Рядък модел Рьоби
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
Рядък модел Рьоби
Понеже преди време бях обещал, та сега да си изпълня обещанието. На вниманието на любители, кибици и всякакви фенове на готините макарици, представям едно ретро-произведение със славната марка Ryobi.
Моделът е Ryobi SD 3000 - особеното на тази макарка е, че е със страничен аванс.
Посредством двете зъбни търкаленца на капака се натягат шайбите на аванса, които са поместени в квадратното легло в долния край на макарата.
Не знам кога точно е произведена, но със сигурност не е на по-малко от 25 години. Както виждате обаче, механиката й се е съхранила в перфектно състояне.
Бай дъ уей, макарката намерих на сергията на един пазар, сложена редом с разни други пластмасови съвременни "ужасии" и сметнах, че не й е мястото там.
Събира около 100 м 0.40
Не ви ли прави впечатление, че е едновремешните макари са изпипани и естетически? Не знам за вас, но на мен 90% от сегашните макари ми се струват еднакви и грозни.
Някои снимки са малко размазани, съжалявам за което...
Моделът е Ryobi SD 3000 - особеното на тази макарка е, че е със страничен аванс.
Посредством двете зъбни търкаленца на капака се натягат шайбите на аванса, които са поместени в квадратното легло в долния край на макарата.
Не знам кога точно е произведена, но със сигурност не е на по-малко от 25 години. Както виждате обаче, механиката й се е съхранила в перфектно състояне.
Бай дъ уей, макарката намерих на сергията на един пазар, сложена редом с разни други пластмасови съвременни "ужасии" и сметнах, че не й е мястото там.
Събира около 100 м 0.40
Не ви ли прави впечатление, че е едновремешните макари са изпипани и естетически? Не знам за вас, но на мен 90% от сегашните макари ми се струват еднакви и грозни.
Някои снимки са малко размазани, съжалявам за което...
Make Love & Ribolov!
I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Да не кажеш, че и водещата ролка на бигела е читава? А си напълно прав - и аз бих я прибрал, дори само заради музейната й стойност И за естетиката е вярно - веднага се се сещам за Тап-а ако щеш, по шас-е-пеш и сега ловят с подобни. Също за модела на Дайва с кръстатото редене на влакното... Красавици а и не лоши като механика бяха и първите Фореле-та, преди да започнат да ги тъпчат с пластмаса
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
-
- Мнения: 1304
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 8:19
- Местоположение: София
- дал Браво: 6 пъти
- получил Браво: 4 пъти
Ама как реди влакнотоМайстор Саки написа:Водещата ролка е като нова.
Новото си е ново. И аз имам едни Дайви дето не ми се продават, защото доста рибички съм извадил с тях, ама няма начин да ловя отново с тях. Редят като горната влакното, бавни, няма супер стоп и т.н.Пазя си ги за да ми пълнят шкафовете.
Това е все едно да кажеш, че Ладата е хубав автомобил............ Да бил е хубав, ама преди 20 години
Не ме питайте за имена на водоеми. Не ги знам!!
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Както се каза по-горе и тогава не е бил автомобил, ама ако си чакал 15-20 години да ти излезе редът за него и снесеш 50-60 заплати, като слънце ще ти се види Та така и с макарите - бедна ти е фантазията как се намираха навремето, та дори и като дойде ерата на "джапанките" - аз съм спал с дни с макарата до възглавницата си. Е, когато не съм с мацка, де А тези модели със страничния аванс не съм ги виждал, че и от снимката не ми станаха много ясни - е, нямам и време да разглеждам повече, ще остане за друг път.ARK написа:Това е все едно да кажеш, че Ладата е хубав автомобил............ Да бил е хубав, ама преди 20 години
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Искаш да кажеш, че се върти на обратен ход заеднос дръжката в затормозено положение ли???stefan написа:Наименованието "макара с фиксирана шпула" сякаш най-подхожда за нея - шпулата не се върти и при сработване на аванса и не усуква влакното.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Извинявай, Бейбидокторе, направих свободно съчинение за макарата на Майстор Саки, заблуден от марката на макарата на Мунчо Така си обяснявах действието на страничния аванс.
Разположението на авансовите шайби на макарата от снимката е задно с изведена отстрани регулировка на аванса и действието му вероятно по нищо освен регулировката не се отличава от това на спининговите макари със заден аванс.
Разположението на авансовите шайби на макарата от снимката е задно с изведена отстрани регулировка на аванса и действието му вероятно по нищо освен регулировката не се отличава от това на спининговите макари със заден аванс.
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
Жорка, за реденето на влакното си напълно прав. С монофилно горе-долу се справя, обаче с плетено е зле. В никакъв случай не смятам, че тази макара е по-добра от новите Дайви, които сънуваш /не само ти, в интерес на истината/, просто е по-различна от това, с което ловят повечето колеги. Аз всъщност я взех най-вече заради това, че е рядко срещан модел, изобщо е нещо по-нестандартно и има някаква колекционерска стойност. Рядко я ползвам, макар че е в пълна бойна готовност.
Авансът дефакто е задно разположен, но се регулира отстрани, както каза Стефан. Доста удобно е за работа, но не се внедрява в по-новите модели макари... Според мен единственото обяснение за това е допълнителното усложняване на конструкцията.
Специално за Бейбидоктора ще се постарая да направя повече и по-детайлни снимки.
Само едно нещо обаче не ми стана ясно... Що сравнявате тази макара с Лада?! Ако трябва така да асоциираме нещата, то това е например Форд Мустанг - класика от 70-те години.
Ако бях пуснал тема, в която да се дивя на прекрасните форми и техническите нововъведения в Делфин 10, тогава разбирам да я асоциирате с Лада...
Авансът дефакто е задно разположен, но се регулира отстрани, както каза Стефан. Доста удобно е за работа, но не се внедрява в по-новите модели макари... Според мен единственото обяснение за това е допълнителното усложняване на конструкцията.
Специално за Бейбидоктора ще се постарая да направя повече и по-детайлни снимки.
Само едно нещо обаче не ми стана ясно... Що сравнявате тази макара с Лада?! Ако трябва така да асоциираме нещата, то това е например Форд Мустанг - класика от 70-те години.
Ако бях пуснал тема, в която да се дивя на прекрасните форми и техническите нововъведения в Делфин 10, тогава разбирам да я асоциирате с Лада...
Make Love & Ribolov!
I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...
Доколкото виждам от снимката, част от механизма за регулировка на аванса е дублирана и за дясно разположение на дръжката. Наистина разточително решение.Майстор Саки написа: Доста удобно е за работа, но не се внедрява в по-новите модели макари... Според мен единственото обяснение за това е допълнителното усложняване на конструкцията.
- babydoctor
- Мнения: 15953
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:59
- Местоположение: София
- дал Браво: 46 пъти
- получил Браво: 160 пъти
Мерси, Майсторе, намерих време да погледна по-внимателно, да видим дали съм разбрал - тормозът е варху пиньона отзад, а фрикциите са между капака и предното зъбно колело. Ама защо са две зъбните, само за да се изнесе напред регулиращия винт ли? Като ги гледам, са еднакви, значи не може да става дума за предавка. Абе изобщо тия зъбните колелета ги нямат за нищо А на Делфина няма какво да му снимаш, той изцяло си е краден - имат един модел 1/1 с Мичел 320, че и с подобрение, шпулата се сваля като на 308 Е, само дето си личи, че е сдЯлан в СССРМайстор Саки написа:Специално за Бейбидоктора ще се постарая да направя повече и по-детайлни снимки.
Каква е тая участ бе, народе - какъвто и байрак да се развее, дръжката му все ти е отзад...
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
Защо винаги бъдещето е светло, а никога настоящето???
- Майстор Саки
- Мнения: 4277
- Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:27
- Риболов: heavy spinning
- Местоположение: на р. Дунав около Свищов
- дал Браво: 26 пъти
- получил Браво: 10 пъти
Да, кажи-речи целият механизъм е дублиран.От долната страна на десния капак има същите две зъбчати търкаленца, както на левия, само че огледални. При прехвърляне на дръжката отдясно, пластмасовата перчатка, с която се регулира аванса, също се развърта и се прехвърля отдясно. Макарката по принцип има две лагерчета - едното е на ротора, а второто е отляво на оста на дръжката. Отдясно на оста обаче има и едно плъзгащо лагерче, което не знам от какво точно е направено, обаче не е мръднало изобщо.stefan написа:Доколкото виждам от снимката, част от механизма за регулировка на аванса е дублирана и за дясно разположение на дръжката. Наистина разточително решение.
Общо взето е така, макар че с тая думичка фрикции ми размъти невиждалото сън от 30 часа съзнание. Зъбните колеленца са две, за да може да се предаде усилието от перчатката, която е в основата на дръжката, чак до назъбеното цилиндърче в долния край на макарата, което притиска шайбите на аванса.babydoctor написа: Мерси, Майсторе, намерих време да погледна по-внимателно, да видим дали съм разбрал - тормозът е варху пиньона отзад, а фрикциите са между капака и предното зъбно колело. Ама защо са две зъбните, само за да се изнесе напред регулиращия винт ли? Като ги гледам, са еднакви, значи не може да става дума за предавка. Абе изобщо тия зъбните колелета ги нямат за нищо Very Happy А на Делфина няма какво да му снимаш, той изцяло си е краден - имат един модел 1/1 с Мичел 320, че и с подобрение, шпулата се сваля като на 308 Very Happy Е, само дето си личи, че е сдЯлан в СССР Very Happy Very Happy Very Happy
А колкото до Делфините, дори и да искам, не мога да им направя снимки, понеже отдавна ги махнах...
Make Love & Ribolov!
I Fish, Because The Voices In My Head Tell Me To...