Shimano Stella Fi 4000 XG Вторичният пазар и неговите рискове

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 295
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 35 пъти
получил Браво: 1134 пъти

Shimano Stella Fi 4000 XG Вторичният пазар и неговите рискове

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,

Това ще е малко по-различно ревю, с може би полезни насоки за някои от вас, а именно:
вторичният пазар, рисковете, които носи и за какво да сме готови, ако се насочим натам в търсене на конкретен модел.

Това е пазар, на който винаги има изненади. Можете да си намерите перфектна макара за много добри пари и също така можете да се „наиграете“ сериозно. Какво имам предвид?
Практиката ми показва, че 90% от тези покупки са макари, които се нуждаят освен от обслужване и от подмяна на части. В този случай е много важно да сте наясно дали това е модел, за който могат да се намерят части! Е, то в интернет всичко има 😊. Ами добре, намерете ги, поръчайте ги и си ги доставете. Ще се убедите, че не е точно така. Холивуд и реалният живот малко се различават!
Ако могат да се намерят части, проверете цената на предавките, защото там може да има износване, поради много фактори (невинаги са километрите на макарата). Ако е подържана добре и е боравено правилно с нея, и да е „мильонник“, не е проблем. Как да разберем дали предавката е „убита“? Най-лесното е да повъртите нова макара от модела и тази, която купувате. Износените предавки имат много специфичен и неприятен ход, придружен с „ручене“, което се усеща в ръкохватката. Недейте да гледате луфтовете! Повечето колеги ги обясняват във видео ревюта и т.н., но невинаги са наясно с тях, и могат да ви подведат. Механизмът, за да работи, са му необходими луфтове, иначе ще заклини! Тези луфтове може да са сведени до минимум, но ще ги има. Най-модерният и прецизен двигател също ги има, за да работи, така че това не ви е мерило, но ще го разгледам подробно в друга тема. Както при колите, така и при макарите, могат да се правят манипулации с цел продажба на повреден продукт. Макарите винаги трябва да имат лек ход! Ние боравим с техника, която не е направена да не ни натоварва! Ако предавката е износена, има продукти, които придават плътен ход, без странични шумове и прикриват доста от нещата, НО! Тогава макарата не върти леко и няма инерция, така че внимавайте! Коментар от типа „обслужена от НЯКОГО преди 2 месеца и пусната на пазара може да е точно такъв случай! Защо? Ами никой няма да обслужва макара, за да я продава, защото това обслужване не е безплатно и като продавате нещо обикновено това перо остава в купувача. Ако е обслужвана, то колегите, които обслужват макари, дават информация на собственика ѝ какво е състоянието на механиката вътре. Именно това може да е поводът да се продава обслужена макара! Имайте го предвид и внимавайте, защото всички искаме да си купим „кола втора ръка за без пари и само сипваш и караш“, ама реално не е така.
Проверявайте макарата дали е работила на солена вода! От там щетите винаги са най-големи!
Как да го разберем? Солената вода винаги оставя белези по детайлите. Огледайте я хубаво! Вижте шпулата отвсякъде, ръбовете на декоративните елементи и дръжките.
Внимавайте с ролките на бигела! Проверете я дали се върти с лекота! Ако е блокирала може да е прорязана от влакното. Това е най-натовареният възел с най-много обороти и работи подложен на пръски вода, идващи с влакното! Повечето ролки се обслужват, въпреки че са капсуловани, но в някои модели лагерът е нестандартен и трябва да се търси друго решение, или замяна с нова.

Нещо, което съм забелязал в практиката ми: когато макарата е пазена и външно изглежда добре, това в 99% от случаите означава, че и механиката ѝ е „кукла“!
Обикновено когато една макара е на много апетитна цена, има три варианта. Или да е „морга“, или собственикът ѝ да е на зор и да чисти оборудване, за да излезе от ситуация. Кой е третият вариант? Това е най-добрият вариант! Когато е нов модел и е закупен, но не е допаднал на собственика ѝ, и след няколко излета да иска да ги смени с други. Тук винаги е шестица от тотото! Изпадат и такива бройки.
Ако си търсите конкретен модел, който не е актуален вече и не може да се закупи нов, то тогава се преглежда вторичният пазар. Не бързайте с покупката! Огледайте внимателно обявите. Пуснете запитване по групите, в които имате достъп. Ако някой има запазена, ще ви я предложи на съответната цена. Легендарните модели в колекционерско състояние държат цена! Ако искате определен модел, трябва да сте готови да платите цената. Ако има оферта и е „изгодна“, внимавайте много! Купите ли я, вече си е ваш проблем! Какво се прави в такъв случай? Ами или я продавате и проблемите ѝ се прехвърлят на следващия по веригата, или започвате с реставрацията ѝ, ако е възможна…

В случая Стела на колега с опит. Продадена е за здрава, но с въпросния „тежък ход“ и въпросната вибрация при работа. Макарата е с афтърмаркет кнобче и то скъпо. Ролката е от Стела 10 с двата лагера. Личи си, че за макарата са полагани грижи, но нещо се е случило с предавката….
Преди да се почне с коментари, ще отбележа само нещо за предавките на Стела! Всички съвременни корони на марката, които са ковани, се различават само в покритията! Покритието на Стела се води едно от тях, което е с най-голяма износоустойчивост. За да се запазят във времето, конструкторите на моделите са заложили определени луфтове. Ако седите на дивана и я клатите напред назад, обсебени от идеята, че щом е най-скъпият продукт в класа си, трябва да е абсолютно стегната и да не чувате нищо при работата ѝ, то определено ще сте разочаровани. Ако искате нещо да не мърда и да не се чува, си вземете камък, но кастингът ще ви е ограничен и „хвани-пусни“ ще придобие друг смисъл, в кръга на шегата, разбира се 😊. Ако тръгнете да обирате луфтове, шансът да „презацепите“ предавката е огромен. Като натиснете двете зъбни колела едно в друго, каквато и грес да използвате, те ще си свалят покритията, ще се износят преждевременно и пак ще почне да го има нежеланият луфт, и да ручи, но вече метал не се възстановява!!! Тази корона не е била презацепвана! Ами какво? Два милиона километра?
Имам колега, който има време, желание и възможности. Винаги лови с последния модел Стела и не я обслужва изобщо, докато не излезе следващият модел. След което я обслужвам и той си ги прибира на витрината, като спомен от периода, в който я е ползвал. Ако някой ходи постоянно за риба, то това е той. И като ги отварям, подобни следи от износване няма!!
И какво се е случило, та е станала в това положение? Те рибите в Гърция са сериозни и оттам така се е получило? Само човекът с „марковите“ бурканчета може да каже, защото той си я е обслужвал… Ако такава макара се появи в сервиза му, ще има гръмки изказвания, но когато се продава на колега, нещата стоят по съвсем друг начин. Двойният стандарт е нещото, което винаги вкарва напрежение. Та ако тази е „ОК“, коментарите за смазките и работата на другите колеги е добре да се редуцират. Малък пазар сме и всичко се знае. Ако сте от страната на продавача, не прецаквайте колегите! Ако продуктът е със забележки, естествено, че цената трябва да говори за това.
Та за вторичния пазар, внимавайте много, като купувате! Ако решите да възстановявате, си преценете дали крайната цена няма да ви излезе колкото да я вземете нова или на по-висока цена. Топ моделите на години не се взимат да стоят на рафта! Има и такива, но са рядкост, а и държат цена.

За тази бройка бяха поръчани нови части и, след като пристигнаха, и бяха монтирани, макарата ще живее втори живот. Всичко стана плавно, тихо и с лек ход, както трябва да бъде!
Смазана е със съответните продукти за конкретните възли.
Надявам се новият ѝ собственик да ѝ се радва максимално много, в това невероятно хоби-риболовът!

Надявам се да е било полезно за някого от вас.

Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (76.84 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (69.5 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (79.01 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (65.13 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (91.43 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (67.17 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (73.74 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (88.51 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (86.91 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (92.45 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (72.65 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (55.2 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (54.1 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (60.42 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (50.99 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (64.75 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (115.37 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (62.61 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (67.31 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (72.78 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (49.52 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (79.06 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (76.16 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (98.37 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (67.36 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (64.86 KiB) Преглеждано 1891 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (56.16 KiB) Преглеждано 1891 пъти
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”