Daiwa 19 Certate LT 5000D-XH

Има шпула, има бигел, че и аванс се намира, що е то?
KGramatikov
Мнения: 283
Регистриран на: Сря Апр 05, 2017 15:43
Риболов: Мач риболов
дал Браво: 34 пъти
получил Браво: 1077 пъти

Daiwa 19 Certate LT 5000D-XH

Мнение от KGramatikov »

Здравейте,
Тази макара е закупена за силов риболов, за преследване на хищници в Гърция. Още от закупуването ѝ дойде при мен само за преглед. 2016 промотират новата концепция с MONOCOQUE BODY. Какво е това? Това е прецизно отлято цяло тяло, за да няма огъване при натоварване, да спести ненужното място и да е нещо, което не е правено досега. Лично ми допада като концепция и вярвам, че ще я доразработят и усъвършенстват. Та тази макара, като беше нова, въртеше без никакъв шум, вибрация, нищо! Вътре предавката е с размерите на предавка от шаранджйиска макара, но поместена в това тяло. Направо невероятно!
Но идва заветният ден, в който макарата блокира по някаква причина. Следва напъване на дръжката… Раздвижване със зор… И в края на деня един доста неприятен звук от работата на предавката…
Още като беше нова, се видя, че точно за тази модификация инструментите, които се предлагаха на пазара от Корейската фирма за отварянето на новата концепция на Daiwa, не стават за този размер. Самият производител не предлага в свободна продажба подобни инструменти и държат всичко да минава през фирмения им сервиз. Това само по себе си не е лека процедура и никак няма да е евтино да минете през сервиза в Германия и от там, ако преценят, могат да я изпратят в Япония. Какво се прави в случай, че искаме да я обслужим? Минавате си по стандартната процедура и после споделяте опита от целия процес и времето, за което са се случили нещата. Или си конструирате инструментално оборудване и го поръчвате да ви го изработят, за да можете поне да обслужите въпросната макара на местно ниво. За части е ясно, че не се предлагат свободно за продажба. Странна политика на фирмата. Целта на корпорациите е да печелят от продажбите. Ако са пуснати за свободна продажба, на висока цена, като дойде времето за подмяна, ще имаме вариант. Цялата тази политика на затвореност не знам до къде ще доведе…. Доста хора вече се оттеглиха, именно заради липсата на части и невъзможността за поддръжка. Не ме разбирайте погрешно. Моделите са им добри, здрави и надеждни, с много иновации, но винаги идва моментът Х. Тогава или я махаме и, верни на марката, взимаме следващото, или си караме така, докато спре тотално, ако не ни дразни. Лошото е, когато моментът Х дойде скоро след покупката и нямаме опции.

В случая, знаейки, че някой ден ще трябва да се обслужват на местно ниво, реших да използвам опита от работата си, да си начертая инструмент, който да ми е удобен. Да направя предварителен 3D принтиран модел за проба, преди да поръчам изработката на въпросния Tool 😊. И след всичко това, заветният ден дойде. Имайки правилните инструменти, обслужването на този модел е детска игра и наистина разбираш, че е мислен и пипнат модел. Капакът, който е при короната, е на резба с гумен О-пръстен за защита от проникване на вода. Лагерът е неръждаем, с допълнително покритие. В Exist използват лагерите, които са Magsealed, но тук се води клас надолу и са спестени. От другата страна няма уплътнение и солената вода може да проникне между корпуса и капака, и да си работи там. Стоп лагерът е затворен отгоре с Magsealed и гума между него и декоративния елемент. В долната част са използвали също гума с широка периферия, за да защитят механизма максимално. И, незнайно поради каква причина, са оставили предния лагер на пиньона да е отворен…. Капсулованият лагер с тези размери е с 0,5мм по-широк, заради двустранната капсуловка. Имено от там няколко палави песъчинки минават гумената бариера, блокират лагера и влизат в корпуса….. Оттам се получават няколко нехарактерно дълбоки резки в зъбите и предавката при работата си почва да ги чете, а ние ги усещаме като едно доста неприятно усещане… По принцип, ако не я бях въртял като нова, щях да кажа, че си е характерното за марката явление, но тук и двамата знаем как е била, и определено не е същата.
Станалото станало и връщане назад няма. Всичко, което е трябвало, е разглобено, почистено и обезмаслено. Смазана е наново със съответните продукти за конкретните възли. След обслужването неприятната вибрация затихна, но продължава да се усеща. Сега следва сагата за поръчка на нова предавка и дали ще се случат нещата изобщо. Може и да има втори живот за тази бройка. Не ме разбирайте, че всичко е тотална щета. В предавката има толкова много живот още, че ние нямаме толкова време да ходим за риба. Ако се приема сегашното ѝ поведение, ще служи още много.
Ако имате такива модели, не разчитайте, че са запечатани и можете да ги топите и мокрите обилно със солена вода, и да ги търкаляте по пясъците. С времето неизбежно ще имате проблеми! Ако макарата за вас е консуматив и имате възможност, не е проблем да си правите, каквото искате. Но ако ви е било трудно да стигнете до този модел и, мислейки, че е „безсмъртна“, я съсипете, ще останете неприятно изненадани…
Надявам се да е било полезно за някои от вас.
Поздрави и наслука!
...
1 (1).jpg
1 (1).jpg (71.57 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (2).jpg
1 (2).jpg (63.48 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (3).jpg
1 (3).jpg (73.26 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (4).jpg
1 (4).jpg (57.27 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (5).jpg
1 (5).jpg (38.05 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (6).jpg
1 (6).jpg (120.52 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (7).jpg
1 (7).jpg (40.83 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (8).jpg
1 (8).jpg (72.96 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (9).jpg
1 (9).jpg (45.51 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (10).jpg
1 (10).jpg (61.1 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (11).jpg
1 (11).jpg (57.87 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (12).jpg
1 (12).jpg (82.27 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (13).jpg
1 (13).jpg (65.66 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (14).jpg
1 (14).jpg (63.06 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (15).jpg
1 (15).jpg (82.78 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (16).jpg
1 (16).jpg (77.09 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (17).jpg
1 (17).jpg (89.28 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (18).jpg
1 (18).jpg (59.49 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (19).jpg
1 (19).jpg (64.99 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (20).jpg
1 (20).jpg (60.93 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (21).jpg
1 (21).jpg (65.44 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (22).jpg
1 (22).jpg (53.37 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (23).jpg
1 (23).jpg (58.67 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (24).jpg
1 (24).jpg (62.81 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (25).jpg
1 (25).jpg (67.06 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (26).jpg
1 (26).jpg (61.09 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (27).jpg
1 (27).jpg (85.54 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (28).jpg
1 (28).jpg (82.39 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (29).jpg
1 (29).jpg (67.78 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (30).jpg
1 (30).jpg (66.4 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (31).jpg
1 (31).jpg (64.63 KiB) Преглеждано 313 пъти
1 (32).jpg
1 (32).jpg (62.18 KiB) Преглеждано 313 пъти
Аватар
Д-р Флекс
Мнения: 8695
Регистриран на: Чет Дек 03, 2009 17:56
Местоположение: София
дал Браво: 1251 пъти
получил Браво: 395 пъти

Re: Daiwa 19 Certate LT 5000D-XH

Мнение от Д-р Флекс »

Прекрасно четиво! :tup: И много поучително! :D
artaks
Мнения: 994
Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 19:38
дал Браво: 4 пъти
получил Браво: 16 пъти

Re: Daiwa 19 Certate LT 5000D-XH

Мнение от artaks »

Калинката е машина.Респект.
Публикувай отговор

Обратно към “Макари”