Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
- DOCTORA
- Мнения: 2154
- Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 19:27
- Местоположение: АНГЛИЯ
- дал Браво: 303 пъти
- получил Браво: 114 пъти
Пламене, радвам се че послуша съвета ми как да монтираш стойките за прътове!
Чудесно си се справил!
Селва е прав че можеше да използваш предимството на люка даващ ти достъп отвътре и да закрепиш стойките с болтове! Щеше да е наистина бетон!
Притеснява ме закрепянето което си измислил за предната лебедка:
Сигурен съм че е твоя идея защото никой не си закрепя така предната макара.
Има опасност ако халката протече каяка да стане неизползваем.
Никой не дупчи каяк толкова ниско!
Трябваше да си вземеш едно ухо от Селва и да монтираш предната макара както му е редът:
Или пък можеше да използваш дръжката като прехвърлиш ластичното въже от другата страна - както аз направих на надуваемият каяк:
Друго нещо - този кам клиит не се използва така:
Това пък откъде го видя?!!
Не провери ли в темата за котвена лебедка как аз съм използвал този вид клиит. Той се монтира отгоре на ганъла за да спира котвеното въже в която и посока да си закотвил.
Както си го сложил, той спира лебедковото въже и може да се използва само при закотвяне откъм носа.
За лебедковото въже се използват ляв и десен странични кам клиитове:
те се монтират един пред друг на 50см разстояние един от друг и позволяват да се застопори лебедковото въже и в двете посоки.
Сега ще трябва да монтираш по-назад друг такъв клиит но обърнат обратно за закотвяне от към кърмата. Аз бих сложил правилният ляв страничен клиит:
Ако се справиш, каяка ще е найдобре оборудваният бъкарски каяк в БГ.
Чудесно си се справил!
Селва е прав че можеше да използваш предимството на люка даващ ти достъп отвътре и да закрепиш стойките с болтове! Щеше да е наистина бетон!
Притеснява ме закрепянето което си измислил за предната лебедка:
Сигурен съм че е твоя идея защото никой не си закрепя така предната макара.
Има опасност ако халката протече каяка да стане неизползваем.
Никой не дупчи каяк толкова ниско!
Трябваше да си вземеш едно ухо от Селва и да монтираш предната макара както му е редът:
Или пък можеше да използваш дръжката като прехвърлиш ластичното въже от другата страна - както аз направих на надуваемият каяк:
Друго нещо - този кам клиит не се използва така:
Това пък откъде го видя?!!
Не провери ли в темата за котвена лебедка как аз съм използвал този вид клиит. Той се монтира отгоре на ганъла за да спира котвеното въже в която и посока да си закотвил.
Както си го сложил, той спира лебедковото въже и може да се използва само при закотвяне откъм носа.
За лебедковото въже се използват ляв и десен странични кам клиитове:
те се монтират един пред друг на 50см разстояние един от друг и позволяват да се застопори лебедковото въже и в двете посоки.
Сега ще трябва да монтираш по-назад друг такъв клиит но обърнат обратно за закотвяне от към кърмата. Аз бих сложил правилният ляв страничен клиит:
Ако се справиш, каяка ще е найдобре оборудваният бъкарски каяк в БГ.
Успеха в риболова има две тайни:
1- никога не казвай всичко което знаеш!
1- никога не казвай всичко което знаеш!
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
За захващането на предната лебедка времето ще покаже дали е удачно . Не мисля че може да подаде( отвътре е с шайба и болт) , но при нужда лесно може да се запуши (ластика да се върже горе на дръжката). А за кам клийта е направен умишлено така( като живот и здраве се видим, ще го проверш да видиш дали върши работа. Така е поставен точно за да се ползва само един ,а не три. При застопоряването на снимката- спира въжето когато е на носа , когато е на кърмата се поставя в улея другото въже ( получава се застопоряване на въжето,когато си закотвен отзад) . Въжето е 4 мм. - на същия кам клийт върху другото се поставя и котвеното въже. Всичко това е тествано на сух полигон,след тестове в реална обстановка ще пиша резултата. Поздрави
- DOCTORA
- Мнения: 2154
- Регистриран на: Нед Дек 19, 2004 19:27
- Местоположение: АНГЛИЯ
- дал Браво: 303 пъти
- получил Браво: 114 пъти
Надявам се да се окажеш прав!Plamen Atanasov написа:За захващането на предната лебедка времето ще покаже дали е удачно . Не мисля че може да подаде( отвътре е с шайба и болт) , но при нужда лесно може да се запуши (ластика да се върже горе на дръжката). А за кам клийта е направен умишлено така( като живот и здраве се видим, ще го проверш да видиш дали върши работа. Така е поставен точно за да се ползва само един ,а не три. При застопоряването на снимката- спира въжето когато е на носа , когато е на кърмата се поставя в улея другото въже ( получава се застопоряване на въжето,когато си закотвен отзад) . Въжето е 4 мм. - на същия кам клийт върху другото се поставя и котвеното въже. Всичко това е тествано на сух полигон,след тестове в реална обстановка ще пиша резултата. Поздрави
Аз лично съм лишен от всякакво инженерно мислене и единственно мога да копирам какво се прави по другите форуми.
Няма да се учуда ако ние хитрите българи не измислим нови хватки
дето на западняците не са им хрумвали.
Не забравяй да си купиш или направиш плуваща котва за вятъра!
Успеха в риболова има две тайни:
1- никога не казвай всичко което знаеш!
1- никога не казвай всичко което знаеш!
- kukata
- Мнения: 634
- Регистриран на: Чет Мар 15, 2007 22:32
- Местоположение: София
- получил Браво: 1 път
Колега, искам да споделя опасенията си относно дупченето на каяка. Сигурен съм, че си обмислил внимателно действията си, но има златно правило, че каяк не се дупчи под ватерлинията. В твоя случай си много близко до нея и въпросното място има доста често контакт с водата. В този ред на мисли искам да ти обърна внимание върху отводнителният тампон. Обърни внимание, че той също се намира близко до ватерлинията и това е грешка на проектантите. При теб той е на резба и доста добре уплътнен, но колеги споделят, че с течение на времето неговата херметичност става уязвима, къде от солената вода, къде от влиянието на температурата и т.н.
Относно котвената система съм сигурен, че ще работи не само на сухо, а и във вода! Идеята ти не е лоша и те поздравявам за нея, но времето и практиката ще покажат дали е по добра от традиционната.
Поздрави!
Относно котвената система съм сигурен, че ще работи не само на сухо, а и във вода! Идеята ти не е лоша и те поздравявам за нея, но времето и практиката ще покажат дали е по добра от традиционната.
Поздрави!
Не винаги по-голямата риба е най-добрата!
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
Днес бяха направени първите тестове на вода, с цел проверка на подобренията. Резултата е . Снимките не са с добро качество (от телефон) ,но е по добре от нищо. Котвената система работи без проблеми ( даже имаше лека вълна). Снимал съм фиксирането на въжето при закотвяне на къмата ,и на носа .И в двата случая няма проблеми.
Започнах опити за първи риболов с каяка , и се започна гол след гол но: само кученца. Продължих така към половин час , вглеждам се вкъм брега - джипката ми я няма. Котвата ли ми прави номера нещо ? , аз ли недовиждам? . Та по живо по здраво , всички домашни любимци обратно при Нептун ,пускам турбото и към брега . Каяка е тежичък ама при нужда върви на глисаж . Оказа се че ме е навестил паяк (от хищните) , и принудително приключих с днешната разходка. http://snimka.bg/album.php?album_id=405963
Следва продължение:
Започнах опити за първи риболов с каяка , и се започна гол след гол но: само кученца. Продължих така към половин час , вглеждам се вкъм брега - джипката ми я няма. Котвата ли ми прави номера нещо ? , аз ли недовиждам? . Та по живо по здраво , всички домашни любимци обратно при Нептун ,пускам турбото и към брега . Каяка е тежичък ама при нужда върви на глисаж . Оказа се че ме е навестил паяк (от хищните) , и принудително приключих с днешната разходка. http://snimka.bg/album.php?album_id=405963
Следва продължение:
Последно промяна от Plamen Atanasov на Пет Юли 31, 2009 1:25, променено общо 4 пъти.
- SELVA
- Вносител
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 22:48
- Местоположение: София
- дал Браво: 42 пъти
- получил Браво: 30 пъти
- Обратна връзка:
пламене, поправи си мнението като сложиш правилно линка на снимката, посредата на това -
правилото за дупченето под ватерлинията е много хубаво,
но не трябва да е забранено да се дупчи въобще.
налягането на входа на пералнята вкъши и на холендерот на бойлера може да е няколко атмосфери, е те може никога да не протекат, въпреки че частите струват няколко лева.
при мижавото налягане под каяка, аз съм сложил сонда (няколко стотин лева) предназначена и за дупчене на моторни яхти, която се стяга от яка гайка и гумен блок. Просто нещата трябва да се правят добре. Ако се дупчи и се слага болт, гайка и метални шайби с дебело гумено уплътнение... става много добре.
Да не забравяме, че всяка лодка има отвор на кърмата, който се затапва например с удобен гумен клипс като този:
правилото за дупченето под ватерлинията е много хубаво,
но не трябва да е забранено да се дупчи въобще.
налягането на входа на пералнята вкъши и на холендерот на бойлера може да е няколко атмосфери, е те може никога да не протекат, въпреки че частите струват няколко лева.
при мижавото налягане под каяка, аз съм сложил сонда (няколко стотин лева) предназначена и за дупчене на моторни яхти, която се стяга от яка гайка и гумен блок. Просто нещата трябва да се правят добре. Ако се дупчи и се слага болт, гайка и метални шайби с дебело гумено уплътнение... става много добре.
Да не забравяме, че всяка лодка има отвор на кърмата, който се затапва например с удобен гумен клипс като този:
Lago.bg - Надуваеми лодки, електрически двигатели Haswing, оборудване, сонари
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
Реших да отделя малко време за каяка . Промени малки ,но важни според мен . Като начало реших да подменя всички времянки поставяни преди непосредствено ползване ( ясно е че често остават постоянни). Преместване на котвената система от дясна на лява страна , при ползване на плаваща котва за кльонк не ми беше удобно .Това естествено наложи поръчка на нова котва и макара . Имах монтирани 2 бр. вградени стойки . При тях беше променен ъгъла (въдиците да са наклонени назад ,ще се ползват само за транспорт ) , както и крепежите . Всички нови крепежи ще са неръждаеми , поцинкованите с времето ръждясаха. Подмяна на старите стойки с 3 бр. канон . 2 от тях монтирани зад седалката , ще се ползват за тролене , и една на десния борд напред . Сонара беше поставен колкото да се води че е в каяка. Сондата бях поставил в гумено легло залепено с полиуретан , при инспекцята се оказа разлепена . Поставих Гармин 250 C като вече го монтирах както трябва . Сондата беше залепена с двукомпонентно лепило . Имаше и ред дребни неща , въженца , скоби и др.
Като цяло съм доволен от каяка , според мен има 2 важни недостатъка . Единия е че седалката е малко по вдлъбната и задържа по малко вода . Не е болка голяма но ме дразни ( проблема е решен с 5 см. самонадувна възглавничка ) . Другия е по сериозен - люка пред седалката дизайнера е спал като го е мислил . Направен е доста ниско , и реално при малко вълни не трябва да се отваря ако не искате наводнение. Най близък достъп , а не може да се ползва на вода .
С материала който изрязвах за стойките си направих проба за заварка . С малка газова горелка се получи перфектно . Да не се налага но вече съм сигурен че лепенето не е проблем .
Скоро ще пусна и някоя снимка.
Като цяло съм доволен от каяка , според мен има 2 важни недостатъка . Единия е че седалката е малко по вдлъбната и задържа по малко вода . Не е болка голяма но ме дразни ( проблема е решен с 5 см. самонадувна възглавничка ) . Другия е по сериозен - люка пред седалката дизайнера е спал като го е мислил . Направен е доста ниско , и реално при малко вълни не трябва да се отваря ако не искате наводнение. Най близък достъп , а не може да се ползва на вода .
С материала който изрязвах за стойките си направих проба за заварка . С малка газова горелка се получи перфектно . Да не се налага но вече съм сигурен че лепенето не е проблем .
Скоро ще пусна и някоя снимка.
- RIMOHIT
- Мнения: 3909
- Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 19:10
- Местоположение: Бургас-Стара Загора
- дал Браво: 40 пъти
- получил Браво: 21 пъти
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
Колко си прав!И аз съм още с временните текелажи
Имал ли си сериозни дръпки на добри риби с каяка? (Над 10кила )
Вярно за сомаджиите това май е малко ама за мен е огромно
Имал ли си сериозни дръпки на добри риби с каяка? (Над 10кила )
Вярно за сомаджиите това май е малко ама за мен е огромно
hobie revolution 13
-
- Мнения: 715
- Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:41
- Местоположение: Сливен
- дал Браво: 12 пъти
- получил Браво: 18 пъти
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
За лепене или оформяне някакво, на пластмасата на каяка, е най-удобен пистолет за горещ въздух. Няма самозапалване или почерняване на пластмасата.
Hobie Mirage Outback
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
А това след заварката , ако се мине с водна шкурка резулта ще е добър .Сега е без допълнителна обработка . . Покрай преместването ми в Германия , ползването на каяка е доста рядко . Не съм имал големи риби за сега с него .
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто Юни 30, 2009 22:47
- Местоположение: Bremerhaven
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
Малко снимки от сухия док .
За бързо освобождаване от котвата.
Обикновенна стойка за въдица , преработена в мини (сгъваема).
Бърз демонтаж , само с един винт .
Място за почивка на кльонка , клещи нож и т.н.
Обезопасяване на всичко подвижно.
За допълнително укрепване на багаж .
Без разхождащи се торбички и кутии из каяка .
Следва монтаж на кутия за батерията.
Вече залепена сонда .
Допълнителни захвати по всички свободни места.
Осигуряване на греблото ,с подръчни средства .
Котвената система или парашута са закрепени към буй . Връзката с каяка е посредством жълтото въже закрепено на бърз ключ за откачане . Следват монтаж на още малко дреболии ,които не са налични в момента . Надявам се скоро да види и вода .
За бързо освобождаване от котвата.
Обикновенна стойка за въдица , преработена в мини (сгъваема).
Бърз демонтаж , само с един винт .
Място за почивка на кльонка , клещи нож и т.н.
Обезопасяване на всичко подвижно.
За допълнително укрепване на багаж .
Без разхождащи се торбички и кутии из каяка .
Следва монтаж на кутия за батерията.
Вече залепена сонда .
Допълнителни захвати по всички свободни места.
Осигуряване на греблото ,с подръчни средства .
Котвената система или парашута са закрепени към буй . Връзката с каяка е посредством жълтото въже закрепено на бърз ключ за откачане . Следват монтаж на още малко дреболии ,които не са налични в момента . Надявам се скоро да види и вода .
- баш майстора
- Мнения: 5843
- Регистриран на: Вто Юли 08, 2008 16:24
- Риболов: Online
- Местоположение: София
- дал Браво: 1643 пъти
- получил Браво: 1805 пъти
Re: Вече и с Wilderness sistem Tarpon 120 в редиците
впечатлен съм!!!
"Няма риба в реката, само пъстърва, откакто се появи тя и изяде всичката друга риба..."