и все пак тя се върти...

Със сигурност има много фенове на "хеви метъла" сред пишещите в този форум, но не си говорят за рок банди, а за това как сами си правят блесни, цикади, джиг глави и т.н.
Потребителски аватар
maranzika
Мнения: 2804
Регистриран: чет сеп 14, 2006 19:44
Местоположение: Монреал(Канада)
дал Браво: 179 пъти
получил Браво: 19 пъти

Мнение от maranzika » нед апр 29, 2007 20:26

Абе аз искам да попитам как си правиш лопатките,че аз имам няколко мое производство но нещо не са като твойте и не ме кефят.



Потребителски аватар
hrimar
Мнения: 558
Регистриран: ср яну 19, 2005 13:42
Местоположение: София
получил Браво: 3 пъти

Мнение от hrimar » чет май 03, 2007 10:00

maranzika написа:Абе аз искам да попитам как си правиш лопатките,че аз имам няколко мое производство но нещо не са като твойте и не ме кефят.
Те, лопатките се оказват най-приятната част от блесноделието:
1. След начукване и рязане с обикновенна ножица за метал, ги оформям с ъглошлафче (имам микромотор с доста приставки за рязане, шлайфане, пробиване, полиране и др.) Оформянето става и с пили и шкурки.
2. Следва пробиване на ухото с чук и питон (шило, център или каквото и да било друго остро нещо) и разширяване на направената дупка. За това също ползвам микромотора и заболекаски борчета.
3. Накрая заглаждане и полиране на ръбовете и дупката - пак с микромотора с приставка с гума, на максимални обороти. Това май си е най-важното, за да не ти се наранява влакното от ръбовете и за да не се закача лопатката по вирбелцето (то е пипнята - малък, но много важен елемент - губи ти се из пръстите и го мразиш до момента до който не хванеш риба с блесната, на която е монтирано :D ).
Ще се радвам ако ги покажеш и твоите. Външния вид не е най-важното. Дори тези с неполирани лопатки са ми по-уловисти. Заради въртенето рибите им налитат :wink:



Потребителски аватар
ribolovec2
Мнения: 337
Регистриран: пет авг 04, 2006 9:52
Местоположение: При воблерите
получил Браво: 1 път

Мнение от ribolovec2 » пон авг 20, 2007 17:33

Как и с какво се пробиват микроскопичните дупки на вербилцето? И има ли друг начин да се направят лопатките освен на преса?


Рибите са три размера - малки, средни и тези, които изпуснахме. :D :D :D

Потребителски аватар
maranzika
Мнения: 2804
Регистриран: чет сеп 14, 2006 19:44
Местоположение: Монреал(Канада)
дал Браво: 179 пъти
получил Браво: 19 пъти

Мнение от maranzika » пон авг 20, 2007 21:57

Ами дупките се пробиват с бургия 1-1,5мм.А лопатките си ги правя с шаблон и чук.



Потребителски аватар
ribolovec2
Мнения: 337
Регистриран: пет авг 04, 2006 9:52
Местоположение: При воблерите
получил Браво: 1 път

Мнение от ribolovec2 » пон авг 20, 2007 22:13

Може ли да ми обясниш по-подробно за този шаблон?


Рибите са три размера - малки, средни и тези, които изпуснахме. :D :D :D

Потребителски аватар
maranzika
Мнения: 2804
Регистриран: чет сеп 14, 2006 19:44
Местоположение: Монреал(Канада)
дал Браво: 179 пъти
получил Браво: 19 пъти

Мнение от maranzika » пон авг 20, 2007 22:54

Ами нещо подобно е на това което показва Чуруликпенчо.
http://forum.fishing-mania.com/viewtopi ... 7&start=15
Абе хващаш нещо което наподобява това и със шкурка и шмиргел всичко става.



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » ср окт 31, 2007 19:28

Ето ги и моите произведения:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Потребителски аватар
hrimar
Мнения: 558
Регистриран: ср яну 19, 2005 13:42
Местоположение: София
получил Браво: 3 пъти

Мнение от hrimar » чет ное 01, 2007 9:32

Брей, Ванчо екстра си ги направил. Много интересна форма :)
Ама, дай малко инфо за детайлите - материали, размери, начин на огъване на лопатката...
Иначе, убеден съм, че се въртят чудесно :D
Много рибкоци да ти донесат :wink:



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » чет ное 01, 2007 11:49

Ами материалите са :
Неръждаема ламарина 0.6мм
Месингова ламарина 0.5мм
Неръждаема тел за СО2 апарат 0.8мм
Медна тръбичка за газови уредби 6мм
Месингова тръбичка 6мм.
Медна тел
Маниста пласмасови - различни цветове и форми
Паети ( червените листенца до тройката )

За лопатките си направих калъп на фреза. От две части е. Долната е 5-6 мм дебело парче от ламарина . Горната е 2-3 мм ламарина.
Двете парчета се стягат едно върху друго с два болта М6 така че м/у тях да има разстояние за заготовката на лопатката.
На фрезата се прави елипсовиден отвор така че да пробие изцяло горната по-тънка ламарина и да потъне на 2-3 мм в долната дебела ламарина без да я пробива. Това е матрицата.
За поансон ползвам здрава пласмаса оформена на шмиргел със съответната форма и размер.
Заготовката се слага м/у двете ламарини, стяга се с болтовете и прас с поансона през горната дупка и готоооо...

После изрязване на контура пилене, шлайфане, полиране , лакиране , оцветяване

Сглобяване и ...

Спестяване на 2,3,4 6-8 лв. Хи Хи ... :lol:
:lol: :lol: :lol:
Това е
Поздрави на всички



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » чет ное 01, 2007 20:01

Айде още две по-малки !
Изображение



atanasov2004
Мнения: 60
Регистриран: чет сеп 14, 2006 11:11

отговор...

Мнение от atanasov2004 » пет ное 02, 2007 13:21

БРАВО!!! Бе земляк знаеш ли какво чудо може да се получи по Марица
под Димитровград към село Брод.Сигурен съм че кафалите ще изленат
направо на тревата засилени след твойте "красивки" :D :D :D
Успех на всички! :)



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » пет ное 02, 2007 20:52

Айде още едно менте ! :lol: :lol: :lol:
Изображение



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » пон ное 05, 2007 9:04

Вече има резултат !
Изображение

Сина ми я хвана.

Пуснахме я да порасне защото беше малка.

За съжаление и блесната замина. Много закачки бре....



Потребителски аватар
Иванчо
Мнения: 30
Регистриран: пет окт 26, 2007 12:35
Местоположение: Haskovo

Мнение от Иванчо » нед ное 11, 2007 18:38

На тая пък излезе кака и ! 55 см.
Изображение



Потребителски аватар
ribolovec2
Мнения: 337
Регистриран: пет авг 04, 2006 9:52
Местоположение: При воблерите
получил Браво: 1 път

Мнение от ribolovec2 » пон апр 14, 2008 8:58

Айде да възродя темата....
Пробвал съм няколко пъти с топченца от такива верижки и има един съществен проблем - когато срежа с клещите връзката м/у две съсесни топчета (за да си взема едното), половинките от свързващите елементи остават в самите топчета и после, за да ги извадя много се деформира самите топчета. Мисля, че ще мина на варианта с тези от магазина за материали за мартеници.
babydoctor написа:
ribolovec2 написа:Тезе за запушването на вани и мивки не са ли прекалено леки?
Леки са, затова между тях слагах дропери - но пък лагеруват добре.


Рибите са три размера - малки, средни и тези, които изпуснахме. :D :D :D

Отговори

Върни се в “Металисти”