Макарите - поглед отвътре
- Владимир
- Мнения: 10468
- Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 11:16
- Местоположение: България/София
- дал Браво: 123 пъти
- получил Браво: 594 пъти
Re: Shimano exsence ci4+4000S..ревю
А от макарите на Пен,има ли наистина здрави,като изработка и материали,които би препоръчал за сом,на спининг?artaks написа:Привет..Придължавам е един Пенн който се оказа много приятна изненада..И така..
Макарата току що е разглобена...
Както е видно,и тук е взето доста от Дайва...Лошо няма...
Макарата е работила доста,и всичко е доста зацапано...Основно спининг/речен/за сом..
Ето я изненадата...Лагерите са досущ като,на шиманата от високия клас...Китайски са но са много добри...Свалени са защитите,и са подготвени за промиване..
Трите броя в ляво са буквално едно към едно с тези,на Туин примерно
Всичко е почистено,и готово за смазване,и монтаж..
Солидна изработка с качествени лагери със завишени размери
Тези,на короната са както следва..ляво 8x14x4....в дясно 8x12x3,5..
Пиньона се лагерува с два броя солидни лагери..От горната страна..8x16x5..от долната..8x16x4.....
В общи линии прилична спинингова макара с добър ресурс...Въпреки.че е използвана основно за сом по Марица не се наблюдават износвания..Малко по-бързооборотна от необходимото но както е видно явно не пречи...
Поздрави...
Живота е една безмислена война,накрая всички я губим.
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: Чет Мар 19, 2015 19:20
- Риболов: Всичко без щека и муха
- дал Браво: 38 пъти
- получил Браво: 205 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
Здравейте Колеги!
Имам едно питане към автора на темата. Тъй като той е отворил и сервизирал десетки макари Шимано смятам, че може да отговори компетентно на моите терзания. Интересува ме какво е резбовото съединение между короната и дръжката?
За целта ще ползвам няколко примера разгледани в темата по-напред:
На стр.6 има показана STELLA SW 4000 PG . Тук нещата са кристално ясни. Върху стоманена ос е монтирана черна корона с помощта на болчета. Тук резбовото съединение е стомана-стомана което е идеално.
Но не така добре изглеждат нещата при доста други.
На стр.1 има един EXSENS Ci4+ 4000 S но с черна корона без стоманена ос.
На стр10 има STELLA с жълта корона, но отново без стоманена ос.
На стр. 16 е Ванкуиш с бяла корона, но стомана отново не се вижда.
Има още много примери, но ще спра до тук. Всичките тези корони било то черни, жълти или бели са изработени от някакъв легиран алуминий, но с различно покритие и са много по-добри от цамовите отливки влагани в евтините модели. Та въпроса ми е:
Има ли някаква стоманена резбова втулка вградена в тези корони или резбата за дръжката е нарязана директно в алуминия?
Имам едно питане към автора на темата. Тъй като той е отворил и сервизирал десетки макари Шимано смятам, че може да отговори компетентно на моите терзания. Интересува ме какво е резбовото съединение между короната и дръжката?
За целта ще ползвам няколко примера разгледани в темата по-напред:
На стр.6 има показана STELLA SW 4000 PG . Тук нещата са кристално ясни. Върху стоманена ос е монтирана черна корона с помощта на болчета. Тук резбовото съединение е стомана-стомана което е идеално.
Но не така добре изглеждат нещата при доста други.
На стр.1 има един EXSENS Ci4+ 4000 S но с черна корона без стоманена ос.
На стр10 има STELLA с жълта корона, но отново без стоманена ос.
На стр. 16 е Ванкуиш с бяла корона, но стомана отново не се вижда.
Има още много примери, но ще спра до тук. Всичките тези корони било то черни, жълти или бели са изработени от някакъв легиран алуминий, но с различно покритие и са много по-добри от цамовите отливки влагани в евтините модели. Та въпроса ми е:
Има ли някаква стоманена резбова втулка вградена в тези корони или резбата за дръжката е нарязана директно в алуминия?
Re: Макарите - поглед отвътре
Съдейки по теглото,на изброените корони/стела,ванкуиш,ексенс/мисля,че оста не е стоманена.Честно казано не съм се заглеждал,но при първа възможност ще го направя.Възможно е в оста да са набити стоманени резбовани втулки,но е малко вероятно.При SW моделите стоманената ос е приоритет едва ли не,и е налична във всички Стели,и Туини,както,и при старите Страдици,и Сустеини които са за американския пазар.Поне се вижда,на пръв поглед.При по-горе споменатите модели дори,и да има някаква стомана то тя е с цвета,на оксидацията,на короната/не при всички/и поне не се набива,на очи.Ако се притесняваш от това дали резбата може да превърти при натоварване,бих казал,че не е изключено,но поне до момента лично не съм попадал,на подобен възникнал проблем.Все пак силата необходима да се случи подобно нещо е далеч над тази при която драга започва да отпуска.Поне така си мисля..
Поздрави.
Поздрави.
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: Чет Мар 19, 2015 19:20
- Риболов: Всичко без щека и муха
- дал Браво: 38 пъти
- получил Браво: 205 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
Благодаря за бързия и изчерпателен отговор!
Когато дойде следващата макара за обслужване провери короната с един магнит. Ако има стоманена част ще си покаже веднага. Притесненията ми не са от това, че ще се скъса резбата при голям напън. За това както казваш си има аванс, но при често развиване и завиване на дръжката проблем винаги може да стане. Едно тръгване на криво и хайде нова корона . Аз ходя за риба доста често, ако метеорологичните условия позволяват до 4 пъти седмично Транспортирам си макарите винаги със свалени дръжки. Ползвам Дайви от Калдия до Сертей и там проблема е решен кардинално стомана-стомана. Сега обмислям покупката и на едно Шимано, но след гледането на няколко руски клипа със повредени резби съм леко притеснен.
Аз съм стругар по професия и за мен матрЯла от което е произведен даден детайл е от съществено значение.
Поздрави!
Когато дойде следващата макара за обслужване провери короната с един магнит. Ако има стоманена част ще си покаже веднага. Притесненията ми не са от това, че ще се скъса резбата при голям напън. За това както казваш си има аванс, но при често развиване и завиване на дръжката проблем винаги може да стане. Едно тръгване на криво и хайде нова корона . Аз ходя за риба доста често, ако метеорологичните условия позволяват до 4 пъти седмично Транспортирам си макарите винаги със свалени дръжки. Ползвам Дайви от Калдия до Сертей и там проблема е решен кардинално стомана-стомана. Сега обмислям покупката и на едно Шимано, но след гледането на няколко руски клипа със повредени резби съм леко притеснен.
Аз съм стругар по професия и за мен матрЯла от което е произведен даден детайл е от съществено значение.
Поздрави!
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: Чет Окт 27, 2005 9:54
- Местоположение: София
- дал Браво: 157 пъти
- получил Браво: 1057 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
Има принципна разлика м/у сглобката на Дайва и Шимано. При Шимано самата дръжка има ос с резба, която се завива в короната. При транспортиране не е нужно оста да се развие до край, а само колкото да се сгъне дръжката. Т.е. да "тръгне" накриво резбата е малко вероятно. При Дайва резбата е в отвора на дръжката и последната се сваля изцяло. Затова и от време на време хората губят дръжки на Дайви . А руснаците, разбира се, са способни на всичко .
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 12:27
- Местоположение: Варна
- дал Браво: 38 пъти
- получил Браво: 34 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
На ванкуиш 2012 не се сгъва. Неръждаемите стомани (повечето) не ги лови магнит. Според мен е изключено да повредиш резбата на короната. Дръжката е с две резби и тази с по малкия диаметър (за левичари) служи за направляваща.pux написа: При Шимано самата дръжка има ос с резба, която се завива в короната. При транспортиране не е нужно оста да се развие до край, а само колкото да се сгъне дръжката..
- Monov
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пон Авг 11, 2014 23:49
- Риболов: спининг
- дал Браво: 41 пъти
- получил Браво: 59 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
И при новата Стела 18 FJ не се сгъва дръжката. Както и да е, дръжката на Дайва се завива по-трудно, т.е. захващането отначало е малко по-пипкаво. При Шимано просто вкарваш оста докрай и почваш да въртиш, няма абсолютно никакви проблеми.
Разлика съм виждал и в отвиването. При Шимано ми е било по-трудно да отвия дръжката понякога, отколкото при Дайва, но и двете затягат доста, когато се напъва адръжката при експлоатация. Желателно е да не се теглят с дръжката на макарата тежки неща, а с въдицата.
Разлика съм виждал и в отвиването. При Шимано ми е било по-трудно да отвия дръжката понякога, отколкото при Дайва, но и двете затягат доста, когато се напъва адръжката при експлоатация. Желателно е да не се теглят с дръжката на макарата тежки неща, а с въдицата.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб Окт 23, 2010 21:21
- Местоположение: Добрич
Re: Макарите - поглед отвътре
Не знам дали е правилното място да попитам.Някой да знае къде в София имат в наличност грес за риболовни макари на PENN -56.7гр.?
- te4osoma
- Мнения: 1921
- Регистриран на: Чет Окт 28, 2010 16:30
- Местоположение: ако го кажа,после трябва да ви убия.
- дал Браво: 322 пъти
- получил Браво: 122 пъти
Re: Макарите - поглед отвътре
Така ,дойде време за ежегодната профилактика на някои от макарите ми и Румбата се справи перфектно ,както винаги .
Понеже макарите ми са малко стари модели се доверявам само на него.. не че той е много стар..хаха
Жив и здрав Румба уникална работа ,както винаги..
Понеже макарите ми са малко стари модели се доверявам само на него.. не че той е много стар..хаха
Жив и здрав Румба уникална работа ,както винаги..
- ...
-
- IMG_20220419_163800.jpg (200.94 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163734.jpg (199.97 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163722.jpg (192.69 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163704.jpg (195.94 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163642.jpg (187.35 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163627.jpg (177.27 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG_20220419_163621.jpg (221.24 KiB) Преглеждано 2594 пъти
-
- IMG-f70f641336804e9991a0a03250c790e3-V.jpg (74.8 KiB) Преглеждано 2594 пъти
Не се обвързвай с неща от които не можеш да се отървеш за 30 секунди ,когато усетиш жегата зад ъгъла...