
Бат Борко
Мнения: 17
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 18:57

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Бат Борко »

Пишете колеги,все някой ще научи нещо!Килограмите ги посочих с цел тези след мен да си помогнат при избора на мотор .Ако Suzuki 2.5,вместо 13кг. тежи 17-18кг., няма да се съобразяват само с килограмите,а ще обърнат внимание и на други неща (сервиз,резервни части,масла и др.).
Немоем пи без мезе - болат ма забите
Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Булстарите »

Относно Mercury-то.

За килограмите сигурно си прав. Чесно да ти кажа никога не съм го мерил на кантара само двигателя, а винаги с опаковката защото за транспорта това ме е вълнувало.

В американския сайт го пишат 40 lb/18 кг. а 40 lb са 18,15 kg.
http://www.mercurymarine.com/engines/ou ... s/2.5-3.5/

В европеиския сайт го пиши 17kg
http://www.mercury-marine.eu/mercury/en ... roke%202.5

За резервоара навсякъде го пише че е 0,95 литра не знам къде си прочел 1,3 литра.
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Преди 5години си взех Сузуки 2.5 за 1500лв.,щот същата Ямаха беше 1790лв.!В момента Меркюрито нема кой да ги бие по цена,та изборът е по-лесен и трите са маркови мотори а не китайчета със съмнително качество на издръжливост!До 6коня,килата не са проблем за сам човек с поне една ръка! :wink: За сервиз при Сузукито не ми се гаварит,но една част за 10долара в Европа не можаха да я намерят,та си я купих от Щатите!При Меркюрито и Ямахата няма грижи от към части и сервиз,доколкото знам! :roll:
Аватар
Бат Борко
Мнения: 17
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 18:57

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Бат Борко »

За резервоара навсякъде го пише че е 0,95 литра не знам къде си прочел 1,3 литра.[/quote]

http://www.hydrostart.com/2.%D0%94%D0%B ... Y_F_2.5_S/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.akvasport.com/catalog/produ ... ts_id=2899" onclick="window.open(this.href);return false;

Това са част от дилърите.
За 0.4л.няма да правим проблем - кръстил съм го Сладура и въобще не съжалявам за покупката.
Последно промяна от Бат Борко на Чет Сеп 06, 2012 16:34, променено общо 1 път.
Немоем пи без мезе - болат ма забите
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Борко,попаднал си на лош превод! :mrgreen: Иначе Теглото на мотора е 17кила,но СУХОТО ТЕГЛО,което означава без маслата и бензина! :idea:И запомни,че "кантар и жена,верни нема"! 8)
Последно промяна от boababa на Чет Сеп 06, 2012 16:36, променено общо 1 път.
Аватар
Бат Борко
Мнения: 17
Регистриран на: Вто Авг 28, 2012 18:57

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Бат Борко »

Кръстил съм го Сладура и въобще не съжалявам за покупката.
Немоем пи без мезе - болат ма забите
boababa
ПОСТОЯНЕН БАН
ПОСТОЯНЕН БАН
Мнения: 3604
Регистриран на: Вто Фев 20, 2007 16:57
получил Браво: 10 пъти

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от boababa »

Сега със Сладура,ако и сомове почнете да ловите,екстра ще ви е! :wink:
Аватар
shaman
Мнения: 3336
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:49
Риболов: Спининг, муха и от скоро кльонк с каяк :)
Местоположение: Русе
дал Браво: 205 пъти
получил Браво: 462 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от shaman »

boababa написа:
Явно си голем отворко на тема двигателчета,та ше чекам отзад кво ше родиш по темата! :mrgreen: Сипи си на твоя двигател 100октанчета,да ти друса повече кючек! :evil:
Виж сега.. Преди като спорехме за сонарите си замълчах.. Като ти четат писаниците хората най-много да правят грешки като теб при четене на показанията.. Няма да има голям проблем.

Но сега да съветваш хората да слагат нискооктанов бензин на мотор на който производителя изришно е написал: минимум 98 октана - ставаш опасен. Ще те послуша някой и ще си прецака двигателя.

Лошото е, че това тук се индексира в google и после ще тръгнат приказки - "Сомаджиите от fishing-mania.com пишат така и заради тях си прецаках моторчето".

Затова отново те моля - пообразовай се малко преди да пускаш мнения за неща, които не знаеш. :wink:
--------------
http://www.starividri.org
Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Булстарите »

НОРМИ ЗА ГОРИВО
Двигателите на Mercury Marine ще работят задоволително, когато се използва основна марка
безоловен бензин, отговарящ на следните спецификации:

САЩ и Канада - с обявено на помпата октаново число минимум 87 (R+M)/2. Първокласен бензин (92 [R
+M]/2 октана) е също приемлив. Да не се използва оловен бензин.

Извън САЩ и Канада - с обявено на помпата октаново число минимум 90 RON. Първокласен бензин
(98 RON) е също приемлив. Ако няма безоловен бензин, да се използва основна марка оловен бензин.

Книжка на Български можеш да изтеглиш от тук http://download.brunswick-marine.com/do ... ategories=

на 26 стр. са препоръките
Аватар
Булстарите
Вносител
Мнения: 2098
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 10:24
Местоположение: Бургас
дал Браво: 1 път
получил Браво: 15 пъти
Обратна връзка:

Re: Разликите в малките мотори

Мнение от Булстарите »

Бат Борко написа:Това са част от дилърите.
За 0.4л.няма да правим проблем - кръстил съм го Сладура и въобще не съжалявам за покупката.

Ще им пиша да си поправят данните. Мерси
Публикувай отговор

Обратно към “Риболов на сом”