mariqng, трябваше да кажеш по-рано, че си с лодка, а не каяк, защото за лодка има по-добро решение за акумулатор. Това което разяснявах е само за каяк.mariqng написа:Извинявам се ,че не уточних в началото -става въпрос за стъклопластова V лодка . Идеята ми беше да се запозная с Вашите постижения при използването на елдвигатели и тяхното захранване . Впечатлих се от находчивоста ви ! Благодаря за отзивчивоста ВИ ! Успехи !
За лодка е по-добре да ползваш литий-железо-фосфатен акумулатор, като на vesko1234.
Лодката е с доста по-голямо челно съпротивление от каяка и ще има по-висока консумация поне 2 пъти. Лодката не я бъркат 10-20 кг. повече, докато при каяка трябва да се пести тегло от всичко. Най-дуракоустойчиви и с най-голям коефициент на натоварване е литий-железо-фосфатен акумулатор - LiFeSO4.
Ако е малка лодката, да, ползвай Li-Ion, но за по-голяма LiFeSO4. Всъщност Торкидо работят с Li-Ion, защото акумулатора е комплектован заедно с двигателя и трябва да е лек. Не става за тая цел LiFeSO4.
Ако мотора ти е с големия пропелер от 30 см, значи двигателят ти е добър - нискооборотен с голям въртящ момент. Това е много ефективен пропелер. Сравнявал съм го с този на Торкидо - нямат никаква разлика и на външен вид са почти идентични.
Ако поставиш и дюза на двигателя, ще му се вдигне КПД-то поне с 15% по мои груби изчисления.