PMS-Тунинг&Ремонт
- SELVA
- Вносител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
- Местоположение: София
- дал Браво: 42 пъти
- получил Браво: 30 пъти
- Обратна връзка:
може да напълниш каяка през пропката, и да ни кажеш точно откъде тече. за пръв път има такъв проблем.
белите тапи се поставят заводски чрез въртене на високи обороти.
белите тапи се поставят заводски чрез въртене на високи обороти.
Lago.bg - Надуваеми лодки, електрически двигатели Haswing, оборудване, сонари
-
- Мнения: 1181
- Регистриран на: Пет Фев 13, 2009 20:06
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 5 пъти
Тука има снимки http://picasaweb.google.bg/apeykov/BnTWVF#. Една от снимката има стрелка дето показва от къде тече.
Проблема тука идва от трянспортирането. Понеже качвам каяка със дъното надолу на багажнака ми , напречната дъска ляга точно около проблемната тапаи от вобрациите се е получила умора и явно двата материала са се отлепили. То даже се е получила цицина там. Досега не съм им обръщал внимание на тия тапи, мислех че са просто запушване на отводнителните отвори, някаква декорация. Ако знаех че от тях се отива до вътрешността на каяка щях да им обърна повече внимание. Според мен има и конструктивна недомислица. Освен че това е единствената лодка която е заварявана отдолу фабрично, тоя проблемния отвор е разположен и не където трябва. Не може да се слага такъв слаб участък до такъв конструктивно уякчен участък какъвто е отводнителния отвор на седялката. Ако не беше там този отвор , да не говорим ,че и ако вообще ги нямаше тия отвори на дъното нямаше да има никакъв проблем с транспортирането. Добре че не съм разхерметезирал каяка отгоре с люкове и подобни, че ако беше дръпнал въздух отгоре, докато се усетя щах да потъна.
Писал съм им на турците за проблема. Някакъв отдел по качеството щял да го гледа моя инцидент. Чакам отговор от тях. Не мисля че ще ми отговорят нещо ама все пак.
Проблема тука идва от трянспортирането. Понеже качвам каяка със дъното надолу на багажнака ми , напречната дъска ляга точно около проблемната тапаи от вобрациите се е получила умора и явно двата материала са се отлепили. То даже се е получила цицина там. Досега не съм им обръщал внимание на тия тапи, мислех че са просто запушване на отводнителните отвори, някаква декорация. Ако знаех че от тях се отива до вътрешността на каяка щях да им обърна повече внимание. Според мен има и конструктивна недомислица. Освен че това е единствената лодка която е заварявана отдолу фабрично, тоя проблемния отвор е разположен и не където трябва. Не може да се слага такъв слаб участък до такъв конструктивно уякчен участък какъвто е отводнителния отвор на седялката. Ако не беше там този отвор , да не говорим ,че и ако вообще ги нямаше тия отвори на дъното нямаше да има никакъв проблем с транспортирането. Добре че не съм разхерметезирал каяка отгоре с люкове и подобни, че ако беше дръпнал въздух отгоре, докато се усетя щах да потъна.
Писал съм им на турците за проблема. Някакъв отдел по качеството щял да го гледа моя инцидент. Чакам отговор от тях. Не мисля че ще ми отговорят нещо ама все пак.
- RIMOHIT
- Мнения: 3909
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 21 пъти
При тази поредица от обстоятелства и негодуване която си написъл (ако..ако..ако) бих добавил още една .Ако напречните ти греди на багажника бяха на дрга дистанция .Може би това зависи от автомобила.Тога излиза , че авомобила не е каякарски .
Лично споре мен ако нямаш много джаджи отгоре по каяка е абсолютно неоправдано транспортирането му с дъното надолу.Още повече , че при дълго пътуване обърнатия каяк е доста по обтекаем.
Каквото и да е развитието с каяка ти по добре или си купи(направи) някакви лапи по формата на дъното или го носи обърнат.
Изолационни маркучи сложил ли си на напречниците или директно го стягаш.
Имай в предвид ,че с тримаранното дъно като го плякнеш отгоре и го стегнеш се получава доста голяма концентрация на напребенията в тези места.А доста повече трябва да се стегне за да е стабилно ...
Лично споре мен ако нямаш много джаджи отгоре по каяка е абсолютно неоправдано транспортирането му с дъното надолу.Още повече , че при дълго пътуване обърнатия каяк е доста по обтекаем.
Каквото и да е развитието с каяка ти по добре или си купи(направи) някакви лапи по формата на дъното или го носи обърнат.
Изолационни маркучи сложил ли си на напречниците или директно го стягаш.
Имай в предвид ,че с тримаранното дъно като го плякнеш отгоре и го стегнеш се получава доста голяма концентрация на напребенията в тези места.А доста повече трябва да се стегне за да е стабилно ...
hobie revolution 13
-
- Мнения: 1181
- Регистриран на: Пет Фев 13, 2009 20:06
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 5 пъти
До сега не бях обръщал внимание на тези отвори отдолу.Не ми е минавало през ума че са технологични водещи ,към вътрешността на каяка. Ако знаех това нищо не ми пречише да сложа една надлъжна дъска и целия кил да легне върху нея, има и много други варианти. Като го нося с кила нагоре обикновено слагам в кокпита отгоре и багаж и затуй е много удобно. Другата причина заради която го карам с дъното надолу е че когато го изкарам от плажа багажника ми отгоре е пълен с пясък и ако го плъзна обърнат надулу ще му надетра горницата което от естетическа гледна точка е абсолютно недопустимо. Сутрин като ходя да греба действам много бързо защото в 8 часа трябва да съм се изкъпал и потеглил и затова нямам време да чистя пясъци.
-
- Мнения: 1181
- Регистриран на: Пет Фев 13, 2009 20:06
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 5 пъти
Между другото днеска като гледах като е натоварен каяка на багажника на колата ми обикновенно напречната дъска не ляга на тоя отвор дето тече, а по скоро на съседния отвор. Явно това е някаъв конструктивна недомислица на ПМС-а. Ако го трянспортирате с кила надулу слагайте една надлъжна дъска на която да ляга кила задължително.
- SELVA
- Вносител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
- Местоположение: София
- дал Браво: 42 пъти
- получил Браво: 30 пъти
- Обратна връзка:
трябва да направиш нещо като дупка за зъбна пломба, и после с полиетиленова пръчка, мога да ти дам само жълта сега, да направиш така:
Lago.bg - Надуваеми лодки, електрически двигатели Haswing, оборудване, сонари
-
- Мнения: 1181
- Регистриран на: Пет Фев 13, 2009 20:06
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 5 пъти
Туй със заварката най-лесната работа. Той може да се кара и пробит. Аз днеска го карах. Не повече от литър се плацикат вътре. То не може да влезе повече вода. Тая вода дето е влязкла мисля че е дръпнал от деформацията на каяка при сядането ми в него. По принцип тия каяци дето са херметически затворени са практически непотопими ако не се тразхерметезират с люкове, стойки и подобни.
Твойта жълтата пръчка от де си я взел , от ПМС ли или от някаде си я купил? Ако са от ПМС нека да ти пратят оранжева, аз бих си купил.
Твойта жълтата пръчка от де си я взел , от ПМС ли или от някаде си я купил? Ако са от ПМС нека да ти пратят оранжева, аз бих си купил.
-
- Мнения: 715
- Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:41
- Местоположение: Сливен
- дал Браво: 12 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Такааа,и при мен се появи същия теч на същото място,и то сериозно количество вода се събира.Пропуква се точно на ръбчето на бялата тапа.Но причината за този тип течове я установих Не е нито в транспортирането,нито в натоварването....
Точно на тази тапа от вътре има едно стълбче,което подпира седалката от вътре(където се е появила подутината на Насето)..и при нагряването на бидона от жегите, материала омеква и това стълбче буквално пробива дъното от вътре ....а отгоре убива на задника...Лепих(с поялник) два пъти цепнатината,но пак се появява.Отрязах от вътре стълбчето,отново лепих и проблема е решен Сега остава без тази подпора целия каяк да се сгъне ,ама не вярвам.Би могло да се сложи между седалката и дъното монтажна пяна,да играе ролята на подпорка
И така,какво се оказа ...Че не проста работа да прекопираш нещо и да го направиш от какъв да е материал...(туй към производителите)...а материала трябва да отговаря на конструкцията
Имайте го предвид колегите с ПСМ
Точно на тази тапа от вътре има едно стълбче,което подпира седалката от вътре(където се е появила подутината на Насето)..и при нагряването на бидона от жегите, материала омеква и това стълбче буквално пробива дъното от вътре ....а отгоре убива на задника...Лепих(с поялник) два пъти цепнатината,но пак се появява.Отрязах от вътре стълбчето,отново лепих и проблема е решен Сега остава без тази подпора целия каяк да се сгъне ,ама не вярвам.Би могло да се сложи между седалката и дъното монтажна пяна,да играе ролята на подпорка
И така,какво се оказа ...Че не проста работа да прекопираш нещо и да го направиш от какъв да е материал...(туй към производителите)...а материала трябва да отговаря на конструкцията
Имайте го предвид колегите с ПСМ
Hobie Mirage Outback
-
- Мнения: 1181
- Регистриран на: Пет Фев 13, 2009 20:06
- Местоположение: Варна
- получил Браво: 5 пъти
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Моя хич не съм го пробвал да го лепя щото не съм го дупчил и е херметичен отгоре. Влиза 1 литър вода и толкоз , после я източвам. Това стълбче освен че е подпирачка за седялката , ако се разпробий става отводнителен отвор.Това е конструктивна и технологична недомислица и преди време доста занимавах турците с този проблем.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет Авг 15, 2013 23:04
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Да поизтупам от прахта тази тема.
От началото на август съм горд собственик на ПМС-ка. Пробвах я на язовири, водих я дори до Италия - и на Тиренско море, и на Йонийско.
Обаче вече ме човърка да я модифицирам според нуждите ми.
Бихте ли споделили от къде към днешна дата мога да намеря комплект за люк, който да пасне за отзад (иска ми се да е с максималната възможна големина), както и на мястото на предната седалка? Как върват цените и заслужава ли си играчката, или по-скоро да си търся по-голяма суха торба и с ластици да се закрепва?
При условие, че след толкова километри на покрива на колата и жулене на дъното по бреговете, няма признаци за цепене, пълнене с вода и т.н., мога ли да дупча каяка и после спокойно да си влизам на вода?
Посъветвайте ме и за отвора за оттичане на кокпита. - При мен все още не са пробити и двата. По язовирите до сега нямах и нужда. Обаче на морето единия ден имаше по-големи вълни и при влизане се пълнеше поне до половината.
Предвид това, че сигурно 95% от времето ще се гребе в бавни реки и язовири, да пробивам ли предния отвор заради тези 5% на море? Няма ли само да си създам бъдещи грижи как после да затапвам отвора? Ако все пак е по-добре да пробия, колко голям да е отвора?
Благодаря ви.
От началото на август съм горд собственик на ПМС-ка. Пробвах я на язовири, водих я дори до Италия - и на Тиренско море, и на Йонийско.
Обаче вече ме човърка да я модифицирам според нуждите ми.
Бихте ли споделили от къде към днешна дата мога да намеря комплект за люк, който да пасне за отзад (иска ми се да е с максималната възможна големина), както и на мястото на предната седалка? Как върват цените и заслужава ли си играчката, или по-скоро да си търся по-голяма суха торба и с ластици да се закрепва?
При условие, че след толкова километри на покрива на колата и жулене на дъното по бреговете, няма признаци за цепене, пълнене с вода и т.н., мога ли да дупча каяка и после спокойно да си влизам на вода?
Посъветвайте ме и за отвора за оттичане на кокпита. - При мен все още не са пробити и двата. По язовирите до сега нямах и нужда. Обаче на морето единия ден имаше по-големи вълни и при влизане се пълнеше поне до половината.
Предвид това, че сигурно 95% от времето ще се гребе в бавни реки и язовири, да пробивам ли предния отвор заради тези 5% на море? Няма ли само да си създам бъдещи грижи как после да затапвам отвора? Ако все пак е по-добре да пробия, колко голям да е отвора?
Благодаря ви.
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Чет Яну 15, 2009 17:18
- Местоположение: БУРГАС
- дал Браво: 1 път
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Здравей!Още на първа страница на тази тема съм споделял как съм направил люковете на пмс-то , но явно снимките са се затрили. За това ги поствам пак.
Предния капак
Задния капак
Дупката при краката..1см диаметър
Още 1на идея за тунинг ..и се вижда тапата на дупката.. най обикновена тапа за шише
И още малко джиджавки ..
Дупката на седалката няма смисъл да я пробиваш.аз я пробих и после я запълних със силикон, защото не си вършеше работата ..да отводнява дупето.
За капаците ..дали да ги слагаш или не ?..Моето мнение е че е по добре нещата да са вътре в каяка, било то храна , допълнително вода и някаква друга бойна готовност която да не ти се пречка отгоре на каяка.За дупката при краката ..по добре е да дръпнеш 1на тапа и да се отводниш ..отколкото да се чудиш с какво да изгребваш водата при някоя усложнена ситуация.Поздрави и приятен тунинг..
Предния капак
Задния капак
Дупката при краката..1см диаметър
Още 1на идея за тунинг ..и се вижда тапата на дупката.. най обикновена тапа за шише
И още малко джиджавки ..
Дупката на седалката няма смисъл да я пробиваш.аз я пробих и после я запълних със силикон, защото не си вършеше работата ..да отводнява дупето.
За капаците ..дали да ги слагаш или не ?..Моето мнение е че е по добре нещата да са вътре в каяка, било то храна , допълнително вода и някаква друга бойна готовност която да не ти се пречка отгоре на каяка.За дупката при краката ..по добре е да дръпнеш 1на тапа и да се отводниш ..отколкото да се чудиш с какво да изгребваш водата при някоя усложнена ситуация.Поздрави и приятен тунинг..
Hobie Mirage Adventure Island
- RIMOHIT
- Мнения: 3909
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Гледай по яхтените магазини капаци на lalizas май беше фирмата. По нормални са цените а капацитеса хубави.
За седалката опред има кръгли капаци -пробвано. Отзад голям капак -не съм сигурен.Май беше не много права плоскостта. ДУпчи смело ...После ще му мислиш
За седалката опред има кръгли капаци -пробвано. Отзад голям капак -не съм сигурен.Май беше не много права плоскостта. ДУпчи смело ...После ще му мислиш
hobie revolution 13
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет Авг 15, 2013 23:04
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Много благодаря за снимките и насоките.
Сега ако кажете и къде в София може да има такива капаци...или поне конкретен магазин където и да е, а аз ще се разбера за доставка.
Сега ако кажете и къде в София може да има такива капаци...или поне конкретен магазин където и да е, а аз ще се разбера за доставка.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет Авг 15, 2013 23:04
Re: PMS-Тунинг&Ремонт
Намерих го магазина, видях и описанието от монтажа на колегата bibobibob на първата страница.
Твоят заден люк е 28 см. кръгъл. на мен обаче това ми идва малко, защото имам суха торба с диаметър 22 и няма да може да влезе през такъв.
Дали този правоъгълен капак с външни размери 316Х366 см ще може да се събере?
http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1306
При монтажа силикон ли да ползвам за уплътнение и какъв? Или в комплекта си има някакъв гумен пръстен?
Твоят заден люк е 28 см. кръгъл. на мен обаче това ми идва малко, защото имам суха торба с диаметър 22 и няма да може да влезе през такъв.
Дали този правоъгълен капак с външни размери 316Х366 см ще може да се събере?
http://www.morskimagazin.com/index.php? ... &view=1306
При монтажа силикон ли да ползвам за уплътнение и какъв? Или в комплекта си има някакъв гумен пръстен?