Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб Май 17, 2014 22:37
- Риболов: Риболов с каяк и подводен
- Местоположение: София
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Щапка ви свалям,колеги!За толкова кратко време научих толкова много за най важното-спасяването на живота.Темата не е важна,тя е първо и основно правило при риболов от лодка!
Спорта е вреден и опасен а работата е смъртоносна!
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
А шамандурите на котвите къде са били?Много корабокруширали лодки, счупено и загубено оборудване, скъсани котвени въжета и загубени котви белязаха първият ден от Държавното първенство "Неолимпийски класове – юноши и девойки" 2014, което се провежда в акваторията на Варненския залив.
Тежките ветроходни условия с 3 бала вълнение и 16 възела вятър създадоха сериозни проблеми на участниците. Въпреки лошото време обаче успешно бяха проведени първите две гонки от регатата. В нея участват близо 150 лодки от 15 клуба. Варненският яхт клуб "Кап. Г. Георгиев – Порт Варна" се състезава с двадесет лодки.
Къде са били втората, третата и колкото са необходими котви?
Котвата не е декоративен елемент, който спомага ловенето на риба, тя е животоспасяваща за кораба и екипажа. Едно от най-важните задължения на вахтеният на големите кораби е да следи котвените въжета. Истинското котвено въже трябва да има "червена нишка". Това е тънка нишка, която се вплита във въжето, като се прави от по-слабо червено влакно. С такава са били и въжетата на платната навремето. При пренатягане първо се къса на много места червената нишка, което сигнал за екипажа да охлаби въжетата. Оттам идва и израза тънка червена линия, използван много от политиците.
Едно елементарно нещо, празна бутилка от бира или парче стиропор, ви спасяват котвата, а често и живота, защото ако нямате друга котва и ход отивате в скалите или прибоя.
Останете ли в морето никога не пускайте само една котва, поне две. Ние сме били във Варненския залив на една голяма буря със западен. Към 3 през ноща вече не можеше да се работи от вълни и вятър, пуснахме котвата отпред на максимална дължина на въжето, като застанахме срещу вятъра пуснахме отзад трала с 4-5 чувала рапани вътре, обрахме въжето на котвата за да застане катера по вятъра и вълните и спахме до светло, даже не усетихме опастност. Като се прибрахме в Несебър хора дето цял живот са били на море се бяха облещили тази вечер докато "хванат бряг".
И ако сте в такава ситуация не спите в каютата, първо, че е много тегаво, а обърне ли се кораба или яхтата си оставате вътре. Лягате на паубата, връзвате на китката спасителната жилетка, отгоре един брезент отгоре и каквото е писано.
Покрай този случай научих още нещо от едни несебърски рибар, ако лодката е лека си носиш баласт. Това е повече за рапаните, защото там може да качиш няколко стотин килограма, ако си с по-малък съд или няколко тона, ако си с голям. Ако си празен и те хване вятъра и вълната става терсене, затова трябва баласт. Тук имаше предложения за бордюри с каквито карахме колите на времето, не се слагат бордюри, а чували с пясък. Пясъка го има на брега, а когато вече не ти трябва го изсипваш в морето. Това може да се ползва ако си сам в по-голяма надувна лодка или двоен каяк, без значение дали на море или язовир. Като ги напълниш с риба изсипваш пясъка във водата, а и чувал с пясък е много добра и стаблилна котва.
Събиране на вземания, защита от банки, монополи, колектори и по трудови спорове-http://dike.bg/
- bai ves
- Мнения: 5558
- Регистриран на: Сря Авг 22, 2007 18:53
- Местоположение: Велико Търново
- дал Браво: 1 път
- получил Браво: 15 пъти
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Тепърва виждам темата и е направо отлично четиво за всеки!
- КИРО
- Мнения: 1422
- Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
- Местоположение: ВАРНА
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 25 пъти
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
За баласт и вода става.
През есента на 82,влизам с гуменяк руски на около 300м пред
мостчето на Морско око Златните.Това към 8 часа сутринта.
Пускам си котва тип ХОЛ,и почвам си клатя чепарето.
Понеже излязох от дежурство,към обяд ми се приспа,та си оставих
спининга в лодката,и се опънах юнашката.
След 2-3 часа вдигам главата,положението отива към кофти,
това къде 15 часа,добър западняк е духнал.
Без да вадя котва,напънах с греблата,обърнах се да видя въжето - веднага
се опъна в нормалното положение.
Една цигара време,взех шишето с водата,пих колкото мога,изрязах го
и напълних лодката с вода.
пак проби с греблата - аха,вече има инерция.
Извадих котвата и за 30мин взех 300м.
Вече стъпил на брега,малко почивка,много мамата - ама успях и с чужда
помощ да обърна гуменяка,та да се освободя от водата.
Цигарите си ги държах в бурканчета от детско пюре.Това в гуменката де.
Кибрита също.
Постоянно си имам и лупа в лодката,лесно се пали цигарата с нея
когато има слънце.
Запалките са ташак работа в морето,много рядко можеш да я ползваш.
През есента на 82,влизам с гуменяк руски на около 300м пред
мостчето на Морско око Златните.Това към 8 часа сутринта.
Пускам си котва тип ХОЛ,и почвам си клатя чепарето.
Понеже излязох от дежурство,към обяд ми се приспа,та си оставих
спининга в лодката,и се опънах юнашката.
След 2-3 часа вдигам главата,положението отива към кофти,
това къде 15 часа,добър западняк е духнал.
Без да вадя котва,напънах с греблата,обърнах се да видя въжето - веднага
се опъна в нормалното положение.
Една цигара време,взех шишето с водата,пих колкото мога,изрязах го
и напълних лодката с вода.
пак проби с греблата - аха,вече има инерция.
Извадих котвата и за 30мин взех 300м.
Вече стъпил на брега,малко почивка,много мамата - ама успях и с чужда
помощ да обърна гуменяка,та да се освободя от водата.
Цигарите си ги държах в бурканчета от детско пюре.Това в гуменката де.
Кибрита също.
Постоянно си имам и лупа в лодката,лесно се пали цигарата с нея
когато има слънце.
Запалките са ташак работа в морето,много рядко можеш да я ползваш.
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Здравейте, заинтригува ме написаното от Ivanov_P/благодарности / относно сигурността. В тази връзка искам да попитам: може ли някой да даде link на карта за основните течение и антитечения на юг от Созопол до Резово, както и карта на фарватера. Аз търсих в гугъл без резултат. Или поне – на колко км от брега минават и колко км са широки. Също ме интересува какъв тип котва се използва за аварийно закотвяне в ачика/снимка още по-добре/.
- ziroko
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто Юни 06, 2017 12:11
- Риболов: Шаранови и хищни на спининг и тролинг.
- Местоположение: Едно предбалканско село
- дал Браво: 14 пъти
- получил Браво: 1 път
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Ровейки се в по-старите теми, попаднах на тази. Благодарности към автора и колегите! Пълна е с полезни неща и за стари, и за млади мореходци.
Не би било зле да се сложи при важните!
Не би било зле да се сложи при важните!
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет Сеп 21, 2007 19:53
- Местоположение: Царево
- дал Браво: 37 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Страхотно четиво! Дадох Браво на колегата, напълно заслужено за темата.
Да допълня.
Ако телефона Ви не е с някои от тези сертификати:
- IP67 certified - dust and water resistant up to 1 meter and 30 minutes
- IP68 certified - dust and water resistant up to 1,5 meter and 30 minutes
- MIL-STD-810G compliant - salt, dust, humidity, rain, vibration, solar radiation, transport and thermal shock resistant
Използвайте презерватив да го сложите вътре. Завързвате го и имате напълно защитен телефон. Особено хората с гуменките и канута.
Аз загубих един достатъчно скъп телефон, който още не мога да прежаля. Че ми беше подарък от децата!
Да допълня.
Ако телефона Ви не е с някои от тези сертификати:
- IP67 certified - dust and water resistant up to 1 meter and 30 minutes
- IP68 certified - dust and water resistant up to 1,5 meter and 30 minutes
- MIL-STD-810G compliant - salt, dust, humidity, rain, vibration, solar radiation, transport and thermal shock resistant
Използвайте презерватив да го сложите вътре. Завързвате го и имате напълно защитен телефон. Особено хората с гуменките и канута.
Аз загубих един достатъчно скъп телефон, който още не мога да прежаля. Че ми беше подарък от децата!
- Чичо Том
- Мнения: 851
- Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
- Риболов: костур от лодка
- Местоположение: 3500гр.Берковица
- получил Браво: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
Кой идиот с открита рибарска лодка ще влезе на 10-20км. в открито море.Всеки който премине позволената от МА граница си е идиот и каквото
тука да се напише няма да му помогне.А иначе:
1.Много як телефон /по възможност сателитен/с външна батерия.
2.Радарен отражател.
3.Дълго котвено въже /поне 200м./ но излезе ли извън шелфа/15-20км./ въжето става късо.
4.GPS/як/ и умения за работа с него.
5.Вода!!!!Много ВОДА!!!!
Световно известния яхтсмен Роберт Джеймс ,който обиколил няколко пъти земята покрай нос Хорн се удави на 500м. от брега.
тука да се напише няма да му помогне.А иначе:
1.Много як телефон /по възможност сателитен/с външна батерия.
2.Радарен отражател.
3.Дълго котвено въже /поне 200м./ но излезе ли извън шелфа/15-20км./ въжето става късо.
4.GPS/як/ и умения за работа с него.
5.Вода!!!!Много ВОДА!!!!
Световно известния яхтсмен Роберт Джеймс ,който обиколил няколко пъти земята покрай нос Хорн се удави на 500м. от брега.
- КИРО
- Мнения: 1422
- Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 18:42
- Местоположение: ВАРНА
- дал Браво: 5 пъти
- получил Браво: 25 пъти
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
- Ши ма умреш от смях бре.Чичо Том написа:Кой идиот с открита рибарска лодка ще влезе на 10-20км. в открито море.Всеки който премине позволената от МА граница си е идиот и каквото
тука да се напише няма да му помогне.А иначе:
1.Много як телефон /по възможност сателитен/с външна батерия.
2.Радарен отражател.
3.Дълго котвено въже /поне 200м./ но излезе ли извън шелфа/15-20км./ въжето става късо.
4.GPS/як/ и умения за работа с него.
5.Вода!!!!Много ВОДА!!!!
Че колко са 20км навътре ? 2 часа път с мойта лодка,и знаеш ли каква е дълбочината
пред Варна на това разстояние ? - между 18 и 25м.
МТЕЛ е с пълен обхват там,ама и рибата се движи там,пък и доста лодки се събираме.
Че не е разрешено - прав си,и то си е така,защото законите се пишат в провинцията.
Ама че си е кеф,няма две мнения.
Ами то Варна - Аладжа банка са си 18км,и още 12 навътре има няколко
потънали кораби,които държат много добра кая,това са първите места
които ги посещаваме още март месец,на брега е мъртвило,нищо не кълве.
Е,подготовката е 2-3 дена,запознаване основно с МТО обстановката,и дежурен синоптик на брега.
- Чичо Том
- Мнения: 851
- Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
- Риболов: костур от лодка
- Местоположение: 3500гр.Берковица
- получил Браво: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: Как да помогнем на Бог да ни спаси при бедствие.
- Ши ма умреш от смях бре.КИРО написа:Чичо Том написа:Кой идиот с открита рибарска лодка ще влезе на 10-20км. в открито море.Всеки който премине позволената от МА граница си е идиот и каквото
тука да се напише няма да му помогне.А иначе:
1.Много як телефон /по възможност сателитен/с външна батерия.
2.Радарен отражател.
3.Дълго котвено въже /поне 200м./ но излезе ли извън шелфа/15-20км./ въжето става късо.
4.GPS/як/ и умения за работа с него.
5.Вода!!!!Много ВОДА!!!!
Че колко са 20км навътре ? 2 часа път с мойта лодка,и знаеш ли каква е дълбочината
пред Варна на това разстояние ? - между 18 и 25м.
МТЕЛ е с пълен обхват там,ама и рибата се движи там,пък и доста лодки се събираме.
Че не е разрешено - прав си,и то си е така,защото законите се пишат в провинцията.
Ама че си е кеф,няма две мнения.
Ами то Варна - Аладжа банка са си 18км,и още 12 навътре има няколко
потънали кораби,които държат много добра кая,това са първите места
които ги посещаваме още март месец,на брега е мъртвило,нищо не кълве.
Е,подготовката е 2-3 дена,запознаване основно с МТО обстановката,и дежурен синоптик на брега. [/quote|
Пред Варна може и да е плитко.Но пред Калиакра на километър навътре е 30м.Знам защото съм слизал долу.
А тва ,че сте юнаци всички го знаем.То и по телевизията ,често го казват.