Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1131 пъти

Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

На вашето внимание искам да представя един проект свързан с една макара на Daiwa.

Daiwa Sportsmatic X 5000 BR

Тези макари са търсени много с желание да се ползват в риболова на трофейни риби на диви водоеми.

Модела е стар, като за мен тази концепция с bait-runner системата ще изчезне напълно, заради високата производствена цена(има още една торба части за нея) и повяата на така наречения бърз аванс, с който и двата водещи производителя има какво да чистят като проблеми, но това постепено във времето. За сега го оправяме с колегите, но вярвам че ще дойде заводски решен проблема.

Та за модела. За времето си макарата е била уникат и да я имаш и да ловиш с нея е било направо космос! В днешно време има какво да се желае, но е въпрос на лека доработка за да стане в крак с новите продукти на марките.

Макарата се явява леко „орязана“ версия на Daiwa Infinity X 5500 BR.
Разликите са малки. Първо цвета. Материала на шпулата. Вида на дръжката и един лагер. На пръв поглед не е много но тогава както и сега класовете се делят по много малки разлики, главно по периферните детайли. Вътре основните механизми са напълно еднакви. И какво им е толкова специално на тези макари, че им се обръща внимание? Ами основната предавка освен че е с феноменални размери е и с технология на короната, която в днешните модели се обявява маркетинговоч че е върха на сладоледа. Кована алуминиева корона с износоустойчиво покритие. И тук някой ще каже, че с времето покритиетието се износва. Да ама това са макари на 1000000 километра и в онези времена подръжката е била тема табу. А и със свалено покритие, ресурса и е още толкова, колкото ние нямаме време да ходим за риба. А ако успеем до такава степен да износим предавките, значи сме си сбъднали детската мечта. Важното е при тези, така наречени силови модели да не се злоупотребява с натягането под товар на дръжката. Всички макари без изключение с така наречената система „червяк“ или безкраен винт страдат от прескачане на винта и клина и от там други не добри събития, но това съм го описвал в друга тема и няма да се спирам на това. Който ислка да я потърси в нета. Казва се:

Драга на макарата. Какво се крие зад тази дума

Конкретните бройки са изключително запазени с много ресурс в тях. През проверката на времето са излязли някои дребни неща като проблеми но не е нещо сериозно.
Първо. Не натягайте задния аванс на байт рънер системата. Тя е да ви задържи обтегача и като се закачи риба да осигури отпускане на аванс. Ако се опитвате да го стегнете много, ще спукате детайла. Второ е гумата на ротора. Аз лично не виждам смисъл от нея, но я има и с времето от температурата се напуква и на повечето въобще я няма. Тука беше поискано да си я има и хубавото е че се намират още.
И трето което е малко по-съществено е клипса. Този е пластмасов с пин. Повечето са заводски спукани още с набиването на пина, и спирането на линия с него е въпрос на време ако не е счупен да излети след оловото 

За механизма. Пиньона е подпрян на два лагера в предната си част, но понеже е B.R. е стабилизиран от оста на шпулата и самия механизъм. С една дума е надежден и по този начин проблеми няма, а е и минала проверката на времето, което е най-важното.

Собственика им много си ги харесва и имаше ясна визия, какво точно иска от тях.
Освен да се обслужат и проверят се искаше бърз адекватен аванс на шпулата, както и подмяна на всички втулки с неръждаеми лагери и метален удобен клипс с пружина. Като машинен инженер обичам точното задание, а и когато макарата е обичана и желана бройка, това още повече ме кара да се направи всичко възможно да остане такава. Моите макари са по същия начин, защото в риболова освен радоста от улова, усещането се допълва и от работата с такъмите  Когато и двете неща са налице, усмивката и доброто настроение оставят траен приятен спомен в душите ни.

Бързия аванс е свързан с модификация на капачката само. Процедурата е малко интересна, но не и невъзможна. Някой фирми специализирани в aftermarket частите за тунинг на макари, предлагат готова алуминиева капачка за целта. По шайбите не се пипа и по този начин имаме бърз аванс с възможност за настройка. Ако смените и шайбите, ще получите абсолютно същия ефект като на всички съвремени макари на марката, ако това ви допада и е търсения ефект. В случая работи уникално за мен лично. Ако имате налични шпули от Emblem Spod и познат добър фрезист, ще станат нещата. Оригиналните се намират трудно и са една шапка пари, но се намират още.

Втората модификация е клипса. Беше подбран най-доброто като решение за ситуацията. Съвместимоста се получи. Преди да го направя имах някои притеснения, но като прегледах нещата, нямах никакво съмнение че ще работи добре. Тази шпула е полиамидна с метален ръб за кастинга. Полиамида е техническа пластмаса с много високи якостни показатели. С една дума няма драма. Поставянето на клипса само по себе си е приклучение, но с правилните инструменти и технология е лесно.

И накрая. Естествено всичко е разглобено, проверено, изчистено от старата смазка и обезмаслено. Сменени са втулките с неръждаеми лагери и е смазана със съответните продукти за конкретните възли. Макарата работи уникално и е направена точно както собственика я иска за да си я ползва с радост.
Модела е уникален и ако търсите такъв внимавайте да не е прхвърлил милиона. Определено си е надеждна макара и с малко доработка си става актуален за днешните стандарти.

Надявам се ревюто да ви е харесало и да е било полезно.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (66.77 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (73.29 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (70.01 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (93.3 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (112.46 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (88.91 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (63.46 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (74.88 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (76.71 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (72.77 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (49.71 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (94.58 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (82.5 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (103.89 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (72.85 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (80.08 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (74.67 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (76.96 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (86.27 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (98.61 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (72.7 KiB) Преглеждано 1225 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (103.54 KiB) Преглеждано 1225 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”