ANACONDA Vipex XTF-6500

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 295
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1134 пъти

ANACONDA Vipex XTF-6500

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,
На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на ANACONDA.
ANACONDA Vipex XTF-6500
Тази макара е ползвана един сезон и няма оплаквания към работата ѝ.
Дойде при мен за преглед и искане да се подменят всички възможни втулки с неръждаеми лагери.
Когато е нещо ново и непознато за мен, винаги подхождам като краен потребител с първо впечатление и усещане за продукта.
Какво имаме на пръв поглед?
Добре изглеждаща макара в силовия клас. 4.1-1 Предавателно число, което ни дава усещането за много тяга. 16кг драг, но това не означава, че държим лебедка и може да си вадим дънери на буксир! Описвал съм го подробно в друга тема и няма да се спирам. Бърз и в същото време прецизен аванс, което на мен лично изключително много ми харесва, особено в силовия клас. И удобна дървена дръжка.
И стига толкова сме се гледали. Нека да надникнем вътре, за да видим какво всъщност са ни предложили в този продукт.
Авансовата система е многодискова, като има една карбонова шайба, а останалите са от пресован и много пътен текстил. Затова е бърз и добре работещ, като ни дава възможност за регулиране на спирачното усилие с по-голяма прецизност.
Короната е прецизна отливка от ЦАМ, с доста високо качество и с характерния за силовия клас огромен зъб. Подпряна е на две втулки, които е добре да се заменят с неръждаеми лагери, за още по-голяма плавност на механизма при работа под товар. И веднага се почва. Защо не са сложили лагери там? Тия добре ли са, и там подобни. Ами и при другите водещи брандове е така в средния клас. Затова макарите се делят на класове и по цена. Хубавото в случая е, че втулките могат да бъдат заменени с лагери и сме крачка нагоре, без особени вложения.
Пиньонът е подпрян на два лагера (доста сериозни по размери), в предната си част разделени от стоп лагера, и в тялото на макарата в задната си част. Работи добре и не създава проблеми.
„Червякът“ е заводски подпрян на два лагера, което е добре. Оста на шпулата е допълнително стабилизирана от две направляващи, което също е много добре за силовите макари, и не само.
Водещата ролка си е на лагер и с тефлонови шайби, за да не шуми при работата ѝ.
На всички заводски лагери има префикс S , което е обозначение за неръждаеми лагери.
И накрая какво получаваме за парите си в този модел?
Една добре направена и надеждна макара, която има всичко необходимо, за да ни служи вярно.
Ако сте се насочили към този модел или вече го имате, моят съвет е да замените втулките на силовата предавка, за да имате още повече плавност и сила под товар, когато боравите с нея.

Надявам се да е било интересно и полезно за някого четиво.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (101.41 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (106.03 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (107.72 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (84.06 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (69.39 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (98.3 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (70.47 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (106.22 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (121.17 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (115.42 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (110.32 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (77.5 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (70.17 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (66.96 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (71.44 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (104.15 KiB) Преглеждано 1817 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (93.99 KiB) Преглеждано 1817 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”