Daiwa FUEGO LT 2500D

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Daiwa FUEGO LT 2500D

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на DAIWA.

DAIWA FUEGO LT 2500D

Тази макара пристигна при мен чисто нова с искане да се тунингова по точно определен начин.

Речено, сторено! Аз съм голям фен на такива проекти, защото лично аз с моите макари съм по този начин. Може да изглежда странно и необосновано, но това си има своя чар. Крайният резултат не е да я направим, като макарите в топ сегмента, но ако ви харесва и допада някоя макара, и искате да си я направите по свой вкус, защо пък не? Все пак в риболова има и удоволствие от използването на такъмите.

След като предварително се запознах с проекта, бяха поръчани частите и се започна с чакането, и броенето на дните. След едни допълнителни документи и таксички, които са част от играта в случая, всичко пристигна.

И както винаги онова чувство дали ще се получи, въпреки че съм на 99,9% сигурен че ще се стане, те гложди до последно.

Въпросната вечер пристъпих към осъществяването на исканата модификация.

В тези модели, без да се заигравате, се слагат два лагера на ръкохватката, защото втулките ядат оста. Вече има достатъчно информация по темата и много колеги са алармирали за проблема, но това всеки сам си го преценява. Няма смисъл от спорове, че пластмасата е била по-мека и тем подобни. Някои неща се учат по трудния начин.

Слага се един лагер в ролката на бигела и става супер.

В конкретния случай се искаше добавяне на допълнителен лагер под шпулата. Искаше се лагерът от задната страна на пиньона да се замени с капсулован, защото използваният в стандартната версия е отворен. Там опасенията са, че при работата на предавката (тази е прецизна отливка от ЦАМ с характерния за Daiwa голям профил на зъба) се отделят микрочастици и те попадат директно с греста в работната зона на лагера. Има резон в цялото нещо, но трябва да ми попадне стокова, която е въртяна доста и там вече да проверя в какво състояние е лагерът. За да се смени лагерът, обаче, се маха една от двете подложни шайби от предната страна на пиньона. Едната е с точната дебелина на добавената такава от лагера. Махаме я и вече може да си монтираме пластината която застопорява предния лагер. Оригиналната гайка на ротора беше заменена с такава с лагер и полиамидна втулка в него. По този начин се намалява триенето на оста на шпулата и се изнася подпирането й максимално напред. Това го използват моделите във високия клас. И естествено се добавя лагер във водещата ролка.

Тази бройка беше с маркирани половинки на корпуса, незнайно защо. Това, което ми направи впечатление е, че короната беше буквално „суха“. Грес имаше в малко количество на пиньона. Конкуренцията им слагат малко на четири места на короната, но тук буквално нищо.

Втулката на стоп лагера, която се явява и бариерата за водата, в комбинация с магнитното уплътнение, е в пряк контакт с ротора и там го обхваща като пръстен.

При сваляне на ротора, почти винаги се вади и цялата втулка от стоп лагера и всичко става в магнитно масло. Няма как, трябва да се избърше от втулката и да се сложи ново при сглобяването й отново. И понеже макарата е много искан и желан проект в тази си форма бе смазана с прехваления IOS factory grease. Преди да се е заформил спор само да отбележа, че продуктът не е лош, но лично мое мнение е, че е прекалено прехвален от „20“ човека в мрежите и нет пространството и от там му идва и доста от добавената стойност. Нормална пазарна икономика. Хващаш по-известните хора, които се занимават с това да го показват постоянно и да разправят, че това е най-доброто на пазара и от въпросната реклама получават дивиденти и сте в играта с вашия продукт. Агресивна и работеща политика, изпитана във времето. Просто светът така е устроен в момента. И да не стане така, че съм „хейтър“ продуктът е добър и ми харесва като поведение! Има и други продукти, които са доста добри, но това е въпрос на светоусещане. Ако искаш да си с вързани гащи, използваш това, което в световен мащаб е всеобщо признато и си плащаш за това.

Всичко е разглобено и проверено. Е, какво има да и проверяваш на нова макара? Ами за съжаление от другия бранд в средния клас съм хващал нови макари със шумящи лагери. Естествено след обслужване на лагера всичко отново е в норма и проблем няма, но… В тази бройка всичко беше на 6!!

След обслужването и тунинга, макарата работи страхотно. Пожелавам на собственика й да има изключителни и незабравими емоции с нея в това невероятно хоби.

Надявам се да е било полезно и интересно четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).JPG
1 (1).JPG (86.47 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (2).JPG
1 (2).JPG (86.02 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (3).JPG
1 (3).JPG (79.72 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (4).JPG
1 (4).JPG (79.35 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (5).JPG
1 (5).JPG (65.2 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (6).JPG
1 (6).JPG (33.75 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (7).JPG
1 (7).JPG (96.84 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (8).JPG
1 (8).JPG (104.16 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (9).JPG
1 (9).JPG (73.09 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (10).JPG
1 (10).JPG (78.68 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (11).JPG
1 (11).JPG (85.07 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (12).JPG
1 (12).JPG (103.09 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (13).JPG
1 (13).JPG (104.25 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (14).JPG
1 (14).JPG (63.32 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (15).JPG
1 (15).JPG (76.17 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (16).JPG
1 (16).JPG (58.32 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (17).JPG
1 (17).JPG (80.88 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (18).JPG
1 (18).JPG (115.38 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (19).JPG
1 (19).JPG (77.84 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (20).JPG
1 (20).JPG (110.01 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (21).JPG
1 (21).JPG (113.79 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (22).JPG
1 (22).JPG (87.74 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (23).JPG
1 (23).JPG (132.69 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (24).JPG
1 (24).JPG (130.99 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (25).JPG
1 (25).JPG (133.98 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (26).JPG
1 (26).JPG (160.48 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (27).JPG
1 (27).JPG (146.45 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (28).JPG
1 (28).JPG (123.88 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (29).JPG
1 (29).JPG (122.13 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (30).JPG
1 (30).JPG (127.15 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (31).JPG
1 (31).JPG (127.09 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (32).JPG
1 (32).JPG (76.89 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (33).JPG
1 (33).JPG (109.05 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (34).JPG
1 (34).JPG (119.71 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (35).JPG
1 (35).JPG (81.9 KiB) Преглеждано 3860 пъти
1 (36).JPG
1 (36).JPG (71.81 KiB) Преглеждано 3860 пъти
Denis9H
Мнения: 1
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 12:40
Риболов: Спининг , фидер
дал Браво: 1 път

Re: Daiwa FUEGO LT 2500D

Мнение от Denis9H »

Здравейте , може ли малко инфо за лагерите които сте слагали на дръжката и на ролката на бигела. От каде ги поръчахте и размерите им . Благодаря
rap66
Мнения: 173
Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 12:27
Местоположение: Варна
дал Браво: 34 пъти
получил Браво: 33 пъти

Re: Daiwa FUEGO LT 2500D

Мнение от rap66 »

Гайката и пластмасовата втулка от кой модел дайва са. Ако има разлика в диаметъра на оста, интересува ме за 3000
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”