Котви
Дайте съвет къде е най-удачно и удобно да се завързва котвата на надуваема лодка? Къде навивате и застопорявате излищното въже?
Аз си купих 5 кг котва и 25 м въже ф6 мм. Няколко пъти съм я завързвал на носовата халка на лодката, а остатъка от въжето стои свободно в лодката. Често се оплита и е доста трудно и неудобно да достигна халката. Интересно ми е да споделите вашия опит.
Успехи и наслука!
Аз си купих 5 кг котва и 25 м въже ф6 мм. Няколко пъти съм я завързвал на носовата халка на лодката, а остатъка от въжето стои свободно в лодката. Често се оплита и е доста трудно и неудобно да достигна халката. Интересно ми е да споделите вашия опит.
Успехи и наслука!
котва
tryico,каде използваш лодката?на море или на язовир?за море,ако не си за попчета,според мен най-добра е плаващата котва.вярно,не стоиш на едно място а се носиш на дреиф.значително по бавно и наи важното те държи срещу вълната.25 метра въже мисля че е краино недостатъчно,има съотношение,дълбочина-дължина на въжето.А за свободното въже има само едно спасение,но е скъпо http://www.minnkotamotors.com/products/ ... sp?pg=dh40
- Чичо Том
- Мнения: 851
- Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 22:40
- Риболов: костур от лодка
- Местоположение: 3500гр.Берковица
- получил Браво: 3 пъти
- Обратна връзка:
За закотвяне на леки лодки не са необходими сложни и скъпи
котви необходимо е да имаш две жилеза по 5 кг.Пускаш едното
отстъпваш 20-25м пускаш другото и след това обираш въжетата
така ,че да си между двете на еднакво растояние.Едното въже
се връзва за преден лев кнехт и а другата за заден десен или обратното.Винаги
носа да е насочен срещу вятъра.
котви необходимо е да имаш две жилеза по 5 кг.Пускаш едното
отстъпваш 20-25м пускаш другото и след това обираш въжетата
така ,че да си между двете на еднакво растояние.Едното въже
се връзва за преден лев кнехт и а другата за заден десен или обратното.Винаги
носа да е насочен срещу вятъра.
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Чичо Том,
По този начин може би е възможно да застанеш на котва в затворен водоем при постоянен вятър и с тинесто дъно,но на море е неприложим и опасен. При промяна на посоката на вятъра се оказваш "на борд" на вълната с всички последствия. За удържане на лодката (кораба) на определен ъгъл спрямо вятъра и/или вълната има друг способ-"на котва и шпринг".Предимството му е,че можеш да регулираш дължината на шпринга и по този начин да променяш ъгъла на корпуса спрямо вятъра. Изпълнението на практика е просто- на котвеното въже(или верига) на определена дължина над котвата(пусната от носа) закрепяш допълнитено въже "шпринг" чиито свободен край е закрепен за кърмовият кнехт на наветреният борд. Получава се триъгълник-в единият ъгъл е котвата,в другия е носовият кнехт и третият е кърмовият (бордови) кнехт. Недостатъците са,че е котвата трябва да "работи" под ъгъл,което намалява и надеждността на закотвянето,имаш още едно котвено въже...
Голяма част от държащата сила на котвата е от веригата, а масата и конструкцията на самата котва е друга бира. В края на краищата работата опира до решаването на задача от физиката-кое ще подаде първо и "к'во ша праим сеа?..." В този смисъл една гира от 2кг забита в тинята на язовира при тихо време ще удържа чудесно 4м лодка с двама рибари и каса бира, но в морето при свеж вятър ако си се закотвил на пясъчно или каменисто дъно дори с пет пъти по-тежка котва ще започне да те отнася. Ако лодката застане на борд на вълната докато сте на котва и котвеното въже провисне-палета мотора или се хващайте за греблата.
По този начин може би е възможно да застанеш на котва в затворен водоем при постоянен вятър и с тинесто дъно,но на море е неприложим и опасен. При промяна на посоката на вятъра се оказваш "на борд" на вълната с всички последствия. За удържане на лодката (кораба) на определен ъгъл спрямо вятъра и/или вълната има друг способ-"на котва и шпринг".Предимството му е,че можеш да регулираш дължината на шпринга и по този начин да променяш ъгъла на корпуса спрямо вятъра. Изпълнението на практика е просто- на котвеното въже(или верига) на определена дължина над котвата(пусната от носа) закрепяш допълнитено въже "шпринг" чиито свободен край е закрепен за кърмовият кнехт на наветреният борд. Получава се триъгълник-в единият ъгъл е котвата,в другия е носовият кнехт и третият е кърмовият (бордови) кнехт. Недостатъците са,че е котвата трябва да "работи" под ъгъл,което намалява и надеждността на закотвянето,имаш още едно котвено въже...
Голяма част от държащата сила на котвата е от веригата, а масата и конструкцията на самата котва е друга бира. В края на краищата работата опира до решаването на задача от физиката-кое ще подаде първо и "к'во ша праим сеа?..." В този смисъл една гира от 2кг забита в тинята на язовира при тихо време ще удържа чудесно 4м лодка с двама рибари и каса бира, но в морето при свеж вятър ако си се закотвил на пясъчно или каменисто дъно дори с пет пъти по-тежка котва ще започне да те отнася. Ако лодката застане на борд на вълната докато сте на котва и котвеното въже провисне-палета мотора или се хващайте за греблата.
-
- Мнения: 432
- Регистриран на: Съб Окт 28, 2006 14:55
- Местоположение: По света и в Бургас
- Обратна връзка:
Котва на Хол е рядко използвана за рибарски лодки. Забележката ми беше по-скоро за метода на закотвяне, а не за конкретният модел котва. Дай да не опираме до регистровите правила на държавата на флага-там работата става дебела и за нашите цели до голяма степен тези правила са трудно приложими. Вярно е,че няма универсална котва, за това и разнообразието от модели е толкова голямо и непрекъснато се подобряват и прилагат нови модели котви. Разбирам,че си човек от "кухнята" и всяка дискусия с теб допринася за безопасността на колегите от форума. Пен и Дармадан сигурно има какво да добавят към написаното от нас.
Поздрави.
Поздрави.
koтва
Според мен пропускате нещо много важно: ако дълбочината е х то въжето трябва да е 3х за да държи добре котвата ,ако някой се интересува мога да обясня подробно.
Виждал съм много колеги които при дълбочина 10м пускат 10.5м въже и дреифат яко и псуват котвата.
Виждал съм много колеги които при дълбочина 10м пускат 10.5м въже и дреифат яко и псуват котвата.
-
- Мнения: 4833
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 2:29
- Местоположение: San Diego CA
- получил Браво: 8 пъти
Пускал сам и 10 X 1 котва и пак не е държала,но като цяло си пpав - котва се пуска поне 3Х1 за да държи и трябва да е cаобразена с лодката,времето,дъното и мястото на пускане.За лодките които ползвате повечето не е необходима кой знае каква котва,но при по-големи лодки си е направо за цяла нова тема.
Go BIG or Go Home!
Аз лично предпочитам котви тип Денфорд , за нея закачам около 2 метра верига към която вързвам котвеното въже ( за предпочитане трипредно- капрон). Края на котвеното да е заплетено с коуш обезателно. Дължината на спуснатото въже е добре да е 3 пъти по голяма от дълбочината . Котва 3.5-4кг без проблем държи яхта 1.3т в силно време.
и тук: http://www.berkyt.ru/berkyt/katalog/lod ... e)/jakorja
В магазина са точно тоя тип А- на страница 8.
В магазина са точно тоя тип А- на страница 8.